Annons:
Etikettsamhället
Läst 1758 ggr
[Hayabusa]
2018-11-19 09:27

Navid Modiri samtalar med Hanif Bali

Hanif Bali är en man som varit i hetluften en tid.  Kontroversiell & provocerande verkar en del anse. Själv har jag svårt att förstå vad det är som gör Hanif så "hatad". Navid Modiris "Hur Kan Vi" pratar med Hanif Bali:

Annons:
Novachan
2018-11-19 10:44
#1

Har inte hunnit kolla hela videon än, men hela serien "Hur Kan Vi" är bra att kolla på. Än så länge har jag bara kolla enstaka avsnitt sporadiskt. Det är så mycket som sägs i dem att processa.

[Hayabusa]
2018-11-19 10:49
#2

#1 Verkligen. Det är rätt långa samtal, men det kan jag tycka är bra eftersom det inte blir komprimerade "one-liners". Glad att inlägget inte blev bortröstat.

[Göstage]
2018-11-25 19:00
#3

Anna Hedenmo möter Hanif Bali i Min Sanning på TV ikväll, samt på SVT Play där man kan se programmet fram t.o.m. 19 juli nästa år.

Har sett programmet och gillade det. Man fick veta mycket om Balis bakgrund, men han fick även svara på raka och ärliga frågor och fick tala till punkt.  Hans motståndare gillar nog inte programmet.

[Hayabusa]
2018-11-25 21:23
#4

Mycket bra avsnitt (enligt min mening). Gillar Hanif, han är uppriktig.

[Jimmy.L]
2018-11-26 07:32
#5

#4 Håller med dig, han säger vad han tycker och tänker.

[Göstage]
2018-12-21 10:23
#6

Modiri goes wild, förlåt - live: 

"I podcasten ”Hur kan vi?” bjuder samtalsaktivisten och föreläsaren Navid Modiri in gäster från vitt skilda delar av det politiska spektrat för att prata sansat och sakligt om samtidens viktigaste ämnen. Nu tar han samma koncept till livescenen, närmare bestämt Moriska Paviljongen i Malmö.

Bland gästerna som utlovas till livesamtalet den 15 januari märks kända profiler som Hanif Bali, Gudrun Schyman, Jens Ganman, Ann Heberlein och Malcom Kyeyune. Nyheter Idag har ställt tre frågor till Navid Modiri om vad som utlovas under evenemanget."---

https://nyheteridag.se/bali-schyman-med-flera-mots-nar-modiri-gar-live/

Hoppas det kommer på YouTube, live eller bandat!

Annons:
[Hayabusa]
2018-12-21 10:27
#7

#6 Japp, det hoppas jag med. Kan bli riktigt spännande och intressant.

[Jimmy.L]
2018-12-21 10:58
#8

#6 Ja det måste man höra på.

kamera0710
2018-12-29 10:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ja, hur kan denne Bali bli så hatad, han som håller en så hög nivå i debatten…

https://twitter.com/hanifbali/status/1078402178686042117

[Göstage]
2018-12-29 11:00
#10

#9 Eftersom Al-Sayeds far utropats som "martyr" så är väl Balis fråga  närmast smickrande, med tanke på det som islamisterna lovar väntar martyrerna?

https://www.expressen.se/nyheter/svensk-medborgare-dod-efter-dad-med-bilbomb-i-syrien/

https://debatt.ifokus.se/discussions/5c2622438e0e74309fd4847a-yasir-al-sayed-issa?discussions-1

kamera0710
2018-12-29 11:02
#11

#10 Tycker man kan hålla lite högre nivå om man sitter i Sveriges lagstiftande församling. Men nog om detta för min del.

[Göstage]
2018-12-29 11:13
#12

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5690795

#11 Ja, det är viktigt att vara len i munnen när man talar med försvarare av folkmord.

[Jimmy.L]
2018-12-29 11:34
#13

#11 Folkmord kan väl aldrig försvaras eller?

Annons:
kamera0710
2018-12-29 11:42
#14

#13 Nej, men jag tycker att det går att hålla lite högre debattnivå än Bali. Det går att ha flera tankar i huvudet.

[Jimmy.L]
2018-12-29 11:47
#15

#14 Varför det? Terrorister ska man väl inte dalta med?

[Hayabusa]
2018-12-29 12:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#14 Hanif Bali säger som det är och på det enda språk som motståndarna (i detta specifika fall) förstår.

[Hayabusa]
2018-12-29 12:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

*

[Göstage]
2019-02-18 15:21
#18

Hanif Bali kommenterar på Aftonbladet debatt drevet mot hans ton på sociala medier. Ett utdrag: 

"Jag tittar på en bild på en sju månader gammal bebis klädd i en vit helkroppspyjamas. En av ärmarna hänger tom för han saknar en arm. Sukaina Ali Younis, grundaren av ett barnhem i Mosul, Irak, beskriver vad som hänt honom. ”IS lämnade honom på marken för att lura irakiska soldater,” säger hon. ”Tre soldater försökte rädda barnet och en krypskytt sköt och dödade dem alla”. Den irakiska armén skickade fram en tank, men innan den hann komma fram till barnet attackerades bebisen av en herrelös hund som drog iväg barnet i armen. När de räddade den lilla pojken blev de tvungna att amputera hans arm. De döpte honom till Hammoudi."---

Eva Dahlgren säger att hon kräks av mig. Jag ser en video när IS kastar en homosexuell man mot döden från taket av en byggnad i Raqqa. Och så tänker jag på vad som får mig att kräkas.

Daniel Suhonen kallar mig för vidrig. Jag läser om hur en IS-terrorist karvar huvudet av en fyraårig flicka samtidigt som hon skrek efter sina mamma på en gata i Raqqa, hur de stampade sönder huvuden på spädbarn, de dränkte människor levande i burar, hur de våldtog och urskillningslöst dödade.

Jag tänker på vad som är vidrigt.

Vad är den stora faran i att använda hårda ord mot dessa satans kreaturer? Vad är faran i att använda avhumaniserande ord om människor vars handlingar inte går att sätta ord på?

LO-pampen Mats Erikson, make till statsråd Ann Linde (S), säger att mina hårda ord mot IS visar att jag delar samma människosyn som dem. Likes från socialdemokratiska riksdagsledamöter haglar in.

Jag blir faktiskt ställd. Hur stort är hatet mot mig egentligen? Min telefon ringer, det är min partiledning. De är arga över min ton igen. Jag tittar återigen på bilden på den sju månader gamla Hammoudi, som saknar en arm, innan jag svarar.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/P3bk2p/is-terroristerna-gar-fria-hemma-i-sverige

Fetstilen är debattörens egen.

[Jimmy.L]
2019-02-18 15:23
#19

Skrämmande att vissa försvarar IS.

[Göstage]
2019-02-19 08:29
#20

"En bur full med människor som filmas av en undervattenskamera när den sänks ned i en pool och männen dränks. En grupp män med sprängmedel runt halsen som exploderar samtidigt som deras död filmas i slowmotion. Fångar som sitter i en bil som skjuts sönder med ett raketgevär. Så har de satans mördarna i terrorsekten IS agerat och nyligen visades filmerna under terrormålet i Stockholm. Filmerna hade skickats runt bland de åtalade och hittades i chattar som Säpo kartlagt."---

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/is-atervandare-valkomnas-av-tandlos-svensk-terrorlag/

Kanske filmer som skulle kunna intressera eva Dahlgren, Daniel Suhonen och Mats Erikson? Tänk, jag tror inte det! Men använder Hanif Bali "fel ton", jäää….

Sjöshult kallar för övrigt de innovativa livssläckarna  för "satans mördare" - är det verkligen godkänt i likavillkoristernas land?

Mer från samma artikel och rättegång:  "I terrormålet i Stockholm har röster höjts för att pengarna som skickats till IS egentligen varit välgörenhet och försvaret ifrågasatte också om IS verkligen kan klassas som en terrorgrupp."

Det känns mer som genuint svensk PK-frågeställning…

Annons:
[Göstage]
2019-02-19 12:49
#21

"Islamiska statens brott mot mänskligheten kan inte beskrivas i ord. Vårt språk är inte kapabelt till att formulera epitet kränkande nog för dessa individer. Individer som skalperat barn som vägrat bli sexslavar. Individer som tänt eld på levande människor och skrattat åt deras hjärtskärande skrik. Individer som slitit spädbarn ur famnen på sina mödrar och kastat dem åt hundarna. Individer som spänt människor mellan bilar för att slita deras kroppar itu. Individer som sänkt burar med människor ner i vatten för att filma deras dödskamp med undervattenskamera."---

http://www.hn.se/när-terroristerna-återvänder-betalar-folket-för-politikers-naivitet-1.13482738

Inget som PK-folket låtsas om, men om Bali ger ord åt samma frustration som så många normala människor delar med honom, då brinner det på sociala medier…

[Jimmy.L]
2019-02-19 13:19
#22

#21 Amen.

[Hayabusa]
2019-02-19 13:31
#23

#21 Saxat från artikeln:

"Just snyggt. I Sverige 2019 kan man åka på mördar- och våltäktssafari för att återvända till ett bekvämt liv finansierat med ärliga människors hårt ihoptjänade skattekronor."

Men att kalla Hanif Bali "vidrig", det går bra…

[Göstage]
2019-08-17 10:02
#24

Hanif Bali är en vitamininjektion för somliga, för andra är han en ständig källa till förtret, inte bara hos politiska motståndare - även inom hans eget parti väcker han irritation hos en del.

https://www.expressen.se/nyheter/trycket-okar-pa-kristersson-satt-stopp-for-hanif-bali/

[Hayabusa]
2019-08-17 10:33
#25

#24 Jag gillar Hanif, han säger som det är utan att "gå runt het gröt". Tror att det är många som retar sig på hans rätt-fram attityd.  De håller kanske med i sak, men typ: "måste man framföra det på just det viset…". 

Han får utstå mycket spott & spe, men de som attackerar honom tycker att det är rätt åt honom. Klassisk vänsterfilosofi.

[Göstage]
2019-08-17 10:43
#26

Skulle man vara det minsta konspiratoriskt lagd hade man anat en samordnad attack mot Bali: samtidigt som Expressen  publicerar sin artikel på nyhetsplats toppar den här artikeln debattsidan.

[Hayabusa]
2019-08-17 10:46
#27

#26 Saxat från debattsidan (Expressen):

"Det du predikar om är motsatsen till våra svenska värderingar. Det är högst oetiskt och omoraliskt i din position som riksdagsledamot, skriver Menekse Mermer."

Vänta nu…"svenska värderingar"??? "Våra"? Nej, nej…nu sätter vi ner foten - det finns sannerligen inget sådant. Nej!

Annons:
[Göstage]
2019-08-17 10:52
#28

Håller därvidlag med Petter Birgersson i Ystads Allehanda: "vänsterns politiska projekt är att göra sina värderingar till svenska."

[Hayabusa]
2019-08-17 10:54
#29

#28 Precis - då j-r existerar det värderingar & värdegrund. DEN ÄKTA.  Trött man blir…

[Göstage]
2019-08-17 21:12
#30

Expressens kampanjjournalistik mot Bali fortsätter (även om den döljs under annan rubrik).

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/m-ledaren-beter-sig-som-ett-barn-nar-han-svarar-lofven-/

Man har även öppnat en särskild streamer om att tipsa reportern om Bali, sådant som annars brukar vara förbehållet David Baas när han och Expo famlar efter något på SD.

[Jimmy.L]
2019-08-18 06:39
#31

YB Södermalm skrev att dom uppgifterna om Danderyd inte stämmer men vad vet han,  Aftonbladet, Expressen och Alex vet bättre. 🥵

[Göstage]
2019-08-18 07:36
#32

#26ff Rebecca Weidmo Uvell uppmärksammar Balikampanjen.

https://uvell.se/2019/08/17/kampanjen-mot-hanif-bali/

[Hayabusa]
2019-08-18 09:04
#33

#32 Bra sammanfattning.

[Göstage]
2019-08-21 12:57
#34

#26ff Verkar som Bali blir triggad av uppståndelse kring sin person, i lägen där andra ligger lågt breder han på lite extra. Den här gången blir det nog bakläxa…😎

Annons:
[Göstage]
2019-08-22 08:32
#35

"Oavsett vad den enskilde kan anse om riksdagsledamoten Hanif Balis (M) formuleringsfärdigheter på Twitter visar det sig att Bali har en poäng. Att en kritisk granskning av Sveriges förhållningssätt till Turkiet de senaste två decennierna är absolut nödvändig för att finna en förklaring till dagens situation", avslutar Johan Westerholm en krönika på Ledarsidorna.se.

 https://ledarsidorna.se/2019/08/hanif-bali-hade-ratt/

[Göstage]
2019-08-22 13:41
#36

Hanif Bali hyllas där man minst kunde tro - på Expressens kultursida. Det är Victor Malm som bland annat skriver:

"Ulf Kristersson ställer in alla sina åtaganden för att ta lelle Hanif i örat, man får för fan inte kritisera byäldsten! Herregud. Resten av kommentarerna var ju dessutom vanlig, rimlig kritik, fast uttryckt på Balis sätt – hårt och rått, kanske elakt, men helt öppna för invändningar."--- 

"Bali ger förmodligen blanka fan i min omtanke, men den som inbillar sig att hans sätt att driva opinion kommer utan kostnader är korkad. Han hotas. Hans familj hotas, trakasseras, ja nyligen skars däcken på hans bil upp medan han var på semester – kanske är det svårt för människor som inte lever i eller i närheten av offentligheten att förstå, men sånt tar på en. Hårt. Och människor som försätts eller försätter sig i en sådan situation svarar på ett av två sätt. Backar undan, eller går på offensiv. Att han har valt den senare, svårare vägen hedrar honom."--- 

https://www.expressen.se/kultur/fler-borde-gora-som-hanif-bali/

Vad säger Liljestrand om det? 😎

[Göstage]
2019-08-22 19:26
#37

Sakine Madon på Uppsala Nya Tidning och Carolin Dahlman på Kristianstadsbladet är aldrig rädda för att säga sin mening. Nu försvarar de Bali och verkar tycka att hans partis fjäsk för Bildt är rätt löjligt.

https://www.expressen.se/nyheter/ledarskribenter-backar-bali-att-bildt-skulle-vara-sa-helig/

[Göstage]
2019-08-23 08:58
#38

Balis kritik mot Bildts politik och hans rätt att framföra den  får stöd även från KD(U).

https://www.expressen.se/debatt/hanif-bali-straffas-men-han-har-helt-ratt-om-bildt/

[Göstage]
2019-08-24 09:39
#39

 Henrik Jönssons ägnar veckans inslag åt Balibråket och vad debatten säger om vårt samhälle. Så häng med!

Carmarino
2019-10-27 15:37
#40

#27 Katerina Janouch tycker till om Menekse Mermers krav på att Hanif Bali ska be om ursäkt.

För är det några som ska be om ursäkt till hela svenska folket så är det alla de som kommer till ett vänligt, demokratiskt land, och beter sig som ena riktig otacksamma skitstövlar. Det är människor som Menekse Mermer som ska be om ursäkt för sin respektlöshet, för sin arrogans, för sina härskartekniker, för sin spydighet och för sin otacksamhet mot det Sverige som är världens minst rasistiska land men som ändå nu tvingas ta hand om krigsliknande konflikter och exploderande kriminalitet, som till stora delar orsakats av en ansvarslös migrationspolitik de flesta av oss inte bett om.

http://katerinamagasin.se/det-ar-alla-ni-som-vagrar-respektera-sverige-som-borde-be-om-ursakt/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2020-01-07 18:12
#41

Sexbråket mellan Hanif Bali (M) och Annika Strandhäll (S) väcker en oroande fråga: Är Strandhälls attityd, där känslor går före fakta, typisk för Stefan Löfvens ministrar?

https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/vad-sager-ilskan-mot-hanif-bali-om-lofvens-regering/

Annons:
[Göstage]
2021-09-15 12:41
#42

Den moderate riksdagsman som sedan en tid figurerat i media för olämpligt närmande mot en ung kvinnlig mufmedlem är enligt vad som nu skrivs Hanif Bali. Själv förnekar han alla anklagelser, men det lär inte upphöra med det.

Har inte betett sig sexuellt olämpligt, skriver Hanif Bali på Facebook.
  • Redigerat 2021-09-15 12:59 av [Göstage]
[Jimmy.L]
2021-09-15 13:44
#43

#42: Hoppsan, Slutet för han om det stämmer.

[Göstage]
2021-09-15 13:52
#44

#43 Samtidigt har han ju varit i hetluften förr (#18), och för två år sedan hade Expressen en drive där alla som hade något skvaller om honom uppmanades tipsa tidningen (#30).

Hoppas att den polisanmälan blir av som han själv vill skall göras. Just nu verkar det vara andra krafter som driver ärendet utan att redovisa underlag.

[Jimmy.L]
2021-09-15 14:10
#45

#44: Absolut.

[Göstage]
2021-09-16 11:29
#46

#44 En anonym person har nu polisanmält Bali för försök till utnyttjande av barn för sexuell posering. Enligt åklagaren är anmälan baserad på en tidningsartikel.

Moderaten Hanif Bali har polisanmälts för försök till utnyttjande av barn för sexuell posering. Tipset till polisen var
Denna kommentar har tagits bort.
[Göstage]
2021-09-17 19:39
#48

Bali har tagit timeout från sitt riksdagsarbete i enlighet med partiets kandidatförsäkran medan förundersökning pågår. En polisanmälan har nu även gjorts av den mufmedlem som är formell målsägande.

Riksdagsledamoten Hani Bali (M) tar en paus från politiken på grund av den förundersökning som Åklagarmyndigheten öppnat mot honom om utnyttjande av barn för sexuell posering, rapporterar Ekot. Bal...
Annons:
[Jimmy.L]
2021-09-17 19:44
#49

#48: Hela den historien känns konstigt.

[Jimmy.L]
2021-09-22 08:12
#50

Ordval och formuleringar spelar ingen roll alls när vänstern angriper Hanif Bali som husblatte eller med andra invektiv. När Bali öppnar mun är däremot lyftandet av problemen ett värre problem än problemen i sig, skriver Ann Charlott Altstadt

Bali har, backad av fakta och med fyndigt kreativ och verbal briljans, obevekligt markerat mot islamister, deras vänstersupportrar och växande samhällsinflytande. Markerat mot destruktiva fenomen som klan- och hederskultur, kusin- och barnäktenskap, kvinnlig omskärelse och gangsterkriminella. Markerat mot det orimliga i att arbetsföra tillåts vara bidragsberoende och att gruppen underklass avsiktligt tillåts växa.

Och 2018 när personen skrivit i ETC att ”högermobben försöker skrämma oss till tystnad”, tweetade Bali att hans inbox faktiskt fyllts av glåpord efter det drev hon själv drog igång. Och han fortsatte: ”Vad hade de tänkt? Att de skulle få fula ut folk med ogrundade rasist-, husblatte och fascistanklagelser … Att vi skulle bara rulla över och låta vänstern tömma sin goda ton i oss?”

https://bulletin.nu/altstadt-jag-onskar-mig-en-hanif-bali-i-vansterversion

Ordval och formuleringar spelar ingen roll alls när vänstern angriper Hanif Bali som husblatte eller med andra invektiv. När Bali öppnar mun är däremot lyftandet av problemen ett värre problem än problemen i sig, skriver Ann Charlott Altstadt
[Jimmy.L]
2021-09-22 21:31
#51

En utredning om misstänkt sexbrott pågår just nu mot riksdagsledamoten Hanif Bali.
Om bara några veckor är det planerat att han ska släppa en bok - med titeln ”Konsten att vara elak”.
– När en bok ges ut bestäms alltid i dialog med författare, skriver Olle Grundin, förläggare på Mondial i ett mejl.

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-slapper-bok--konsten-att-vara-elak/

En utredning om misstänkt sexbrott pågår just nu mot riksdagsledamoten Hanif Bali. Om bara några veckor är det planerat att han ska släppa en bok som ska heta ”Konsten att vara elak”.
[Göstage]
2021-09-26 12:57
#52

Jan Guillou har, uppenbarligen under stor vånda eftersom han ägnar hela bladenspalten (blir nog plusartikel snart) åt urskuldande, kommit fram till följande faktiska klarsyn i fallet Bali:

"Men jag önskar ingen man eller kvinna den fasansfulla politiska död som den svenska lynchjustisen bevisligen kan åstadkomma.
Nästa gång kanske mobben är ute efter din favoritpolitiker. Tänk på det."

Ingenting kan förefalla lättare än att yla med vargarna när någon riktigt obehaglig politiker hamnar i medialt gatlopp.
  • Redigerat 2021-09-26 12:57 av [Göstage]
[Jimmy.L]
2021-10-01 11:06
#53

Förundersökning mot riksdagsledamoten Hanif Bali läggs ner, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande.

Misstanken gällde utnyttjande av barn för sexuell posering.

– Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering, säger åklagare Maria Sterup i ett pressmeddelande.

https://www.expressen.se/nyheter/forundersokning-mot-hanif-bali-nedlagd/

Förundersökning mot riksdagsledamoten Hanif Bali läggs ner, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande. Misstanken gällde utnyttjande av barn för sexuell posering. – Jag anser inte att de aktuella bilderna utgör sexuell posering, säger åklagare Maria Sterup i ett pressmeddelande.
[Göstage]
2021-10-01 12:38
#54

#53 Som väntat- men Strandhäll med anhang lär väl insinuera vidare…🙄

[Jimmy.L]
2021-10-01 12:40
#55

#54: Det kommer garanterat.

Annons:
kamera0710
2021-10-04 14:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

.

[Göstage]
2021-10-11 10:28
#57

Efter att tidigare ha meddelat att han inte kandiderar till riksdagen nästa mandatperiod har Bali tänkt om och ställer upp i provval.

Moderaternas Hanif Bali överväger att ställa upp för omval i riksdagsvalet nästa år – en tydlig vändning från hans budskap för en dryg vecka sedan, då han sade att hans vilja att kandidera till riksdagen igen var ”obefintlig”.
  • Redigerat 2021-10-11 10:28 av [Göstage]
[Jimmy.L]
2021-10-28 08:12
#58

Riksdagsledamoten Hanif Bali (M) ger nya besked på sin Facebooksida. Han kommer inte att ställa upp i nästa riksdagsval.

”Är väldigt taggad för detta nya kapitel i mitt liv”, skriver Bali.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hanif-bali-staller-inte-upp-i-riksdagsvalet

Riksdagsledamoten Hanif Bali (M) ger nya besked på sin Facebooksida. Han kommer inte att ställa upp i nästa riksdagsval. ”Är väldigt taggad för detta nya kapitel i mitt liv”, skriver Bali.
[Göstage]
2021-10-28 09:21
#59

#58 Hoppas att han en gång för alla håller fast vid sitt beslut, vad det än blir…

[Göstage]
2022-01-19 06:07
#60

Ivar Arpi twittrar om vänstern och Hanif.

tlf008.jpg

  • Redigerat 2022-01-19 06:07 av [Göstage]
[Jimmy.L]
2022-01-26 16:17
#61

Den kontroversielle riksdagsmannen, Hanif Bali (M) ställer upp i kommunvalet i Österåker i höst och har god chans att bli invald i fullmäktige. ”Jag kommer att lägga mycket tid och energi på trygghetsfrågor” säger han.

https://www.mitti.se/nyheter/hanif-bali-staller-upp-i-valet-i-osteraker/repvaz!X46edsD1BuqN6g74SaVMg/

Politik. M-profil ska engagera sig i trygghetsfrågor
[Göstage]
2022-01-30 09:06
#62

I Riks programserie ”Himla många böcker” recenserar Dick Erixon "Mina nio liv" av Hanif Bali.

I Riks programserie ”Himla många böcker” recenseras ny bok av Hanif Bali: Mina nio liv. Här berättar han om uppväxten som ensamkommande flyktingbarn och vägen till att bli riksdagsledamot för Moderaterna. Och viktigare: vilka hans erfarenhet och lärdomar av detta är. Alla gamla riksdagspartier utgår ifrån att de hundratusentals migranterna i Sverige vill bli en […]
Annons:
[Hayabusa]
2022-02-22 10:51
#63

Hanif Bali samtalar med grabbarna på "Sista Måltiden".

[Göstage]
2022-02-24 10:06
#64

"Är jag tillräckligt elak?, frågar sig Hanif Bali i slutkapitlet i boken "Mina nio liv". Det är en självbiografi författad av Hanif Bali och Jens Ganman, utgiven på Mondial. Högst läsvärd. Svar ja, skulle jag säga", tycker Ann-Sofie Hermansson i GP.

"Jag har med tiden blivit allergisk mot elakhet. Det finns inget egenvärde i att vara arrogant. Tvärtom. Men att tala klarspråk om problem i vårt samhälle är egentligen inte elakt. Jag uppskattar Balis och Azizis befriande oängsliga berättelser om sina erfarenheter. Hellre det än tillrättalagda succé-historier. Jag är mer oroad över naiviteten hos svenska myndigheter. Den är elak."

Jag har med tiden blivit allergisk mot elakhet. Men att tala klarspråk om problem i vårt samhälle är inte elakt. Naivitet, försummelse och undfallenhet kan däremot
  • Redigerat 2022-02-24 10:06 av [Göstage]
Fornöga
2022-09-21 20:29
#65

Österåkers starke man.


Re:tired.

Byter Riksdagen mot Alceahuset i Åkersberga
Fornöga
2022-09-30 16:01
#66

Expressen har fått en ny medarbetare.


Re:tired.

Hanif Bali är ny fristående kolumnist på Expressens ledarsida. – Jag vill skriva om ämnen där politiken i dag styrs blint av ideologi och inte av fakta.
  • Redigerat 2022-09-30 16:02 av Fornöga
Fornöga
2022-10-03 08:23
#67

#66 Redan med sin första krönika i Expressen lyckades Hanif Bali skapa turbulens. Verkar lovande inför fortsättningen! 😉

https://www.expressen.se/ledare/hanif-bali/miljopartiets-drom-ar-lika-utopisk-som-enhorningar/

https://detgodasamhallet.com/2022/10/03/bitte-assarmo-det-fina-hatet-mot-hanif-bali/


Re:tired.

Visst tar kärnkraftsutbyggnad lång tid, men hellre det än de enhörningar som bara existerar i Per Bolunds huvud.
Fornöga
2022-10-03 08:26
#68

#67 Vad blir Aftonbladets motdrag- Annika Strandhäll på ledarsidan? 😏


Re:tired.

H
2022-10-03 08:38
#69

Vänstervredet slår till 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: