Brottslighet

Allt fler djurhållare utsätts för attacker och hot

2019-01-09 07:38 #0 av: Jimmy.L

– Det spelar ingen roll om det är mjölkproduktion eller om du har grisar eller kaninuppfödning. Många är ansatta av hat och hot. Både på sociala medier och hemma på gårdarna vilket gör att hela familjen drabbas, även barnen, säger Åsa Odell som är själv är grisbonde men också vice ordförande i Lantbrukarnas Riksförbund.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/okade-attacker-mot-lantbrukarna

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2019-01-09 08:36 #1 av: Herveaux

What the... Förskräckt
Jag jobbar hos en hästuppfödare och hon har klarat sig från sånt här f*nskap. 
Än så länge.

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2019-01-09 08:41 #2 av: Jimmy.L

#1 Det är ett problem som ökar tyvärr även jägare hotas.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2019-01-09 09:19 #3 av: Herveaux

#2 *djup suck* ...inte ett dugg förvånad.Vilar huvudet i handenMänniskors idiotier vet inga gränser. 
Så sjukt att det har blivit ett så accepterat och nästan "föredömligt" beteende. 

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2019-01-09 13:11 #4 av: Cragan

kommer nog tyvärr att fortsätta så länge dom inte döms för terror brott eller så kan man gå med högmålsbrott brottsbalken kap 18 §5 borde gå o tillämpa på dem iaf Skrattar fast inte så långt staff där max 6 år 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.