Annons:
Etikettpolitiska-grupper
Läst 602 ggr
FataMorgana
2018-12-05 14:14

Vad säger ni om det här?

Det var i somras tror jag, som jag hörde en politiker från de gröna i  Tyskland säga att de måste sluta kalla folk för rasister stup i kvarten, att det är därför högern blivit så stark i europa. En massa människor har röstat på högern bara i ren protest, för att de har blivit provocerade till det, för att de har blivit kallade för rasister bara för att de yttrat sig kritisk till europas öppna gränser och okontrollerad massinvandring. Folk som annars hade lagt sin röst i mitten eller till vänstern någonstans. Det är liksom tack vare vänstern som högern är så stark just nu. 

Jag tycker att uppmärksamheten som vänstern ger högern snarare är till nytta för högern. Intrycket som vänstern lämnar är att dom inte har så mycket annat att göra och att bjuda på än att kämpa mot högern. Det skadar bara dom själva. 

Vad anser ni om det här?

Annons:
[Jimmy.L]
2018-12-05 14:21
#1

Stämmer bra tycker jag, man har i många år inte velat prata om dom problem som finns med invandringen och försöker någon diskutera ämnet så är man rasist. 

Vänstern kan bara skylla på sig själva när man inte har gjort mer för att lyssna på människor,

Ford -57
2018-12-05 14:36
#2

Korrekt.  Ja e inte rasist, men skattebetalare.

[Hayabusa]
2018-12-05 14:43
#3

När varje uns av ifrågasättande av t ex landets invandringspolitik bemöts med anklagelser som "rasist", "främlingsfientlig" m.m. - då blir det så här. 

"Vi ska en en generös och expansiv invandring till Sverige - den som inte tycker så är en ond rasist sprungen ur nazism".

Fullkomligt orimligt, men det är så det är.

Lona
2018-12-05 15:27
#4

Jag är ju inte SD:are själv men tror absolut att det ligger en hel del i det. Vänstern och även övriga riksdagspartier spelar SD i händerna, inte minst med käbblet om regeringen. Dessutom, som tidigare påpekats, om folk kunde sluta slänga sig med ordet "rasist" i tid och otid när de egentligen menar något annat så vore det bra. "Främlingsfientlig", "invandringskritisk", whatever men INTE rasist! Urvattna inte ett så viktigt ord och begrepp för vad ska vi då använda när rasismen knackar på dörren? Därmed inte sagt att det inte finns rasister lite varstans, så även i riksdagen…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ford -57
2018-12-05 17:08
#5

Den skenheliga sjuklövern har satt många käppar i egna hjul, märktes tydligt på svängen dom gjorde en bra bit före å framtill valet,"begränsad invandring", "integration" m.m.

LBB
2018-12-06 07:27
#6

En av anledningarna till att de populistiska partierna vuxit så starkt och så snabbt är inte att folk väljer dem för deras åsikters skulle…utan att de inte väljer på sina gamla partiers för dessa partiers agerande.  Vilket visar sig då ett populistiskt parti bler regeringsbildande, Då måste man ta ställning till mer än den stora sammanförande frågan (migrationen) och då kommer de motsättningarna i dagen som är resultatet av att medlemmar o väljare kommer från hela den politiska paletten . I Sverige är det ju bla fd. socialdemokrater som sitter tillsammans med fd. Moderater i samma parti..det skulle uppstå slitningar om SD inte längre sutte i opposition och skulle tvingas ta en massa obekväma beslut

Annons:
[Göstage]
2020-03-10 16:11
#7

Twitter

                                               

Så här minns en representant för det goda etablissemanget den i dagarna bortgångne Max von Sydow.

Mia-45
2020-03-10 16:16
#8

#7 Brist på respekt att fara ut om det nu. Men de kan liksom inte låta bli att ge ett tjyvnyp. Och spelar roll liksom……😴

[Göstage]
2020-03-10 16:19
#9

Man funderar ju bland annat vad det har med saken att göra att någon är adoptivförälder. Verkar vara någon form av personlig vendetta mot alla adoptivföräldrar.

[Hayabusa]
2020-03-10 16:28
#10

#9 Ett skolexempel på relativisering och att blanda in ovidkommande info. Förvånad? Inte ett dugg. 

Hübinettes narrativ (oh, ett fint ord) är alltså att Max von Sydow bör pekas ut som skyldig att vara dels adoptivförälder och dels son till en nazist. Jösses…

[Jimmy.L]
2020-03-10 16:58
#11

Sjukt.

[ghostdoggy]
2020-03-10 19:24
#12

helt rubbat hur det börjar kastas skit hit å dit..minns vid nått tillfälle jag skrev nått inlägg på fb pga en nyhet från expressen,är ett par år sen dock..om nån kvinna som stog utanför ett sjukhus och ville byta taxi pga att hon var allergisk mot tobaksrök å kunde dö pga det,men eftersom hon inte kunde göra sig förstådd för taxichauffören så ringde hon upp taxibolaget å bad om en ny bil utan röklukt i och en chaufför som kunde tala svenska så hon kunde bli förstådd och kunde få den hjälpen hon behövde..under tiden hade taxichaufföen ringt till taxibolaget å gråtit å sagt att kunden var rasist för att hon inte ville åka med honom,men han hade inte förstått att hon hade en allergi som faktiskt kunde ta livet av na..jaja iallafall la jag ut d här å skrev min åsikt i saken,var väldigt kritiskt till agerandet för det slogs ut i tidningen att hon var rasist pga det hon sa,ingen tog hänsyn till allergin hon hade,ingen heller tog hänsyn till att hon sagt att hon ville ha en svensk talande person,hon sa inte heller att den måste vara nån infödd svensk el nått..det hela resulterade i att jag tappade en massa fb vänner pga jag var kritisk till vad som skett och att d inte fanns någon förståelse till kvinnan och att alla ska ha rätten till att byta taxi om man är rädd om sin egna hälsa..vart stämplad som rasist pga att jag var kritisk 😂och för många verkar d vara rasistkortet som kommer direkt om man har en egen syn på saken,går inte diskutera med dem heller eftersom dom stirrar sig blinda i det och ser inte verkligheten som den verkligen är utan följer slaviskt vad andra tycker å tänker utan ett eget tänkande,numera kan man bli rasist bara man råkar ha en annan åsikt utan att vara kritisk..den dras upp direkt,men tror åxå att den som tar till rasistkortet gör det för att vinna egen mark då d inte klarar av möta ifrågasättandet el kritiken och använder det som en genväg ut ,och samtidigt klämma till den som gör det obehagligt för d som ser sanningen i vitögat.

Upp till toppen
Annons: