Annons:
Etikettsamhället
Läst 568 ggr
[Jimmy.L]
2020-02-22 07:10

Blinda Rauno blev skjuten och tvingas bli hemlös

Rauno Koljonen blev överfallen och skjuten i sin bostad i Hallstahammar. Efter stöket som skjutningen innebar, tvingades han lämna sitt hem. Istället erbjöds han boende i samma hyreshus som den misstänkta gärningsmannen uppgett som sin adress. – Det är den lägenheten vi får erbjuden till oss, säger socialtjänstens Anna Sundin i Janne Josefssons reportage “Raunos dom”.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/blinda-rauno-blev-skjuten-da-tvingades-han-lamna-sin-lagenhet-och-blev-hemlos

Annons:
[Göstage]
2020-02-22 07:17
#1

Vansinnigt! 😮😡

Draken
2020-02-23 12:23
#2

😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

wildfire
2020-02-23 17:16
#3

Herregud hur behandlar man folk  i vårt Sverige som ska vara ett land som ställer upp 😮

Det här är en sån orättvis behandling av en människa som utsatts för brott och vem vill bo i samma hus som gärningsmannen är skriven på 😕

Socialens ursäkter ger jag inget för dom kör med sin byråkrati men glömmer människan som drabbas av den och dom är bara ett nummer i deras byråkratiska papper.

Tack och lov verkar det ha löst sig för Rauno och som han säger det känns så jävla bra men overkligt så jag hoppas att han får ro i sitt nya hem nu samtidigt som jag tänker på alla andra där ute som får kämpa för sitt hem och liv.

Upp till toppen
Annons: