Dödshoten mot Sverigedemokraterna det nya normala?
Det blir sällan diskussioner, nyheter och debattprogram om den svans, kopplad till Miljöpartiet och andra vänsterliberala partier, som dagligen öser ur sig hat och hot mot mitt parti och dess företrädare, skriver Jimmie Åkesson i en replik till Amanda Lind.
https://www.expressen.se/debatt/jag-har-fatt-dodshot-under-hela-min-karriar/
Ja, historien talar ju dessvärre sitt tydliga språk...
#1 Hoten fortfarande ett faktum.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2022-09-07 12:59 av Fornöga
#2: På Facebook går snacket att han får skylla sig själv.
Det goda fina hatet.
Men om det hade varit tvärtom hade det varit spaltmeter i media om hur onda SD-svansen är.
Skulle SD-L,Kd och M vinna så kommer dom rödgröna ordna demonstration på Sergelstorg och skrika om valfusk på samma sätt när SD kom in i Riksdagen.
#3: Kan du källhänvisa till påståendet att någon hävdat att SD kom in i riksdagen genom valfusk?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4: Under demonstrationen hördes sådana röster.
#5: Har nu lyssnat/tittat och noterar att det är många röster som är kritiska mot SD i inslaget. Men jag ser INGA påståenden om att det varit valfusk som gjorde att de kom in i riksdagen.
#6: Du vet va att demonstrationen pågick i 1,5 timme och jag har vänner på plats som hörde det kan du påvisa att det inte skedde?
#7 Jag vill gärna se någon seriös källhänvisning först. Men naturligtvis kan jag inte bevisa att INGEN påstått att det var valfusk. (Lika lite som jag till 100 % kan bevisa att gud eller jultomten inte existerar.)
- Redigerat 2022-09-07 15:42 av kamera0710
#8: Påstår du att min vän ljuger?
#9 Jag säger att jag vill ha mer belägg. Sedan kan det så klart finnas en del som hävdar det du påstår. Men jag tänker inte reservationslöst svälja ett påstående med "din vän" som enda källa.
- Redigerat 2022-09-07 16:04 av kamera0710
#10: Då kommer jag villa ha minst 5 olika källor för ditt påståenden vid framtida diskussioner.
Sen får jag avgöra om jag tror dig.
#11 Självklart är det upp till dig om du vill tro på uppgifter från mig eller inte. Man ska alltid läsa med kritisk blick. Och källor, också vanligtvis seriösa sådana, kan ha fel. Jag är glad om någon påpekar och rättar, med nya källhänvisningar.
#12: Eller så litar man på andras uppgifter stämmer istället för att skrika efter källor.
Det lär finnas hot mot Björn Söder, men inget jag kan bekräfta med en korrekt källa.
#14: Dom flesta politikerna drabbas tyvärr av dårar som mordhotar.
#15 Kan tro det.
Visst finns det hot mot många politiker. Morden på Palme och Anna Lindh är ju tydliga bevis på detta.
”Rasmus Giertz, 28, ordförande för SD i Dalarna, blev hotad av två okända män utanför sin bostad på lördagen.
– Jag känner mig väldigt otrygg. Jag har inte sovit i min bostad sedan dess.”
Källa: Aftonbladet
”Tre av tio kommunfullmäktigeledamöter har under det senaste året utsatts för hot eller trakasserier. Det visar en enkät som Demoskop gjort för Dagens Samhälle. Värst drabbade är lokalpolitiker från SD och MP.”
https://www.dagenssamhalle.se/styrning-och-beslut/juridik/3-av-10-utsatta-for-hot-och-trakasserier/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
You Tube.Textlänk.
2026 Juliette, 16, medlem i SD och deras ungdomsförbund, utsattes för dödshot av vänsteraktivistisk politiker vid en valdebatt i Upplands Väsby där hon deltog som funktionär.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/juliette-16-verbalt-attackerad-av-politiker/
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2026-09-02 18:59 av Fornöga