Annons:
Etikettövrigt
Läst 600 ggr
[Göstage]
10/15/19, 5:00 PM

Modiri möter Åkesson

Ett alldeles färskt "Hur kan vi": "2013 träffades Navid Modiri och Jimmie Åkesson under en medialt uppmärksammad golfrunda. Nu ses de igen för att lära Jimmie meditation, prata om utbrändhet, diskutera integration och Sveriges framtid."

Annons:
SunnyMoon
10/15/19, 5:21 PM
#1

Vad jag är trött på att höra om Åkessons jäkla utbrändhet! Det är ju inte direkt synd om honom då vem som helst av oss skulle kunna drabas.

[Göstage]
10/15/19, 5:23 PM
#2

#1 Du verkar ha lyssnat väldigt snabbt på programmet? 

Själv har jag inte hört talas om hans utbrändhet sedan han hade den för några år sedan, och så vitt jag minns så var det media som tjatade om det, inte han själv.

[Göstage]
10/15/19, 5:24 PM
#3

#0 För den som vill höra programmet som podd finns det här.

https://poddtoppen.se/podcast/1387372894/hur-kan-vi

[Göstage]
10/15/19, 5:52 PM
#4

Den som absolut inte vill höra om Åkessons utbrändhet kan hoppa över sekvensen 24:15-27:30 i den drygt två timmar långa pratstunden. För övrigt visade det sig att Nadiri var utbränd ungefär samtidigt, så visst kan fler än Åkesson drabbas. (Jag själv till exempel var det en period av mitt liv.)

[Göstage]
10/15/19, 7:44 PM
#5

Intressant samtal mellan två människor mitt i livet med olika bakgrund men kanske med mer gemensamma åsikter än vad man kan tro på förhand och respekt för den andre när de inte överensstämde. 

Sedan är det ju inte så enkelt som Modiri ber i början av programmet,  att Åkesson skall undvika politikersvar. Det fungerar ju inte så, för det sitter givetvis personer på alla partikvarter och på många redaktioner och skriver ner svaren och kanske gör en jämförelse med vad Åkesson sa i "Värnamo 2011" (till exempel). På det hela var det ett intressant samtal där båda fick tala till punkt. 

Skrev fel efternamn i #4 i brådskan - jag tittade på programmet samtidigt.

[Jimmy.L]
10/16/19, 6:56 AM
#6

Ska se klippet senare idag.

Annons:
Draken
10/16/19, 8:16 AM
#7

#1 har inte heller hört om den den, förutom i klippet, och det var inte så länge.

Jag själv är utbränd och sjukskriven just nu, så visst kan alla drabbas …

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

SunnyMoon
10/21/19, 1:05 PM
#8

#2 Nej men det har man ju hört om i alla former av media dom senaste åren. Tidningar, radio, tv…. Sa inte att han själv tjatar om det, oavsett är det lite tröttsamt.

Carmarino
10/21/19, 3:13 PM
#9

#8 Massmedia har ju en viss tendens att "älta" saker om och om igen i det oändliga. Det är inte bara när det gäller politik utan det mesta. Om någon startar en trend så hakar alla journalister på den och skriver om den tills nästa trend dyker upp.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
11/18/19, 11:34 PM
#10

"Eventet ”Hur kan vi live” slängs ut ut från Moriska paviljongen och kommer istället äga rum i Malmö börshus den sjunde december. Anledningen, enligt Navid Modiri, är att SD-ledaren Jimmie Åkesson är inbjuden – något som den skattefinansierade föreningen Re:Orient såg som problematiskt. – 

Moriskan menar att vi inte varit transparenta med det, trots att vi marknadsfört detta överallt, säger Modiri till Nyheter Idag."---

https://nyheteridag.se/modiri-bjod-in-akesson-da-slanger-moriska-paviljongen-ut-hela-showen/

Det låg liksom i luften…

[Jimmy.L]
11/19/19, 6:32 AM
#11

Deras bidrag borde dras in.

[Hayabusa]
12/4/19, 10:32 AM
#12

*

[Göstage]
12/4/19, 10:54 AM
#13

#12 Väl talat!👍Något för Nobelstyrelsen och ledningen för Moriska att ta till sig av…

Annons:
[Hayabusa]
12/4/19, 10:55 AM
#14

#13 Sannerligen!

Upp till toppen
Annons: