Annons:
Etiketterpolitikernaeu
Läst 968 ggr
[Göstage]
2019-01-25 08:18

Kommer valresultatet att påverka ditt val till EU?

Kommer regeringsbildningsutgången att påverka ditt val till EU-parlamentet i maj?

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2022-03-05 17:13 av [Göstage]
Annons:
[Göstage]
2019-01-25 08:19
#1

Hade visserligen redan bestämt mig, men kohandeln efter riksdagsvalet har stärkt mig i min åsikt.

[Hayabusa]
2019-01-25 08:36
#2

#1 Instämmer, ungefär samma resonemang som jag själv gjort.

[Göstage]
2019-04-23 17:01
#3

"Fyra av tio svenska röstar på ett annat parti i EU-valet än i valet till riksdagen. Missnöje med svensk politik eller enskilda kandidaters dragningskraft är två av orsakerna."---

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/partisympatierna-bryts-i-eu-valet

Oj! 😮🤔

Lona
2019-04-25 09:16
#4

Jag kommer inte ihåg vad jag svarade här i tråden (förmodligen att jag inte bestämt mig) men kommer sannolikt att rösta lite annorlunda, ja. I ärlighetens namn hade det nog lätt blivit så att jag tagit samma parti som till riksdagen, utan att egentligen kolla deras utrikespolitik. Nu har jag blivit snäppet mer analytisk. 😉


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Göstage]
2019-05-08 07:00
#5

Utöver att behålla samma parti som i riksdagsvalet har jag hittat en kandidat att personkryssa.

[Göstage]
2019-05-19 12:33
#6

Inför alla tidigare val  har SD presterat bättre än opinionsundersökningarna, men i det senaste riksdagsvalet visade sig  institutens prognoser ha varit "glädjekalkyler" för SD. Nu pekar de sista siffrorna för SD starkt uppåt även inför EU-valet - kommer de att stå sig, eller blir det åter en besvikelse för SD när valresultaten kommer?

Annons:
[Göstage]
2019-05-21 12:30
#7

Enligt SKOP:s väljarbarometer utförd igår och i förrgår verkar inte SD  rasa i förtroende bland väljarna på grund av "Lundgrengate".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRzwB0/skop-l-riskerar-trilla-ur-eu-parlamentet

Upp till toppen
Annons: