Annons:
Etikettsjukvården
Läst 599 ggr
Herveaux
11/17/19, 4:43 PM

För eller emot aktiv dödshjälp i Sverige?

Tycker du att aktiv dödshjälp ska tillåtas i Sverige?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
11/17/19, 4:45 PM
#1

Jag är för aktiv dödshjälp.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Göstage]
11/17/19, 4:50 PM
#2

Ja, för min personliga del skulle jag vilja ha den möjligheten under vissa förutsättningar. Men en del vill inte tillåta det, trots att jag respekterar om de själva inte vill ha det valet för egen del.

MonicaLagerquist
11/17/19, 5:04 PM
#3

Jag är för.Under vissa förutsättningar.

Stolt ägare till fem La permer

[Jimmy.L]
11/17/19, 5:08 PM
#4

Jag klickade ja, under vissa förutsättningar.

Lussan20
11/17/19, 5:15 PM
#5

Korta sista tiden som för några 100 personer per år blir helt outhärdligt  är barmhärtighet.

När ingen chans till förbättring finns och bara plåga så är jag för. Men mer tveksamma fall måste bedömas av fler läkare över tid.. Men det förekommer redan i viss mån. Jag såg det då jag arbetade i vården, man ökar på morfinet tex, bättre då att ha det övervakat…Mvh/WL🌺

MonicaLagerquist
11/17/19, 5:18 PM
#6

På min mamma ökades morfinet ändå tog det tre veckor.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Draken
11/18/19, 7:31 AM
#7

Tveksam, men är för det i vissa lägen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Göstage]
11/18/19, 12:54 PM
#8

Dom i första instans i ett dödshjälpsmål. Mannen dömdes av tingsrätten till 18 månaders fängelse för att med en injektion ha dödat sin sjuka hustru, men målet förmodas gå upp i Högsta domstolen. 

Källa

MonicaLagerquist
11/18/19, 1:03 PM
#9

#8 Hade hoppats att han skulle frias.

Stolt ägare till fem La permer

Lussan20
11/18/19, 1:12 PM
#10

Undrar hur det är i USA med människor som skrivit livstestamente  om dödshjälp vid svåra demenssjukdomar? De upprättar ett giltigt testamente så länge de är helt friska. Om de får svår demens ska andra då utföra dödshjälpen, där det är tillåtet i USA?

Jag ser min gamla svärmor i slutskedet av Alzheimers, all denna oro, när funktionerna försvinner en efter en. Man lider så med henne. Men vem skulle kunna ge henne en spruta? Det är en svår diagnos att ta ställning till känner jag, för de blir som små barn igen, hon hade dockor hon matade, men nu har det tagit ett steg till, så tungt för barn och barnbarn att se…Mvh/WL🌺

[Göstage]
11/30/19, 9:29 AM
#11

Läkaren och debattören Kajsa Dovstedt skriver om dödshjälp och  tillhörande debatt på GP:s ledarsida idag.

https://www.gp.se/ledare/sluta-med-skrämseltaktiken-om-dödshjälp-1.20947798

Upp till toppen
Annons: