Annons:
Etikettövrigt
Läst 328 ggr
AnoGurl
11/20/19, 7:13 PM

Sexuella trakasserier

Detta är en sak jag har undrat över i snart två veckor.
Jag är en kvinna som gillar en annan kvinna i skolan och jag har haft en tendens att titta på henne rätt mycket under raster och i lunchrummet, vilket hon har sett mig göra. Jag har även kollat in henne, främst två gånger, för att se om hon visade något intresse tillbaka men hon tittade bara på mig.

Jag har sedan cirka två veckor tillbaka nu undvikit henne en del samt slutat stirra (visst kollar ibland men inte alls lika ofta/mycket) och jag har tänkt att jag självklart inte vill få henne att känna sig obekväm med mig att jag tittar eller på något sätt göra fel så hon mår dåligt av mitt tittande.

Är titta på kvinnor sexuella trakasserier?
Jag har bara spanat in henne två gånger och resten är bara sådana, "guh jag gillar dig så mycket" blickar.

Är kanske bara hon som kan uttala sig om det för det handlar väl om hur hon upplever det men jag undrar för jag vill självklart inte sätta henne i den positionen att mitt tittande känns som trakasserier likadant som att jag vill inte utsätta någon för det.

Annons:
[Jimmy.L]
11/20/19, 7:27 PM
#1

Nej titta på andra är inte sexuella trakasserier.

[Hayabusa]
11/20/19, 7:55 PM
#2

Åh, jo…en vit heterosexuell man född i Sverige ska inte titta på kvinnor. Det ÄR att betrakta som ett sexuellt övergrepp.

[Göstage]
11/20/19, 8:46 PM
#3

#0 Under "intressesajter" finns grupperna "Hem & Familj" och "Kropp & Själ" där det i sin tur finns en del ämnesrelaterade sajter som diskuterar liknande frågor mer regelbundet än vad som görs här på Debatt iFokus

Jag tror att du kan få mer uttömmande svar där.

Upp till toppen
Annons: