Annons:
Etikettsamhället
Läst 557 ggr
[Hayabusa]
11/29/18, 10:59 AM

Jens...

…Ganman pratar med www.antipodden.se

Känner "alla" till Jens Ganman? Kanske, kanske inte - men själv tycker jag att han är underhållande att lyssna på. En och annan väl vald sanning presenteras också, vill jag mena. Jens samarbetar även med Mustafa Panshiri och tillsammans har de bl a skrivit boken "Det lilla landet som kunde".

Annons:
[Göstage]
11/29/18, 11:04 AM
#1

Har väl inte hunnit hänga med i alla herr Ganmans svängar, men han utgör i mina ögon ett på våra breddgrader sällsynt exempel på en  lyckad kombination av sanningssägare och satiriker. Hans motståndare har svårt att komma åt honom, så han kan röra sig ganska oantastad i åsiktskorridorerna.

[Hayabusa]
11/29/18, 11:05 AM
#2

#1 Väl värd att lyssna på, enligt min mening.

[VSK]
11/29/18, 11:07 AM
#3

Ganman levererar som alltid 🙂

[Jimmy.L]
11/29/18, 11:19 AM
#4

#1 Vänta bara folk, anmäler videon eller klagar till ansvariga.

[Göstage]
12/14/20, 4:22 PM
#5

#2 Ganman är alltid värd att lyssna på.

  • Redigerat 12/14/20, 4:23 PM av [Göstage]
[Göstage]
12/15/21, 1:20 PM
#6

Ganman och Panshiri på utflykt i Lort-Sverige (del 1). 👍

Dokumentär om tillståndet i nationen 2021.Av Jens Ganman och Mustafa Panshiri.All rights reserved © 2021
  • Redigerat 12/15/21, 1:58 PM av [Göstage]
Annons:
[Hayabusa]
12/15/21, 8:07 PM
#7

#6 Väldigt intressant film.

[Toxin]
5/16/22, 6:20 AM
#8

Scrolla fram till c:a 11.00, då börjar själva evenemanget.

Cojimar
5/28/22, 9:47 AM
#9

Ganman rapporterar (och droppar namn) från Gräv-22. Kanske inte helt objektivt. men roligt. 😊


Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Jag intervjuas av SVT om "Älskade Public Service", får bassning av Marja Grill och sprider dålig stämning bland de församlade journalisterna genom att anklaga en av dem för att vara pedofil.
  • Redigerat 5/28/22, 9:47 AM av Cojimar
Fornöga
3/13/23, 7:48 AM
#10

#0 Jens Ganman och Mustafa Panshiri har utkommit med en uppföljare till "Det lilla landet som kunde". Den heter "Det lilla landet som ångrade sig" och recenseras av Erik Hörstadius på Fokus. Recensionen avslutas:

"Ni minns grundfrågan i förra boken: Kan vi få ordning på det här?

Jag uppfattar författarna som minst lika pessimistiska denna gång, särskilt som den ånger som titeln frambesvärjer ännu är för vag för att leda till tillräckligt kraftfull politik, Tidöavtalet till trots. Kanske är allt redan för sent?

Men den som vill ha en bra bok att läsa i väntan på undergången behöver alltså inte stå tomhänt!"


Re:tired.

Författarduon Jens Ganman och Mustafa Panshiri besöker musikfestivaler och franska förorter för att förstå vart Sverige är på väg.
H
3/13/23, 8:08 AM
#11

#10 Blir nog ett köp eller lån.

Är det för sent? Det vet jag inte, men att vända skutan är ett uppdrag som känns allt mer övermäktigt.
Gängkriminaliteten, för att nämna ett exempel, får vi dras med länge. Den är här för att stanna.

Fornöga
3/13/23, 8:16 AM
#12

#11 Ja, stenar som satts i rullning kan vara svåra att vända på. Fråga Sisyfos. Eller Magdalena.😉


Re:tired.

  • Redigerat 3/13/23, 8:16 AM av Fornöga
Fornöga
7/28/23, 2:35 PM
#13

Jens Ganman har sett på barn-TV på nyhetstid:

"Ett klipp från TV 4 Morgon sprids just nu på Twitter och Facebook. Leif GW Persson sitter i morgonsoffan och påstår att problemen med gängkriminalitet och skottlossningar/mord/bombdåd i Eskilstuna beror på invandringen. Framför allt den från Östafrika.

En av programledarna bryter in med ett nervöst:

`Men är det verkligen så enkelt som att man kan förklara det på det sättet?´

Underförstått:

`Det du säger just nu gränsar till rasistisk SD-retorik och alla vet ju att vi i såna här lägen måste nämna begreppet ’socioekonomiska faktorer’…

Nåja. Det intressanta är nu inte att Persson slår en vidöppen dörr – och att detta gör de photoshoppade kasperdockorna på fyran illa till mods. Det intressanta är att vissa tycker att det är bra att ”GW ryter ifrån”. Dylika tillrop syns också i sociala medier. Jag vet att Persson sagt liknande saker förut – det ska han ha cred för – men han har också varit med och relativiserat andra invandringsrelaterade problem."---

"Debatten har varit infantil. Förljugen. Förfelad. Förflackad. You name it. Och den är den fortfarande. Inte minst på TV 4 som sänder barnteve för vuxna. Det gör i och för sig SVT också, men av dem förväntar jag mig inte annat p.g.a alla politiska band med framför allt det socialdemokratiska partiet. Kontentan: Leif GW Persson är inte modig. Han är, och har länge varit, en del av problemet, en del av det mångkulturvurmande etablissemanget (mångkultur som i: ”Vi har vallonerna att tacka för allt! Endast barbariet ursvenskt är!). Kanske är det ändå bra att han ibland säger de här sakerna; alltid väcker det några får. Men det han och andra opinionsbildare med stora plattformar borde säga är:

`Stäng gränsen omedelbart. Skicka hem alla som inte ska vara här. Dra in alla statsbidrag till religiösa organisationer. Lägg ner SIDA. Lägg ner Migrationsverket. Nolla systemen. Starta om allt från början.´

Det kommer de att göra om 1-2 år. Då kommer den åsikten över en natt att bli legitim och rimlig. Men som sagt: då kommer det att vara försent.

Försenare än nu."


Re:tired.

Om konsten att sparka in öppna dörrar.
  • Redigerat 7/28/23, 2:36 PM av Fornöga
Annons:
H
7/28/23, 2:56 PM
#14

#13 Vad säger man?
Jens säger som det är. Det är sant, men jag önskar att det inte vore så.
För sent? Japp, vi får dras med det här länge, länge…

  • Redigerat 7/28/23, 3:00 PM av Hayabusa
Fornöga
7/28/23, 5:10 PM
#15

#14 Risken är att "We ain´t seen nothing yet", för att travestera BTO:s gamla låttitel.🙄


Re:tired.

  • Redigerat 7/28/23, 5:11 PM av Fornöga
H
7/28/23, 5:18 PM
#16

#15 Trist nog, ja.

PS Mkt bra låt 👍🏼

Upp till toppen
Annons: