Om sajten iFokus

Sajten växer

2018-11-27 10:34 #0 av: Jimmy.L

Nu är vi 25 medlemmar på Debatt!

Tummen upp

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-11-27 10:45 #1 av: Göstage

Starkt jobbat, och vaket av alla nykomlingar att hitta hit trots omständigheterna! Tummen upp

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-11-27 10:46 #2 av: Jimmy.L

Ja det är många som inte vågar bli medlemmar här. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-12-17 12:04 #3 av: Göstage

Finns man på iFokus och är motståndare till våld och samhällsförfall borde det vara en självklarhet att bli medlem här!Skämtar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-01-30 11:45 #4 av: Göstage

#2 Ann Heberlein skriver om just denna rädsla som spridit sig i vårt land. Det är inte Jonas Sjöstedt eller Jimmie Åkesson som riskerar att mista sina jobb för att de säger sin mening. Det är människor som tystas på sina arbetsplatser och på sociala medier, och som lider av att inte våga tala med risk för att förlora jobb och uppdrag. Därför är varje litet andningshål viktigt, och det är därför jag uppskattar den här sajten. 

"Att använda sin yttrandefrihet kan leda till att du förlorar ditt arbete. Varje vecka får jag e-mails och meddelanden från människor som vill uttrycka sin uppskattning för mitt arbete – men som inte vågar dela mina texter av rädsla för reprimander. Lärare, sjuksköterskor, poliser, socionomer och läkare skriver till mig och berättar om oegentligheter på sina arbetsplatser, om orimliga arbetssituationer – men de vågar inte träda fram. De är rädda. I ett land med en fungerande yttrandefrihet är människor inte rädda för att diskutera, kritisera och lyfta problem. I ett land med en fungerande yttrandefrihet ägnar människor sig inte åt självcensur av rädsla för att förlora vänner och inkomst."---

https://annheberlein.com/2019/01/29/ar-yttrandefriheten-hotad/

Mer i denna tråd:
https://debatt.ifokus.se/discussions/5bb3a2c6ce12c41a710022c1-deplattformering-en-smitta-pa-sociala-medier#34

#0 Trettiotvå! SkämtarTummen upp

Anmäl
2019-01-30 12:09 #5 av: Carmarino

#4 Trettiotre. Skämtar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-01-30 12:14 #6 av: Göstage

#5 Se där! Då ska väl "34:an i himlen in" snart också...Glad

Anmäl
2019-05-13 11:42 #7 av: Göstage

Närmar sig de fyrtio nu i medlemsrullan, roligt att se att ärlighet, öppenhet och uthållighet ger resultat! Att det finns enstaka hysteriker som fortfarande vill bekämpa yttrandefriheten på sitt egenkära vis ger ju bara ytterligare  anledning att fortsätta att stå upp för den fria samhällsdebatten...Tummen upp

Anmäl
2019-05-13 14:49 #8 av: Jimmy.L

Tummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.