Annons:
Etikettpolitikerna
Läst 478 ggr
[Göstage]
10/12/18, 10:14 AM

Alliansen och MP i samverkan

Alliansen och MP samverkar - i Stockholm.

"Miljöpartiet i Stockholms stad har sagt ja till att samarbeta med allianspartierna.

Enligt vad Ekot erfar beslutade Miljöpartiet igår kväll att säga ja till samarbete över blockgränsen."---

Källa

Annons:
[Hayabusa]
10/12/18, 10:40 AM
#1

Se på sjutton…

[[eskils_]]
10/12/18, 10:56 AM
#2

Jippie!!! 🥳 😃

Nu äntligen slipper stockholmarna den röd-grön-rosa röran!
Nu kan vi vinka adjö till S, V och F! ! 👋👋👋

Och en glad nyhet till:
"Samtidigt uppger källorna att Moderaterna och Centerpartiet backar kring Nobelcentret på Blasieholmen. Miljödomstolen har tidigare sagt nej till Nobelcentret, vilket staden överklagat, men enligt uppgifter till SVT kommer staden att dra tillbaka överklagan."

SVT

🥳 😃

[Jimmy.L]
10/12/18, 11:40 AM
#3

Skönt att Nobelhuset stoppas.

[Göstage]
10/12/18, 2:21 PM
#4

"– Miljöpartiet är nu ett alliansparti. De har inte ens velat förhandla med oss. Det enda vi fick var en fika, klockan två på dagen, säger finansborgarråd Karin Wanngård."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/9m1Omr/s-fick-bara-en-fika--klockan-tva-pa-dagen

"Men jag är inte bitter"…😡😃

[Jimmy.L]
10/12/18, 2:59 PM
#5

Hahaha underbart. 😃

[[eskils_]]
10/18/18, 5:47 PM
#6

MP var dock inte eniga om sidbytet:

"En av Miljöpartiets nyinvalda fullmäktigeledamöter i Stockholm, Tamim Alameddine, hoppar av sin post – och lämnar partiet.

Anledning är samarbetet med Alliansen.

_– Det går inte ihop ideologiskt, säger han."
_

"Han har själv skrivit ett facebookinlägg om Miljöpartiets val att byta sida i Stockholms stadshus:

"Jag tror att det här är ett vägval som i längden kommer skada partiet och medföra långvariga negativa konsekvenser. Med tanke på hur vår omvärld ser ut, hur partier som Moderaterna och Kristdemokraterna positionerat sig i ett flertal frågor som berör och engagerar mig, kan jag inget annat än att ta avstånd från dessa partier", skriver Tamim Alameddine."

SvD

Annons:
[[eskils_]]
10/18/18, 5:56 PM
#7

En stockholmspolitiker (L) på väg upp ur sandlådan:

"Jan Jönsson tar med sig en gedigen erfarenhet från arbete i utanförskapsområden.

– Jag är mycket för snabba, operativa insatser med arbete i samverkan. Vi hade stor framgång i Skärholmens stadsdelsnämnd med ett initiativ som gick ut på att unga förstagångsförbrytare fick träffa polis inom 24 timmar, säger den 40-årige rektorn.

Jönsson har även synpunkter på SD:

– Jag har märkt hur folk slår dövörat till när de ska upp upp och tala i fullmäktige. I stället borde man släppa in dem i debatten och därmed sätta partiet under lupp. Det är så man motverkar extremism."

SvD

(I kommunvalet i Stockholm fick SD 8,0%, en ökning med 2,8%. Här är valresultatet.)

Upp till toppen
Annons: