Annons:
Etikettpolitikerna
Läst 1121 ggr
[Hayabusa]
2018-11-14 15:43

Annie

Denna höst/vinter visas den klassiska musikalen Annie på Nöjesteatern i Malmö. Föreställningen går vidare till Lorensbergsteatern  i Göteborg och håller på ända till 5/5-2019. Så länge ska det förhoppningsvis inte dröja innan Sverige får en regering, men vem vet..? När Sveriges egen Annie vill spela en huvudroll, då vet man aldrig vad som händer, det svänger hit & dit.

Lyssna på några olika röster om Annie, från Swebbtv:

Annons:
[Göstage]
2018-11-26 13:08
#1

Liljestrand på Expressen kultur pendlar mellan det patetiska och det subtila. Här tror jag att han närmar sig det senare:

 "På galafesten för Stora Journalistpriset tidigare i denna vecka spelades en sammanfattning av nyhetsåret 2018 upp på storbildsskärmen. Riksdagsvalet i september illustrerades med en enda sekvens: partiledardebatten där Annie Lööf slår näven i bordet och avbryter Jimmie Åkesson med ett rytande där det småländskt skorrande r:et får det att vibrera i mikrofonen: ”Hur UTTRRRYCKER DU DIG?”

Ögonblicket är, kommer alltid att vara, en del av legenden Lööf. Hon som är modig och säger ifrån. Hon som inte tiger. Hon som står stadigt. Och det är först nu, när det stod klart att hon på allvar försöker bli statsminister med stöd av Miljöpartiet, som tanken slår mig: tänk om det hela var en plan? Tänk om hon bara stod där i studion och väntade på en chans att avbryta Åkesson, ett tillfälle att skapa ett odödligt soundbite och för alltid befästa bilden av sig själv som representanten för det sanna, det goda och humanistiska?"---

https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/bakom-annie-loofs-leende-doljer-sig-kyla-och-hunger-/

Säger väl också en del om själva galans inriktning.

LBB
2018-12-23 09:12
#3

Å andra sidan, vilka politiker som är helt inkapabla lyckas påverka med ett partistöd på under 10%  För, om man är rlig, varför sitter en partiordförande på sin plats? Jo för att föra sitt partis politik och låta denna politik påverka så mycket som möjligt.  Och om man ser vad som läckt ut från förhandlingarna C/S så har väl centerledaren inte så mycket att skämmas för, hon verkar ha varit en bra förhandlare.

[VSK]
2018-12-23 11:19
#4

Bogserlina ☝️

LBB
2018-12-23 13:25
#5

#4 frostplugg?  K sprit brukar hjälpa, om man tänker efter före kylan  ;)

[Hayabusa]
2018-12-23 13:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

*

Annons:
[Göstage]
2018-12-23 13:42
#7

#6 😃

[VSK]
2018-12-23 14:02
#8

#5

En dag så kommer även du att förstå 😃

#6

👍

LBB
2018-12-23 17:27
#9

#8 ? Har både k-sprit i tanken och bogserlina för dem som inte förstår så…  ;)

[VSK]
2018-12-24 09:39
#10

#9

Förhoppningsvis så ramlar talgdanken ned i samma takt som julglöggen 😃

LBB
2018-12-24 10:29
#11

#10

Att idiotförklara meningsmotståndare brukar inte vara det bästa av argument. Jag delar inte Centerledarens åsikter, samtidigt är jag medveten om vad som krävs för att nå hennes position och framförallt vad som krävs för att med ett litet parti nå de nivå av inflytande hon har lyckats åstadkomma..,  Att inse detta kräver visserligen både en smula tankeförmåga och en smula respekt.  Så både bogserlinas  och K -sprit lär behövas om vintern fortsätter. Om inte annat för vissa medtrafikanters skull   ;)

[VSK]
2018-12-24 12:47
#12

#11

Göte nu får du allt ta å tagga ned. Har inte idiotförklarat nån alls.

Det va ett jäkla kackel om Kemetyl sprit 🥳 😃

God Jul på dig och akta dig för Värmlandsvargarna 😮

LBB
2018-12-24 17:49
#13

"Att idiotförklara meningsmotståndare brukar inte vara det bästa av argument."

Det är en sanning som i stort sett gäller alla konflikter, Från Hitlers orerande om den fete cigarrökande alkoholisten i London till kommunistledarnas tal om den döende kapitalismen. På vår, sandlådenivå så klassar man ner Löfven eller varför inte Lööf. Men den som synar deras agerande , under förutsättningar de har, så agerar man ofta rätt skickligt..detta ser man om man blundar för sina egna åsikter.

Vad många inte förstår, är att politik i realiteten innebär kompromisser, att man anpassar lösningarna så att man får en majoritet so stöder dem.

Som ytterligare lök på laxen, har rätt långt till värmlands-vargar, ännu längre till namnet Göte, men med tanke på den nivå på saklighet o fakta du brukar uppvisa så är jag inte förvånad

Trots det, God Jul och hoppas du får många julklappar

Annons:
[VSK]
2018-12-24 20:51
#14

#13

Nu glömde du tagga ☝️

Du nämner Hitler men det var ju faktiskt Churchill som viftade med den vita flaggan. 

Så du menar alltså att om man har en majoritetsregering så är inte det demokrati? 😃

I det här landet så har vi nåt som kallas för demokratur eller skendemokrati om du så vill. För du menar väl ändå inte att Decemberöverenskommelsen är demokrati. 

Tack det samma gällande god jul (men var försiktig med starkglöggen bara). 

Jag måste ha varit ruskigt snäll det här året med tanke på alla slantar jag fick. Proppmätt är jag oxå.

LBB
2018-12-24 21:34
#15

#14 nu borde du googla, sök efter orden "representativ demokrati"  För det kallas det system vi har här i landet.

Och Churchill, vit flagg?? Det var ju hans agerande som drog igång hela teatern 39-45..Tyskarna försökte ju in i det sista att lösa frågan kring "korridoren" förhandlingsvägen

Decemberöverenskommelsen var väl en överenskommelse mellan folkvalda parlamentariker som använde demokratiska beslut inom sina partier..Sådant brukar kallas demokrati.

[VSK]
2018-12-24 21:39
#16

#15

Demokratiska beslut inom sina egna partier för att utesluta ett demokratiskt valt parti, är det de handlar om när vi pratar om DÖ.

Gällande Churchill så ville han sluta fred med Hitler. 

Nu börjar jag bestämt tro att du är uttråkad och vill ha sällskap denna julafton. Sorry men drar snart till TV-soffan.

LBB
2018-12-24 22:22
#17

#16  Demokratiska beslut involverande en absolut majoritet i flera partier, ett parti med , var det runt 13% var emot..så visst var det demokrati. 

Och plockar du fram källan att Churchill ville sluta fred medelst ett avtal, så plocka fram en källa. Rykten har florerat sedan kriget, Men ingen har lyckats bevisa ngt, jag tror inte att du utgör ett undantag. Det enda du hittills bevisat är ju din egen okunnighet.

[VSK]
2018-12-25 10:38
#18

#17

Så som man känner sig själv känner man andra.

Att trycka rött enbart för att ett demokratiskt parti inte skall få inflytande är inte demokrati. Det är hat och förakt samt maktgalenhet. Eller, "hellre så låter jag Sverige gå under än att samarbeta med SD".

Vad kallar du det för när SD tex kommit med förslag på nåt och de andra partierna tyckt det varit ett riktigt bra förslag, men eftersom det va SD som kom på förslaget så tryckte man rött?, dvs offrar sitt eget folk.

Om ingen sen WWII kommit med bevis (enligt dig) så utgör jag inget undantag. Hur faen skall jag bevisa det då menar du? 😂

Jo Churchill kastade in handduken innan Hitler anföll. Det flyganfall som USA och England inledde mot Tyskland är det absolut störta flyganfall som världen någonsin skådat med totalt över 2 000 flygplan. 

Lessen Bosse, men du borde nog hålla dig till sajter som inte berör politik eller historia 😃

~95% röstade ju inte på MP, varför skall de få inflytande enligt dig?

LBB
2018-12-25 12:06
#19

"18 att trycka rött enbart för att en politik vars åsikter man inte delar , ska stoppas, är väl i allra högsta grad demokratiskt. Det är ju vad det hela handlar om. Att rösta för de lösningar man gillar och mot de man inte gillar. Och då vi i Sverige har en representativ demokrati så har vi röstat fram (i demokratisk ordning) de representanter som ska ta tillvara våra intressen. Gör de inte det, så har vi en ny chans att rösta vid nästa val.

WWII

Eftersom ingen lyckats få fram bevis för vad du påstår, så talar ju allt för att det handlar om en skröna istället. Och eftersom inte ens du lyckas så ansluter jag mig till dem som tror att det är en skröna.  Vad det gäller historia uppvisar du ju den säkerhet som bara den okunnige kan göra så…😎

MP har inflytande därför att man lyckats liera sig med ett större parti.  Det är väl inte så svårt att förstå. S behövde MP för att få en ministär efter förra valet, alltså förhandlade man med MP varvid MP naturligtvis får inflytande. Under bordet så förhandlade S även med V,. så även V har haft inflytande på beslut under den förra mandatperioden. I en helt demokratisk ordning.

[VSK]
2018-12-25 12:53
#20

#19

Sorry men jag ödslar ingen mer tid på internettroll som dig 👋

Annons:
LBB
2018-12-25 13:12
#21

#20 Det förstår jag sååå väl, eftersom jag hela tiden avkräver dig på fakta, vilket synbarligen stör ditt skrönande😉

[VSK]
2018-12-25 13:15
#22

👋

[Hayabusa]
2018-12-25 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

*

[VSK]
2018-12-25 13:25
#24

#23

Ganman äger 👍

[Hayabusa]
2018-12-28 14:08
#25

För en tid sedan gästade Jordan B. Peterson SVT´s "Skavlan". I programmet deltog bl a Annie Lööf. Hör Stefan Sauks synpunkter på Annies framträdande:

[VSK]
2018-12-28 15:14
#26

#25

Sauk har sina poänger helt klart vid alla sina småklipp.

[Hayabusa]
2019-01-30 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
[VSK]
2019-01-30 17:57
#28

#27

Hon är brunsmetad 😮

[Jimmy.L]
2019-09-03 14:49
#29

https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-c-ar-redo-for-kompromiss-om-flyktingar/

Vore intressant hur hon tänkte sig utrikesfödda analfabeter ska utbildas?

Upp till toppen
Annons: