Annons:
Etikettdebatt
Läst 1095 ggr
[Göstage]
1/14/19, 12:43 PM

Löfven, Kristersson eller nyval?

Hur blir det nu då?🤔

Annons:
[VSK]
1/14/19, 12:44 PM
#1

Kommer tyvärr bli Löfven. Hoppas på extraval.

[Göstage]
1/14/19, 12:45 PM
#2

#1 Samma här.

Emo
1/14/19, 12:48 PM
#3

Jag tror också det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[[eskils_]]
1/14/19, 12:51 PM
#4

Valde nyval. Optimist, javisst. 🙂

JMW
1/14/19, 1:16 PM
#5

#1 Min åsikt också.

[Hayabusa]
1/14/19, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Apropå Löfvéns försök att blidka V…

Annons:
[VSK]
1/14/19, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Antar bildutmaningen 🤦‍♂️

[Göstage]
1/15/19, 3:22 PM
#8

Och vad säger du om läget, Bert?

[Hayabusa]
1/15/19, 3:24 PM
#9

Ja, va´ fan…

Emo
1/15/19, 3:28 PM
#10

Rita om kartan?

På Nyllepocket visas just det förslaget. En bit till Finland. Västra Sverige till Norge och södra till Danmark. Öland och Gotland till Island. 
Det vore kanske en bra lösning. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[[eskils_]]
1/15/19, 3:42 PM
#11

#10  Kyllä kiitos! 😃

Emo
1/15/19, 4:22 PM
#12

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Carmarino
1/15/19, 4:59 PM
#13

#10 Öland ser ut att tillhöra Danmark. Gillar Öland, så det är bra att vi hamnar i samma land. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[[eskils_]]
1/15/19, 5:00 PM
#14

#11-12 Hoppsan, nu blev visst stockholmarna antingen norska eller danska, beroende på vilken sida av Slussen de hör till. Mange takk! 😃

Alla nordiska länder tycks ha vettigare politiker än vi. Bra att man slipper flytta så långt!

Mia-45
1/15/19, 5:46 PM
#15

Hoppas på Nyval.

Lussan20
1/16/19, 7:29 AM
#16

Hoppas Jonas förslag för den lilla människan blir kvar. Gratis glasögon för barn, fri simskola för 6 åringar, busskort för skolungdom på loven, så de kommer bort från betongområdena. Bra han tog kampen för sina förslag. Rakt och uppskattat av många. Undrar om nyval ändrar läget alls. V. får lite fler röster, Sd likaså. Kanske åker L, ut? Ja den som lever får se. Jag har tappat intresset för alla turer, vill att de tar sitt förnuft till fånga och gör det bästa för landet.

[Jimmy.L]
1/16/19, 7:54 AM
#17

#16 Gratis är det ju inte utan bekostas av skattebetalarna.  busskort för skolungdom på loven är nog bättre att ge till pensionärerna.

Lussan20
1/16/19, 8:29 AM
#18

Men dock en reform värd att uppskatta. Man kan inte ställa svaga grupper mot varandra. Jag är själv fattigpensionär med 7600kr efter skatt. Vem vill ge mig en rejäl höjning och ta det på skatt från ensamstående tex. Man ska naturligtvis ta som Robin Hood från de som har mest och ge till de fattiga. Då kan de få ett lyft och bli lite gladare, det tjänar alla på! Det är som med sand ju hårdare man knyter näven, ju fortare rinner sanden igenom, öppnar man handen)jämställ med hjärtat) stannar mer kvar….

[Hayabusa]
1/16/19, 8:48 AM
#19

#17 För att inte tala om 10 miljarder till Public Service…

[Jimmy.L]
1/16/19, 8:48 AM
#20

#18 Att ställa gupp mot grupp har man ju sysslat med länge det är inget nytt. När man ökade invandringen så fick människor som behövde akut boende vänta på boende invandrarna fick förtur till boende som skulle ha gått till utsatta. 

Det är bättre att ge fattigpensionär gratisresor än barnfamiljer i förorten som är friska och som kan gå eller cykla.

Annons:
Emo
1/16/19, 8:57 AM
#21

#18 Fick inte du också en fin höjning detta år? Min pension höjdes med 114 kronor från 6142 till 6256. Jag har ju inget bostadstillägg. Kanske därför jag fick så lite. 😃
Oj vad jag skulle levt gott med 7600. 😂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Hayabusa]
1/16/19, 8:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

ALL politik handlar om att ställa "grupp mot grupp".

[Göstage]
1/16/19, 9:13 AM
#23

Löfven ser belåten ut på pressmötet, som katten som svalt kanariefågeln, och det låter på honom som att vänsterpartiet kommer att släppa igenom sossarna.

Lussan20
1/16/19, 9:21 AM
#24

21.

Jag fick mindre i orangea kuvertet nu i veckan. Började jobba då jag var 14 år på fabrik, var hemma med 4 barn , vuxenstuderade i 8 år, arbetade sedan på skola och förskola för ganska låg lön. Tycker man skulle få inräkna vård av egna barn i hemmet, det är en halv dagisgrupp.

Spridning 70-86,

jag tycker de som inte kan resa till Thailand på semester är värda att komma ut till en badstrand i stället för att gå i stan och göra bus. Det gjorde vi fattiga textilarbetarungar. Man sparar mycket på det…Mvh/WL

[VSK]
1/16/19, 9:22 AM
#25

Visst tusan kommer V släppa fram Löfven. Står skrivet i stjärnorna. Gubben står ju och småskrattar hela tiden. 

Men juristen Lööf är väl så smart att hon tagit med i avtalet att de kan avbryta samarbetet före omröstningen om Löfven som statsminister på en gång och inte vänta ett år?. År för år som Lööf sade. Lööfs krav handlade om just regeringsbildandet, Björklund hela mandatperioden. 

Det enda positiva ur detta är att Lööf och Björklund får sparken. Om inte så är den här cirkusen betydligt värre än man trott. Eller iofs är inte förvånad gällande cirkus. 

All heder år SD och KD som hela tiden stått upp för sina åsikter och det med ryggrad. Talmannen kan fortsätta skratta medan han går till banken.

[VSK]
1/16/19, 9:27 AM
#26

#24

Är inte skattebetalarna som skall stå för att "buset inte gör bus" utan det skall ansvarstagande föräldrar se till. Är lite osäker på vad den aktuella badplatsen i Lekeberg heter (Svartåbadet?) men tror du att "buset" hade låtit bli att terrorisera folket i Lekeberg om de fick gratis bussresor dit?

Sluta kalla kriminella för bus är du snäll. Bus är tex när man sätter en fiskelina på en plånbok och kastar ut på gångbanan och när nån böjer sig ned för att plocka upp den så rycker man till så plånboken far iväg.

Lussan20
1/16/19, 10:10 AM
#27

Eller ramlar och bryter sig till stor kostnad.

Våra arma föräldrar arbetade i tunga industrin, även lördagar. På söndagen sov de för att orka nästa vecka. Vi barn fick klara oss själva hemma. Ja det fanns kriminella och våldtäktsmän, ganska många även då.

Jag menar skolungdom som kan komma utanför staden, istället för att gå och dra i stan. Min första semester gick till Gränna, ett stort äventyr.

Min mormor fick rösträtt. Jag skiljer på kriminella och buset, de har alltid funnits, palla äpplen, skjuta slangbella, spela hartsfiol. Panga doror som grabbarna sade.

Barnkrubborna var få, fanns bara två då i vår stad. De rika hade jungfrur och barnpigor. När man lyssnade på Magnus Uggla så var barnpigan hans största trygghet.

Jag tycker man skulle visa mer av hur arbetarfamiljerna tex inom industrin hade det förr, med bomullslunga och så hårt slit. Vi fick sällan annan mat än skolans mat. Det är tur att man fick studera och kunde komma upp en bit. Jag sade som barn-ja ska till Lund och ta Tudenten- Jag fick möjligheten, som jag är så glad för…

Annons:
[VSK]
1/16/19, 10:16 AM
#28

Lööf står fortfarande och pratar om att lita på Löfven 🤪

[Göstage]
1/16/19, 10:17 AM
#29

Och samma motivering som om gymnasieafghanerna: "Vi har valt det minst dåliga av två dåliga alternativ". Hur ofta kan hon vifta med den brasklappen utan att ställas mot väggen?

[Jimmy.L]
1/16/19, 10:32 AM
#30

Så V kommer rösta gult. 🤮

[VSK]
1/16/19, 10:35 AM
#31

#30

Va ju inte direkt oväntat då detta val är uppgjort sen länge, precis som FN-avtalet.

[Göstage]
1/16/19, 10:38 AM
#32

Vänsterpartiet lägger ner sina röster och släpper därigenom överenskommelsen, men gör det med misstroendelöfte mot Löfven om S går emot V i deras kärnfrågor - marknadshyrorna och arbetsrätten.

Sjöstedt utropar sitt parti till vågmästare - grattis Björklund och Lööf…

[VSK]
1/16/19, 10:42 AM
#33

Lite krasst så kan man ju säga att det endast är 17.5% av väljarna som inte blivit  blåsta.

[VSK]
1/16/19, 10:48 AM
#34

Sjöstedt säger att han aldrig kommer låta Kristersson bli statsminister. Samtidigt så säger han att om inte Löfven håller sina löften, löften som vi dödliga aldrig kommer att få se så kommer Sjöstedt avsätta Löfven. Vem har då Sjöstedt tänkt sig som ny statsminister då?

Att folk köper sånt här övergår mitt förstånd.

Annons:
[Jimmy.L]
1/16/19, 10:50 AM
#35

- Klausulen om att V inte ska få inflytande är nu i praktiken är tillintetgjord. Vi kommer att ha politiskt inflytande över mandatperioden - Sjöstedt.

Så mycket för ett "avtal"

[VSK]
1/16/19, 10:53 AM
#36

#35

Som sagt, allt är ett spel för galleriet. Allt har varit bestämt sen länge.

Bara syna Lööfs uttalande om när hon fick frågan om vad hennes väljare nu tycker, så sa hon med en gnutta skratt på rösten att det är sånt som händer. Dvs Lööf bryr sig inte för hon kommer inte sitta i nån Allians vid nästa val. Hon har nya kompisar nu och kommer få nya väljare. Kommer 500 000 inom två år.

[Göstage]
1/16/19, 11:12 AM
#37

"Kohandel" är Kristersson betyg på regeringsbildningen. Och vad annat kan man säga?

[VSK]
1/16/19, 11:14 AM
#38

Kristerssons naivitet är nåt som han kommer grubbla länge på. 

Det vi nu ser är en omskrivning av DÖ 1.0

[Jimmy.L]
1/16/19, 11:14 AM
#39

L och C är totalt lurade men vill inte inse det.

[VSK]
1/16/19, 11:18 AM
#40

Nyss bekräftade EBT DÖ 2.0

[VSK]
1/16/19, 11:19 AM
#41

#39

Nej tror inte de är lurade alls utan de har varit med på detta länge. De som är de lurade är M och KD.

Annons:
[VSK]
1/16/19, 11:26 AM
#42

DÖ byter numer namn till JB. Januariblåsningen.

Upp till toppen
Annons: