Annons:
Etikettinvandring
Läst 880 ggr
[Jimmy.L]
7/7/19, 1:37 PM

Barngäng sätter skräck i bostadsområde

”De som ställer till med bråk, bus och våld i det här fallet är barn till nyanlända. Därför börjar grannar dra kopplingar mellan problemen och främlingsfientliga åsikter. I längden leder detta till ett väldigt segregerat bostadsområde där grannar i mångt och mycket talar om ”vi mot dem” vilket bara kommer eskalera om det inte bryts väldigt snart.” skriver föreningen i sitt brev.

https://www.hemhyra.se/nyheter/barngang-satter-skrack-bostadsomrade/

Annons:
[Hayabusa]
7/7/19, 1:58 PM
#2

Förändringarnas tid…

[Göstage]
7/7/19, 3:38 PM
#3

#2 Kanske den förändringens tid i vårt land som Ann Heberlein skriver om  i sin blogg,  och som Jimmie Åkesson talade om i sitt Almedalstal idag?  Gemensamt budskap: ”Vi känner inte igen vårt land längre."

Åkessons manus (pdf)

[Jimmy.L]
7/7/19, 4:50 PM
#4

Märkligt tyst från dom som pratar om mångkulturen. vad händer om svenskarna lämnar området kommer dom skylla åter igen på utanförskap eller erkänna att det finns ett problem med vissa invandrare som begår brott.

Draken
7/7/19, 5:47 PM
#5

Men alltså, vad i helvete håller de på m,ed ? Vaddå blir djupa konflikter av Vi mot dem ? Om inte problemen löses ?????

Det är väl för i helvete bara att lösa problemen, skicka hem dem eller sätt in ungarna på ungdomsanstalter, det är där de hör hemma, inte i ett bostadsområde där svenska barn och deras föräldrar inte ens vågar gå utanför dörren 😡

Förlåt svordomarna, men jag blir så jävla förbannad. Vi har själv ett boende för ensamkommande på gatan bredvid, och våra (och våra grannars) barn vågar inte gå förbi där. De går långa omvägar för att komma till skolan, eller får skjuts av föräldrarna. Jag har flera gånger skjutsat mina till skolan, även fast det bara tar 10-15 minuter att gå.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Göstage]
7/8/19, 7:45 AM
#6

Expressen uppmärksammar nu problematiken och H&H:s artikel.

https://www.expressen.se/gt/barngang-satter-skrack-boende-haller-sig-inne/

Annons:
[Jimmy.L]
7/8/19, 8:11 AM
#7

#6 Det lär nog inte bli bättre. Dom svenskar som bor i området kommer ge upp och flytta.

[Hayabusa]
7/8/19, 8:32 AM
#8

#7 De som tröttnar på stök & bråk flyttar ut - in flyttar de som känner sig hemmastadda i den miljön. Då startar den onda cirkel som vi sett så många gånger förut. Trist nog, men historien upprepar sig.

[Jimmy.L]
7/8/19, 8:49 AM
#9

#8 Så är det. 

Väntar bara på att dom goda ska ordna en demonstration mot rasism. Vi kan ju inte ha människor som berättar sanningen.

[Hayabusa]
7/8/19, 8:56 AM
#10

#9 Ja, du…den kommer nog ska du se. Att det verkliga problemet är den svenska främlingsfientligheten och exkluderande av andra. Att kvinnorna i artikeln som beklagar sig enbart har sig själv att skylla.

[Göstage]
7/8/19, 8:59 AM
#11

SVT Värmland åker väl snart till Grums och visar sin empati med plågoandarna, precis som man åkte till närbelägna Kil och berättade om "rädda ensamkommande" efter att en av dem mördat  en sympatisör. Reportern förklarade om en intervjuad att "han och hans vänner är nu rädda för de stämningar som sprider sig i samhället".

_https://samnytt.se/nya-lagvattenmarken-passeras-nar-sr-och-svt-ska-lara-oss-tanka-ratt-om-mordet-i-kil/
_

[Hayabusa]
7/8/19, 9:02 AM
#12

#11 Att ett mord kan skapa dålig stämning är ju förbluffande. Hur är det ens möjligt?

[Göstage]
7/8/19, 9:07 AM
#13

Man känner ju igen den närmast instinktiva problematiseringen från alla dessa intervjuer med kriminellas advokater och den stående frågan "hur mår din klient"?

Annons:
[Hayabusa]
7/8/19, 9:11 AM
#14

Svensk konflikträdsla.

[Göstage]
7/8/19, 9:26 AM
#15

Jag instämmer i vad Stefan Krakowski skrev i augusti 2017: "Om vi ska kunna lösa de allvarliga problem som Sverige lever med måste vi kunna skilja på skyldig och drabbad när brott begås. En bra början vore att prioritera offren framför förövarna."

[Hayabusa]
7/8/19, 9:34 AM
#16

#15 Låter sunt.

[Jimmy.L]
7/8/19, 9:37 AM
#17

Snackas jämt om utanförskap det är märkligt att man inte mer pratar om eget ansvar.

[Hayabusa]
7/8/19, 9:41 AM
#18

#17 Det blir som en dålig ursäkt. Om jag uppför mig illa mot mina grannar så kan jag knappast förvänta mig att bli inbjuden. Det säger sig självt.

[Göstage]
7/9/19, 8:02 AM
#19

Steget efter kommenterar på Twitter

[Jimmy.L]
7/9/19, 9:11 PM
#20

Ett barngäng på åtta till tolv år sätter skräck i ett bostadsområde i Grums. Malin Rhodin, 31, som bor i området, vittnar om de fysiska och psykiska övergrepp som hennes och andras barn utsätts för. – De skrek till min dotter att de skulle sexa henne, säger hon. Men nu är det nog, tycker Malin Rhodin som kontaktat polisen.

Malin Rhodin hoppas på en förändring i sommar, och säger att det har varit lugnt två senaste veckorna. – Vi känner oss inte lugna och trygga. Vi har varit med om att det varit lugnt i fjorton dagar förut, men sen har det eskalerat igen, säger hon.

https://www.expressen.se/gt/malin-31-och-hennes-dotter-terroriserade-av-barnganget/

Annons:
[Göstage]
7/9/19, 9:26 PM
#21

Dags att skicka upp Lamotte igen! 😎

[Jimmy.L]
11/7/19, 6:49 PM
#22

När mörkret lägger sig försöker hon låtsas som om hon inte är hemma. SVT Nyheter Norrbotten har träffat 85-åriga Louise Hansson – en av de boende i Överkalix som trakasseras av ett gäng barn i åldrarna 10 till 13 år.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/hon-gommer-sig-i-morkret-trakasseras-av-ett-gang-barn-i-overkalix

[ludgopelle]
11/7/19, 7:22 PM
#23

#19 😂

Draken
11/8/19, 7:59 AM
#24

Det är helt otroligt. men det är samma sak på en av granngatorna här, där finns ett hem för ensamkommande barn (afghaner) och de ställer till ganska mycket elände på den gatan, fast det är mest skadegörelse ….än så länge.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jimmy.L]
11/8/19, 8:06 AM
#25

Här så vill invandrare ha bostaden. flera svenskar och med finsk ursprung blev utsatta och flyttade. vi är få svenskar kvar i området.

Upp till toppen
Annons: