Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 631 ggr
[Jimmy.L]
11/27/18, 10:34 AM

Sajten växer

Nu är vi 25 medlemmar på Debatt!

👍

Annons:
[Göstage]
11/27/18, 10:45 AM
#1

Starkt jobbat, och vaket av alla nykomlingar att hitta hit trots omständigheterna! 👍

[Jimmy.L]
11/27/18, 10:46 AM
#2

Ja det är många som inte vågar bli medlemmar här.

[Göstage]
12/17/18, 12:04 PM
#3

Finns man på iFokus och är motståndare till våld och samhällsförfall borde det vara en självklarhet att bli medlem här!😉

[Göstage]
1/30/19, 11:45 AM
#4

#2 Ann Heberlein skriver om just denna rädsla som spridit sig i vårt land. Det är inte Jonas Sjöstedt eller Jimmie Åkesson som riskerar att mista sina jobb för att de säger sin mening. Det är människor som tystas på sina arbetsplatser och på sociala medier, och som lider av att inte våga tala med risk för att förlora jobb och uppdrag. Därför är varje litet andningshål viktigt, och det är därför jag uppskattar den här sajten.

"Att använda sin yttrandefrihet kan leda till att du förlorar ditt arbete. Varje vecka får jag e-mails och meddelanden från människor som vill uttrycka sin uppskattning för mitt arbete – men som inte vågar dela mina texter av rädsla för reprimander. Lärare, sjuksköterskor, poliser, socionomer och läkare skriver till mig och berättar om oegentligheter på sina arbetsplatser, om orimliga arbetssituationer – men de vågar inte träda fram. De är rädda. I ett land med en fungerande yttrandefrihet är människor inte rädda för att diskutera, kritisera och lyfta problem. I ett land med en fungerande yttrandefrihet ägnar människor sig inte åt självcensur av rädsla för att förlora vänner och inkomst."---

https://annheberlein.com/2019/01/29/ar-yttrandefriheten-hotad/

Mer i denna tråd:
https://debatt.ifokus.se/discussions/5bb3a2c6ce12c41a710022c1-deplattformering-en-smitta-pa-sociala-medier#34

#0 Trettiotvå! 😉👍

Carmarino
1/30/19, 12:09 PM
#5

#4 Trettiotre. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
1/30/19, 12:14 PM
#6

#5 Se där! Då ska väl "34:an i himlen in" snart också…🙂

Annons:
[Göstage]
5/13/19, 11:42 AM
#7

Närmar sig de fyrtio nu i medlemsrullan, roligt att se att ärlighet, öppenhet och uthållighet ger resultat! Att det finns enstaka hysteriker som fortfarande vill bekämpa yttrandefriheten på sitt egenkära vis ger ju bara ytterligare  anledning att fortsätta att stå upp för den fria samhällsdebatten…👍

[Jimmy.L]
5/13/19, 2:49 PM
#8

👍

[Göstage]
11/13/19, 8:22 AM
#9

#2ff Alice Teodorescu om att våga stå för sin åsikt:

"Det fascinerande med Sverige är att ingen här anges, fängslas eller mördas för sina åsikters skull. Ändå handlar den vanligaste frågan jag får när jag föreläser om hur man ska våga stå för sin åsikt. Kanske förklarar det varför dagens oacceptabla våldsspiral med sprängningar, skjutningar och rån mot barn kunnat växa sig till dagens storlek utan att någon varken avgått eller satt stopp för det som skett. Trots att samhällsutvecklingen gått att förutse. Trots att vi var många som varnade. Om år 1989 var hoppets år så får 2019 tjäna som påminnelsen om vad som händer när vi tar våra landvinningar för givna."---

https://www.gp.se/ledare/2019-en-återvändsgränd-1.20264869

#0 Vi  är 44 nu!👍

Upp till toppen
Annons: