Annons:
Etikettsamhället
Läst 563 ggr
[Jimmy.L]
11/5/18, 9:10 AM

Polisen fick äggkastare att städa efter sig

Ett 20-tal ungdomar i Söderköping fick ångra sin äggkastning under Halloween.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/polisen-fick-aggkastare-att-stada-efter-sig

Mycket vettigt straff jag hoppas ungdomarna tänker efter nästa gång.

Annons:
[Göstage]
3/13/19, 6:09 PM
#1

Mer civilkurage! 

"Busschauffören Lena Furuskog har haft problem med elever som skräpar ner och smutsar ner bussen. Tillslut tröttnade hon och nu har hon börjat släppa av de elever som vägrar lyssna. – Man blir irriterad över att man inte kan göra sitt jobb, säger Lena Furuskog, 51. Lena bor i Vetlanda och kör busslinje 301 som går mellan Nässjö, Eksjö och Vetlanda."---

"Lenas taktik, att släppa av de ungdomar som inte lyssnar, har gett resultat. De ungdomar som blivit tillsagda och avsläppta får inte åka med förrän de bett om ursäkt. – De åker inte med bussen till skolan längre utan de tar tåget eller någon annan linje. Så på min buss har det blivit betydligt bättre, men de har ju tagit sig till andra bussar nu och skapar problem, säger hon. 

Hon berättar att bussföretaget, som hör hemma i Lysekil, har kontaktat rektorn på den skolan eleverna går på – men inget har hänt. Så hon gjorde ett argt inlägg på Facebook och berättade vad som hade hänt. Inlägget nådde flera hundratals personer och nu hyllas hon för sitt agerande. – Folk jag inte ens känner har kontaktat mig och hyllat mig för mitt agerande och tycker jag har gjort helt rätt, säger Lena. På morgonen i tisdags fick Lena belöning för sitt agerande. – Eleven kom och sa förlåt, säger hon."

https://www.expressen.se/gt/lena-slangde-av-elev-hyllas-for-sitt-agerande/

Så skall de tas! 👍Men hon löper risk att bli anmäld, eller ännu värre - överfallen. Att inte rektorn fått något gjort förvånar inte…

[Jimmy.L]
3/13/19, 6:38 PM
#2

Och föräldrarna bör skämmas.

[Göstage]
3/13/19, 6:51 PM
#3

Ja, man hoppas förstås det! Fast dessvärre har vi ju den här kategorin också…

[Jimmy.L]
3/13/19, 6:57 PM
#4

Jo tyvärr.

[Göstage]
10/29/21, 9:06 AM
#5

Risk för många äggkastningsattacker under Halloween även i år.

Inför halloween ser polisen i Karlstad en ökad förekomst av äggkastning och de kommer att ha extra patruller synliga under helgen.  Jan i Karlstad ...
Upp till toppen
Annons: