Annons:
Etikettövrigt
Läst 743 ggr
[Hayabusa]
2018-11-14 17:41

Mustafa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Panshiri är en kille som jag gillar, han jobbar aktivt med integration ute på fältet. Före detta polis som vet vad han pratar om. Ny spännande projekt på gång 👍

Annons:
[Göstage]
2018-11-14 17:48
#1

Malcom Kyeyune är likaså en vaken kille, han skrivit mycket läsvärt som krönikör på Dagens Samhälle (där jag tror att han slutat nu) och som gästledarskribent i GP.  Det kan nog komma något bra ut ur det projektet!

[Hayabusa]
2018-11-14 17:49
#2

#1 Instämmer!

Novachan
2018-11-14 18:28
#3

Väldigt bra att de även talar om försvarsmaktens roll och att allt inte är dåligt med den. Det tog lång tid för mig att förstå att försvarsmakten har många roller, viktiga, även när det inte är krig; innan tänkte jag mer att vi behöver dem bara om Sverige attackeras av ett annat land… eller av utomjordingar. Att de kan behövas pga problem inifrån hade jag naivt nog inte tänkt på så mycket, vilket jag tror många svenskar är skyldiga till - liksom överlag om fördelarna med försvarsmakten.

I film och tv-serier upplever jag att försvarsmakten, eller en del av den, ofta målas upp som att de vill ta över makten och gör det när de får chansen samt ibland vad det skulle kunna resultera i. Men under senare år har några motsatta fall utspelas i den fictionella världen där makten upptäcks vara korrupt och att det går ut över majoriteten av dess befolkning och då hur försvaret har behövt hantera det (skydda befolkningen från regerande makten).

[Göstage]
2018-11-14 19:38
#4

#3 Lustigt att du skriver om Försvarsmaktens roll, för jag har tittat på några av deras reklamfilmer idag, bland annat nedanstående färska, och jag måste säga att de är riktigt proffsigt gjorda. Filmerna säger på ett snyggt sätt mycket om vad det är vi har att försvara.  (Kanske lite OT i tråden, men…)

[Göstage]
2018-11-16 10:31
#5

#1 Fel av mig, Malcom är fortfarande krönikör på DS - vet inte varför han saknades i deras lista när jag kollade.

[Göstage]
2018-11-29 11:48
#6

Hittade till min förvåning ett kvartssamtal med Panshiri och Ganman på SVT om deras bok "Det lilla landet som kunde", där de faktiskt fick tala till punkt utan att misstänkliggöras.

Annons:
LBB
2018-11-29 12:40
#7

Den som inte vill integreras har naturligtvis den friheten. Men som avståndstagande till samhället får man räkna med att samhället tar avstånd från en själv. Bidrag ska naturligtvis inte betalas ut till dem som inte vill integrera sig.

Bryter man mot lagen ska detta naturligtvis få adekvata följder.

[Hayabusa]
2018-11-30 08:19
#8

Erik Magnusson, HD/Sydsvenskan:

"Enligt en stor SCB-studie har inte ens 60 procent av dem som invandrade av flyktingskäl haft förvärvsarbete som huvudsaklig inkomstkälla under huvuddelen av sina femton första år i Sverige.

Ungefär en tredjedel av flyktingarna har under dessa femton år fått sin huvudsakliga inkomst från Ams, Försäkringskassan eller socialtjänsten i form av arbetsmarknadspolitiska åtgärder, sjukpenning eller ekonomiskt bistånd.

Ännu efter femton år i Sverige får bara 55 procent av flyktingarna sin huvudsakliga försörjning genom att jobba."

OBS! Betalartikel.

[Göstage]
2018-11-30 08:23
#9

#8 Studio 1 i SR tänkte ta upp det i ett inslag igår, men det var endast SD av de politiska partierna som ville vara med och diskutera.

Källa.

[Hayabusa]
2018-11-30 08:26
#10

#9 Aha, då ska det inte tas upp = DET HÄR vill vi INTE veta!

[Göstage]
2018-12-06 20:58
#11

"I säsongens sista avsnitt av Hur kan vi? gästar Malcom Kyeyune Navid Madiri  i studion där de pratar identitetspolitik. Med sig har Navid även idéhistorikern Per Johansson." (Har inte hunnit se programmet själv.)

https://www.youtube.com/watch?v=ELTZTDDOwFU

[Hayabusa]
2021-05-07 12:23
#12

YouTube-podden "Gränslöst" som drivs av bl a Mustafa Panshiri, Malcom Kyeyune och Callis Amid:

"Eli Göndör är islamolog, religionsforskare och författare. Han är aktuell med sin nya bok De arabiska såren. Här pratar vi om islam, muslimer, på vilket sätt människors minoritets- och majoritetserfarenheter har för påverkan gäller integrationsprocessen och mycket mer."

[Göstage]
2021-09-27 08:28
#13

Panshiri får beröm av Ranstorp för sin självbehärskning på bokmässan i helgen.

tlf004.jpg

Annons:
[Urskog]
2021-09-27 08:42
#14

Den här killen gör det så bra med både kunskap och erfarenhet så tummen upp för honom och hans insatser 👍🏻 fler som han skulle behövas .

[Hayabusa]
2021-09-27 09:56
#15

https://mobile.twitter.com/Panshiri_M/status/1441842734457782278

Här kan man höra ett kort utdrag i samtalet mellan Mustafa och Pascalidou.

[Hayabusa]
2021-09-27 09:59
#16

För övrigt kan jag enbart hålla med Magnus Ranstorp.
En rekommendation till Pascalidou…se denna "Realityserie", den är bra.

https://www.svtplay.se/tjejer-gor-lumpen

Fyra finska tjejer går med i frivillig militärtjänstgöring.
[Hayabusa]
2021-09-27 21:08
#17

*

Fornöga
2022-08-29 21:43
#18

Chang Frick och Mustafa Panshiri medverkade i SVT-underhållningen "Invandrare för svenskar", men när de medverkande bjöds in till pressvisning saknades de två (plus ytterligare någon) bland de inbjudna. Niklas Svensson skriver i Expressen:

– Det var inte ett val från vår sida, det var oavsiktligt, säger Michael Lindgren, exekutiv producent för programmet."---

"När SVT:s nya underhållningsprogram ”Invandrare för svenskar” annonserades var många upprörda över att Chang Frick, chefredaktör på den högerpopulistiska sajten Nyheter Idag, fick medverka.

Aftonbladets kulturchef Karin Pettersson hävdade till exempel att SVT gjort en ”taktisk manöver för att undvika kritik från det högerpopulistiska, malande drevet”."---

Panshiri väljer att svara med viss ironi:

"– Jag vet ju hur viktigt det är för SVT med mångfald och inkludering så det är nog säkert en ren slump att just Chang Frick och jag glömdes bort, säger Mustafa Panshiri."*---


Re:tired.

SVT bjöd in till förhandsvisning av ”Invandrare för svenskar” – men två deltagare glömdes bort. Chang Frick, Nyheter Idag, och debattören Mustafa Panshiri.
  • Redigerat 2022-08-29 21:47 av Fornöga
Upp till toppen
Annons: