Annons:
Etikettövrigt
Läst 326 ggr
[[eskils_]]
9/20/18, 6:14 PM

Nytt år, ny regering?

Nu är man ju lite nyfiken på vilken regering vi ska få snart. Det måste väl ändå bli bättre än den nuvarande - eller? Partierna har ju så svårt att bestämma sig för vilka de vill prata med och samarbeta med, så det kan gå hur som helst.

Gissa hur många partier regeringen kommer att bestå av den 1 januari 2019.

Endast partier med ministerposter räknas, inte stödpartier.

Klicka för det alternativ du tror på, inte vad du hoppas på.

Annons:
[[eskils_]]
9/20/18, 8:49 PM
#1

Tror tyvärr att det slutar med S+L+C, med passivt stöd av V.

De skulle få majoritet utan att behöva blanda in MP, och bara det vore ju en sak att glädjas åt.

Annars vore förstås en M-regering, med eller utan KD och SD, att föredra.

[Göstage]
9/20/18, 10:29 PM
#2

Jag tror också på konstellationen S+L+C, men jag misstänker att även MP trots allt kommer med på tåget till slut. "Tyvärr" säger jag också…

[Jimmy.L]
9/21/18, 8:10 AM
#3

Löfven vill ju sitta kvar som statsminister till vilket pris som helt och det erkänner han ju.

[Göstage]
9/21/18, 8:22 AM
#4

De senaste dagarnas händelser med utspel från Sjöstedt om talmannen med mera tror jag knyter SD hårdare till det blå blocket, och de kommer nog inte att tveka att göra vad de kan för att rösta ner en sosseledd regering om de blir vågmästare.

[Göstage]
9/21/18, 8:33 AM
#5

#2 Kanske går det inte att locka över MP till ett Alliansen eftersom de står i tacksamhetsskuld till röda väljare som höll dem kvar i riksdagen.

[Jimmy.L]
9/21/18, 8:33 AM
#6

Vänsterpartiet måste ha rökt på, dom var ju själva med och godkände att det tredje största partiet skulle få vice talmansstolen.

Annons:
[Göstage]
9/21/18, 8:38 AM
#7

#6 Ja, de uppträder som en dominant värphöna nu när det finns en hackkyckling som övertagit deras plats på nedre sittpinnen. Och ändå är hackisen dubbelt så stor som värphönan själv…

[[eskils_]]
9/30/18, 2:21 PM
#8

Puttar upp tråden så fler kan rösta.

[[eskils_]]
11/26/18, 6:03 PM
#9

Nästa vecka får vi kanske veta vad den nya regeringen består av. 🥶

[[eskils_]]
1/18/19, 5:05 PM
#10

Jaha, dags att avrunda denna lilla gissningslek.

Av de 12 personer som gissat så var det 3 st som trodde att vi på nyårsdagen skulle ha samma regering som de senaste fyra åren. Och det hade vi ju, så grattis! 🏆

Tyvärr lär vi få dras med Löfven och S-MP ett tag till… Spänn fast säkerhetsbältena!

Upp till toppen
Annons: