Annons:
Etikettekonomi
Läst 680 ggr
Hatarskatt
2018-11-18 09:10

Hatar att betala skatt

Alltså jag hatar verkligen att betala 44% av min lön. Har också en hög hyra. Skatt skatt och mera skatt. Aldrig får man något tillbaks. Tjänar dryga 23k. Skattepengarna går ju somaliska morsor som har åtta barn och har aldrig jobbat. Hatar bidragstagare som kan jobba men jobbar inte eftersom det är svårt. Kan någon rädda oss? I USA när man jobbar får man betala sina pengar här är det tvärtom man ger dem till ett sossepack. Om ingen har förstått det är det därför inget blir bättre i Sverige. Och nu kommer alla vänsterpartister och röstar bort inlägget. Dem tål inte sanningen. Hade också en mardröm att FI hade bildat regering.

Annons:
[moratjejen]
2018-11-18 09:22
#1

Rasism är inte okey! Skatt betalar vi på grund av en anledning, för skolor, vägar, sjukvård m.m. Utan skatt skulle nog sverige inte se ut som den gör idag. Skattepengar ska gå till oss när något går fel som att vi skulle bli sjuka och inte klara av att jobba mer, det kan hända alla. Tyvärr finns inte alltid pengar så många hamnar mellan stolarna också. De somaliska familjerna jag känner jobbar (läkare, psykolog, lärare och två på stålindustri) alla utom en vars har en skada som förhindrar personen att jobba. Känner fler dock svenskfödda som lever på socialen.

Och nej, är ingen vänsterpartist och nej är inte med i fi, jag är öppen och kan se på flera vinkar.

Om din lägenhet är så dyr, har du tänkt på att flytta? Vi flyttade till en billigare för vi är två som lever på mindre än existensminimum för en person det går bra, inte lätt och man får göra uppoffringar, men allt handlar inte om pengar. Med så mycket hat kommer man inte långt, man måste lära sig acceptera och göra det bästa av sittuationen.

I USA största delen får man inte ens sjukvård utan det får man bekosta själv, har släktingar i USA som haft problem när de blivit sjuka och skuldsatt sig över öronen när de väl tvingats söka hjälp. Även om det inte är 100% fungerande här så får man betydligt mer hjälp och till en bråkdel av priset.

Aleya
2018-11-18 09:23
#2

Fast tänk på att du betalar skatt även för dig själv. Om du i framtiden exempelvis blir sjuk och behöver hjälp från försäkringskassan. Eller att det är du själv en dag som behöver hjälp av socialen. Du kanske får barn som ska gå i skolan och då betalas ju det via skatten. Sjukvård är också något som är billigare här p g a skatten. Annars är det väl bara till att flytta till USA om du nu är så leds på att betala skatt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Jimmy.L]
2018-11-18 09:25
#3

Är osäker om jag ska låsa denna tråd eller inte. TS får utveckla mer om sin tanke om skatten om tråden ska leva vidare.

Hatarskatt
2018-11-18 09:26
#4

#1 Det är inte rasism att tycka att vi borde utvisa invandrare som bara går på socialbidrag och har tio barn. Har du tänkt på att det är bostadskris eftersom alla flyktingar får våra bostäder. Sverige ska inte ta emot flyktingar. #2 man får alltid höra av sjukvården”vi har inga tider förens om tre månader”

Skatthatare
2018-11-18 09:29
#5

Låt den vara kvar

Aleya
2018-11-18 09:37
#6

#4 det kanske du får höra för att din åkomma inte är akut snarare än att sjukvården skulle vara dålig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Skatthatare
2018-11-18 09:39
#7

#6 Sjukvården saknar resurser. Så jag har inte ett ansvar att ta min syster till vårdcentralen om hon har en ögoninflammation som inte har gått bort? Väx upp!

[Jimmy.L]
2018-11-18 09:43
#8

Tråden låses, även om vi har högt i tak så var sista meningen i #7 onödig!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: