sajten,ifokus

Så förstör några för alla andra på iFokus #2

2019-04-22 21:15 #0 av: Jimmy.L

Dubbel eller tre inlägg på raken fortsätter dom med för att få bort nya inlägg från denna sajt..

Förra tråden nedan

https://debatt.ifokus.se/discussions/5bea8177ce12c40fc90002ce-sa-forstor-nagra-for-alla-andra-pa-ifokus?discussions-1

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-04-24 16:02 #1 av: Jimmy.L

Loris M svar till Carmarino visar ju deras rätta ansikte. Fattas bara att dom hyllar IS.

https://likavillkor.ifokus.se/discussions/5c8d212ace12c45841001587-terroratacker-och-tystnaden?discussions-1

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-04-24 16:52 #2 av: VSK

Fast det har man vetat länge. Ansiktet alltså. 

Tittar man på vad som skrivs i den sajten så ser man ju vad det är som är gottis eller inte. 

Snart ska du se att det börjar dravlas om att man inte föds till terrorist bla bla bla. Så fort det är kristna som drabbas så ömmar man för gärningsmännen. När muslimer drabbas så ömmar man för.... 

Gita (bildspelet) skall alltså vara partiledare för F!. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2019-04-24 16:57 #3 av: Jimmy.L

Jo jag borde vet bättre, men hennes svar till Carmarino gjorde mig mycket förvånad annars brukar hon lås tråden utan svar. 

Anmäl
2019-04-24 17:24 #4 av: VSK

För att företräda en sajt som påstår sig jobba för allas lika värde och villkor så tycker jag att Carmarinos svar hon fick är väldigt annorlunda formulerat, nästan lite spydigt och arrogant.. Hade jag varit sajtvärd för en sån sajt så hade jag knappast svarat på detta sättet och knappast ursäktat mig på detta sättet heller.

Är som sagt inte speciellt svårt att se vilka budskap denna sajten förmedlar. En hatsajt i mina ögon sett. 

Det är väl tur att man är religionsfri samt ser människans värde och handlingar före hudfärg och religion som vissa andra. 

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2019-04-24 17:31 #5 av: Jimmy.L

#4 Att dom hatar andra var rätt klart när dom hoppade på mig på värdsajten.

Deras hat är ju "kärlek."

Anmäl
2019-04-24 22:17 #6 av: VSK

Jo jag såg den aktuella tråden du syftar på. 

Anmäl
2019-04-25 11:01 #7 av: VSK

Anmäl
2019-04-30 11:48 #8 av: Jimmy.L

Tant Grön har klagat på att folk anmäler hennes inlägg men att skriva inlägg för att putta ner våra inlägg ses som okej. Skrattar

Anmäl
2019-04-30 12:07 #9 av: Göstage

#8 Trodde att bara de närmaste sympatisörerna läser de inläggen?Funderar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-04-30 12:11 #10 av: Jimmy.L

#9 Trodde jag med. 

Jag gissar det är dom själva inom gruppen som anmäler för att flytta fokus från hur hatiska dom är. 

Anmäl
2019-04-30 12:17 #11 av: VSK

Kanske tant gredelin och tant rosa är spioner Förskräckt

Anmäl
2019-05-01 17:27 #12 av: Carmarino

#11 Tant Grön, tant Brun och tant Gredelin heter de - och sedan finns det farbror Blå också. Skrattar

Undrar om det finns någon tant Brun här också? Skämtar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-05-01 17:29 #13 av: Herveaux

#12 GapskrattarTummen upp

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2019-05-01 20:46 #14 av: VSK

Generad

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-05 13:07 #15 av: Göstage

#12 Är det  detta som kallas att vara "militant"?Funderar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-05 13:25 #16 av: VSK

Tror du fått det där om bakhandens sjunde finger faktiskt. Det heter multitant Yrar Skrattar

Anmäl
2019-05-05 13:46 #17 av: Göstage

#16 Aha! Får idé

Anmäl
2019-05-05 13:51 #18 av: VSK

SkämtarLipar

Anmäl
2019-05-22 09:39 #19 av: Göstage

Undrar om dessa censurivrare någonsin slagits av tanken att de skulle kunna bli bemötta på samma sätt - att alla inlägg som görs på deras "korrekta" sajter omedelbart puttas bort? Det vore givetvis ingen konst att genomföra, men de utgår som om det vore någon självklarhet från att de kan föra sin talan utan störningar, av den enkla anledningen att de drabbade ändå respekterar att alla skall kunna uttala sig ostört i sina kanaler.

Anmäl
2019-09-19 12:13 #20 av: Carmarino

Fortfarande är det några censurivrare kvar. En och samma person har skrivit fem nya inlägg under de 11 minuter som gick efter senaste inlägget skapades på Debatt. Patetiskt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-09-19 12:22 #21 av: Göstage

#20 Som Britta Svensson skrev i Expressen för en tid sedan: "Det verkar finnas ett slags politbyrå som bestämmer exakt vad som får tyckas, och vad som är viktigt.  Man klappar varandras ryggar, och håller stenkoll på att ingen avviker från normen. Det finns många psykologiska experiment som visar att de flesta anser att det är viktigare att tycka som alla andra än att tycka rätt."---

https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/ddr-sveriges-triumferande-moralism-ar-skrammande/

Se även tråden  https://debatt.ifokus.se/discussions/5bedb0fbce12c471150004ff-godhet-nej-falskhet

Anmäl
2019-09-20 12:06 #22 av: Jimmy.L

Vi kommer väl aldrig ifrån detta tyvärr. 

Anmäl
2019-09-20 12:16 #23 av: Göstage

#22 Sträck på dig- det tyder på att Debatt iFokus fyller en funktion i  dumnivelleringens tid!Skämtar

"Det var lustiga år,
men med slätkammat hår
nivelleringen gjorde entré.
Och så blev det så här:
vi är lika som bär.
Kan ni se något särskilt i de'?"

Nils Ferlin

Anmäl
2019-09-20 12:18 #24 av: Jimmy.L

Tummen upp

Anmäl
2019-10-28 13:19 #25 av: Jimmy.L

Tydligen var rubriken om socialdemokraterna för hemsk som jag satte. Gapskrattar

Anmäl
2019-10-28 13:37 #26 av: Göstage

Man har ju insett vid det här laget att det finns en sjukdomsbild på sina håll...

Anmäl
2019-10-28 13:45 #27 av: Jimmy.L

#26 Sjukt att några ska försöka bestämma innehållet.

Anmäl
2019-11-16 07:39 #28 av: Jimmy.L

3 ungdomar rånas vare dag I Stockholm men kompisgänget på ifokus väljer att förnedra och håna ungdomar som blir utsatta genom att starta en tråd hur trygga dom varit efter en utekväll. Kul för dom men för barn som blivit rånade är det en förnedring hur vuxna förnekar att dom blivit utsatta.

Anmäl
2019-11-16 07:51 #29 av: Göstage

Så sant! Man vågar sig ut på stan och kommer hem välbehållen och ser det som något slags bevis på hur lugnt det är. Hade det verkligen varit ett lugnt samhälle hade det inte funnits behov av att påtala att man lyckats gå ofredad. 

Tyvärr är den här färska artikeln betalspärrad, men där talar några Malmöbor (som  också vågar sig ut) vad som är det nya normala i deras stad.

Anmäl
2019-11-16 08:08 #30 av: Jimmy.L

#29 Håller med dig, man ska känna sig trygg på stan och i bostadsområden i normala fall. Tyvärr gör många inte det och när några nu väljer att håna brottsoffer är det bevisat på att vissa saknar total empati. Sjukt.😠😵

Anmäl
2019-11-16 09:21 #31 av: VSK

Låter som rent vidrigt beteende dock inte förvånande alls. 

Konstigt att inga medlemmar skickat mig PM då jag flertalet ggr bett om folk då det behövs folk till nattvandring i flertalet bostadsområden här. En ypperlig chans att boosta sitt ego samt öka status i ryggdunkarklubben. 

Anmäl
2019-11-16 12:24 #32 av: Carmarino

#29 Har man tur så hamnar man på en sida som det inte är betalspärr på. (Det händer ibland på HD/Sydsvenskans webb.)

Anmäl
2019-11-16 14:47 #33 av: Jimmy.L

#31 Till och med invandrarna hånar kompisgänget. 

Anmäl
2019-11-16 15:36 #34 av: Hayabusa

Saxat från HD/Sydsvenskan 15.11.2019:

"Finns det inte någon anledning för regeringen att idka självkritik?

Morgan Johansson dröjer på svaret.

– När vi såg gängstrukturerna växa sig starka på 90-talet, då borde man ha gått mycket hårdare fram, säger han sen."

Det belyser precis en problematik som vi ser i andra diskussioner. Att INTE belysa ett problem utan i stället släta över med en anda av "lyft fram det positiva" leder absolut ingen vart. Tvärtom - problematiken får växa & gro i lugn och ro. 

Anmäl
2019-11-16 15:58 #35 av: Jimmy.L

#34 Kan dom goda ens stava ordet "problem". 

Nog enklare att lära  en guldfisk att hoppa genom en ring.

Anmäl
2019-11-17 07:50 #36 av: Göstage

Kommer att tänka på vad Lars Anders Johansson skrev i en ledare på Smedjan i september. Fetmarkeringen är min.

"Våra friheter hotas i dag från tre håll: dels av dem som aktivt angriper oss och vårt samhälle genom terror, våld och kriminalitet, dels av den repressiva politik som riskerar att bli svaret på detta, men också av dem som genom lögner och dimridåer gör sitt yttersta för att dölja den destruktiva samhällsutvecklingen och stämpla dem som uppmärksammar den som alarmister eller ännu värre saker."---

https://timbro.se/smedjan/darfor-ar-tryggheten-den-viktigaste-frihetsfragan/

Anmäl
2019-11-20 09:23 #37 av: Jimmy.L

Ni är pinsamma på Lika Villkor som håller på och trycker ner rubriker ni inte gillar.

Som små småbarn. Kräks 

Anmäl
2019-11-20 09:32 #38 av: Göstage

När egna fästen fallit återstår det kanske bara att själv försöka rasera andras.

Anmäl
2019-11-20 09:42 #39 av: Jimmy.L

Dom är inte aktiva, bidrar dom något till ifokus mer än att förstöra för andra sajter?

Anmäl
2019-11-20 09:50 #40 av: Göstage

#39 Retorisk fråga. Skämtar

Anmäl
2019-11-20 20:04 #41 av: Jimmy.L

Allvarligt vad är det för fel på dom? Någon kommer in och ställer en fråga och genast tre nya inlägg för att putta ner inlägget.

Kompisgänget vad tänker ni med?

Anmäl
2019-11-20 20:27 #42 av: VSK

Låter som en släng av Dunning-Kruger-effekten. 

(Dunning–Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att förstå att denne är inkompetent. Detta får till följd att inkompetenta överskattar sin kompetens i högre grad än kompetenta).

Anmäl
2019-11-26 09:01 #43 av: Carmarino

20 minuter efter senaste nya inlägget på Debatt fick vi ett nytt visdomsord från Dalai Lama. 😁

Anmäl
2019-11-26 09:04 #44 av: Jimmy.L

#43 Och dubbla inlägg om vegan. 

Helt sjukt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.