Annons:
Etikettpolitiska-grupper
Läst 374 ggr
[Göstage]
2020-02-24 09:00

"Kom tillbaka Juholt, allt är förlåtet!"

"Kom tillbaka Håkan, allt är förlåtet" - åtminstone om man skall tro statsvetaren Mike Enocksson (S), som i en debattartikel i Expressen kallar Juholt "den socialdemokratiska ayatollan", som valde "politisk exil" (likt Khomeini då?) 

"En person som hade kunnat iklä sig rollen som den ideolog och den agitator som rörelsen behöver är den före detta partiordföranden Håkan Juholt. Han avgick den 21 januari 2012 som partiordförande för Socialdemokraterna. Eller rättare sagt avsattes, av en sammansvärjning inom partiets högsta ledning, påhejat av massmedia. 

Den 11 september 2016 tjänstgjorde också Juholt sin sista dag som riksdagsledamot, efter hela 22 år i kammaren. Året därpå blev Juholt Sveriges ambassadör i Reykjavik, Island. En position han innehaft sen dess. En utvandring som skulle kunna ses som en politisk exil."---

"Håkan Juholt är den sista stora ideologiska agitatorn socialdemokratin har. Han är den socialdemokratiska ayatollan. Och för socialdemokratins bästa, och om förhoppningen om en rimligare värld, är önskan om att exilen, som föregicks av ett avsättande, efterföljs av en återkomst." 

https://www.expressen.se/debatt/sa-kan-hakan-juholt-radda-s-ur-avgrunden/

När nöden är som störst återstår bara att kalla på S-mannen…

Annons:
[Jimmy.L]
2020-02-24 09:03
#1

😃

[Hayabusa]
2020-02-24 09:24
#2

Personligen tror jag att Juholt ligger närmare Jimmie Åkesson än vad man kan tro.

[Göstage]
2020-02-24 13:21
#3

Min åsikt är att sossarna behandlade Juholt nedrigt - han fick ju aldrig riktigt  chansen.  Men från det till  att han skulle få en revival har jag svårt att tro - de får nog söka sig en annan ayatolla.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg9qqm/har-ar-hemliga-samtalen-som-stortade-juholt

[Hayabusa]
2020-02-24 13:24
#4

#3 Nej, jag tror inte heller att partiet vill släppa in Juholt i värmen igen. Av just den anledning som jag nämner i #2.

Jag kan rekommendera Widar Anderssons föredrag i "Om Sverige".

[Jimmy.L]
2020-02-24 13:25
#5

Sossarna måste kasta bort MP och V för att vända siffrorna det lär inte hända.

[Hayabusa]
2020-02-24 13:31
#6

#5 Löfvén måste ta en varm korv med Åkesson och inse vad de har gemensamt, men det lär dock inte hända.

Annons:
[Jimmy.L]
2020-02-24 13:52
#7

#6 Nej det kommer aldrig att få se tyvärr.

Upp till toppen
Annons: