Politikerna

Annies val...

2018-11-22 09:27 #0 av: Hayabusa

Ja, vad blir det...?

Anmäl
2018-11-22 09:35 #1 av: VSK

Såg hon har knytblus på sig idag Skrattar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2018-11-22 09:36 #2 av: Hayabusa

#1 Så klart...

Anmäl
2018-11-22 09:43 #3 av: Göstage

#1 Ett tecken så gott som något... 

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-11-22 11:12 #4 av: VSK

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2018-11-22 11:17 #5 av: Hayabusa

Annie: "Det blev inget, vare sig M eller S vill ge sig. De säger "nej" till allt utom sig själv. "

- "Men, Annie - du har ju själv sagt "nej" till M och S. Är du inte lite skyldig själv?

Annie: "Jag? Vara skyldig? Skojar du?"

Anmäl
2018-11-22 11:21 #6 av: VSK

Lösningen är ganska enkel. Utlys extraval allra redan nu så får folket säga sitt. Ju längre detta spektakel pågår ju mindre blir Alliansen. Men man försöker väl förhala detta tills EU-valet. 

Anmäl
2018-11-22 11:33 #7 av: VSK

Ganman är snabb som vanligt Skrattar

Anmäl
2018-11-22 12:27 #8 av: Björn.B

Kör nyvalt nu ingen mening att dra ut på det dom kommer inte överens.

Skärgårdskocken.

Anmäl
2019-01-11 16:54 #9 av: Göstage

Har du receptet, Annie?

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-01-11 17:00 #10 av: VSK

Anmäl
2019-01-11 17:19 #11 av: VSK

Anmäl
2019-01-12 07:06 #12 av: VSK

Anmäl
2019-02-02 08:43 #13 av: Göstage

Verkar finnas en vattendelare kring det "hat" som Lööf säger sig vara utsatt för efter partiets val att stötta de rödgröna.

Å ena sidan förståelsen för Lööf hos Lotta Gröning:

"När nu Annie Lööf på Centerns partidagar i Umeå lyfte fram det extrema hatet mot henne och slog fast att det måste finnas en gräns för vad man får kalla en annan människa så håller jag verkligen med. (Grönings fetmarkering.) Vi har alla ett stort ansvar för hur vi talar om andra människor. Det gäller också personer i maktposition, för de sätter agendan för samtalen i samhället. 

Riksdagspartierna har ett särskilt ansvar som de under senare år har missbrukat. Det handlar förstås också om makt när Annie Lööf och flera andra politiker utnämner politiska motståndare och dess väljare till rasister, nazister och kommunister."--- 

https://www.expressen.se/kronikorer/lotta-groning/annie-loof-har-ratt-detta-ar-avskyvart-/

Å andra sidan förståelsen för upprördheten hos de arga hos Katarina Janouch:

"Begriper inte Centerpartiets ledare vad det är som händer i Sverige? Folkets dom speglas i att Lööfs popularitet minskar och i uttryck av antipati, missnöje och även ren avsky. Det måste också finnas en gräns för hur mycket politiker kan ljuga, bedra och förråda sina väljare och det land de säger sig värna. Ilskan är en sund reaktion. Kanske rentav ett tecken på att allt fler svenskar börjar vakna till." ---

http://katerinamagasin.se/folkets-avsky-ar-en-sund-reaktion-pa-loofs-logner/

Jag har inte hunnit begrunda någon av artiklarna, men en rad i Grönings text fastnade, nämligen "Framför allt ska makthavare inte trampa på människors rädsla eller håna deras oro". Det skriver jag under på. Och skall jag rannsaka mina egna känslor inför Lööf så - nej, jag känner inget "hat". Däremot ett rätt stort mått av förakt. 

Editerat.

Anmäl
2019-02-02 09:29 #14 av: Hayabusa

#13 Det ligger en hel i det, hur retoriken löper. Jag hatar inte Annie Lööf, jag har aldrig träffat henne. Känner henne inte. Men, det jag har svårt för är hennes (och andras politiker) totala förakt för de medborgare som inte delar hennes "värdegrund". Lööf är inte en individ som jag känner något som helst för. 

Anmäl
2019-02-03 06:19 #15 av: Göstage

OT från rikspolitiken, men dock - apropå Centerpartiet och "hot" så går det tydligen hett till i Sölvesborg:

"Efter att de hot som förekommit mellan ledamöter i kommunfullmäktige i Sölvesborg har kommunen anlitat vakter som ska vara på plats under måndagens kommunfullmäktige.
– Det är ju av anledningen att det finns ledamöter som känner sig hotade, säger Arne Bogren (M), som är fullmäktiges ordförande, till SVT Nyheter Blekinge."--- 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/efter-hot-ordningsvakter-tas-in-under-fullmaktigemote-i-solvesborg

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.