terrorism

Explosion i Hässleholm

2018-12-20 11:16 #0 av: Hayabusa

Idag kl 08.55 inträffade en explosion på Tekniska Skolan i Hässleholm. En person är gripen misstänkt för terrorbrott (enligt Polisen). Ingen person är enligt uppgift skadad.

https://www.nsk.se/2018/12/20/larm-om-explosion-pa-hassleholms-tekniska-skola/

Anmäl
2018-12-20 11:23 #1 av: VSK

Som Uffe sa, bara vänja sig med terroristbrott och våldtäkter. 

Nej, jag kommer varken vänja mig eller acceptera detta. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2018-12-20 12:25 #2 av: Jimmy.L

Återstår att se vad det är för person som har gjort detta.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-12-20 12:31 #3 av: VSK

Nån psykisk labil person som är ute efter att skada eller skrämmas förmodligen. 

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2018-12-20 12:44 #4 av: Göstage

"Detvarintemeningendetvarbaraenroliggrejförklaring" att vänta...

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-12-20 12:46 #5 av: VSK

Kanske va nån skolelev som praktiserade i hur man gör egna smällare. 

Anmäl
2018-12-20 12:47 #6 av: VSK

Den skyldige har misslyckats med en skolmassaker läser man. 

Anmäl
2018-12-20 15:39 #7 av: Göstage

Uppdatering:

"Vid 15-tiden meddelade polisen följande:
`Polisen bedömer händelsen som en enskild isolerad händelse. Det finns inga uppgifter på någon annan händelse som kan kopplas samman med detonationen på Tekniska skolan i Hässleholm. Polisen bedömer i nuläget att det inte rör sig om ett terrorbrott.´
Det finns, enligt polisen, inte fler gärningsman än den gripna mannen i 20-årsåldern." 

Källa

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-12-20 15:41 #8 av: VSK

Så de var inte förtegna iaf, det är ju bra. 

Anmäl
2018-12-20 15:47 #9 av: Jimmy.L

#7 Jag gissar det är en tidigare elev.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-12-21 09:13 #10 av: Göstage

Polisen meddelade vid 17-tiden igår att mannen anhållits av åklagare på sannolika skäl misstänkt för allmänfarlig ödeläggelse.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.