Annons:
Etiketterövrigtcorona
Läst 701 ggr
Mia-45
2/28/20, 11:50 AM

Hund med coronavirus

Hund testad positiv på Coronaviruset 😮
Vi får hoppas att det bara är en släng av något av föroreningarna. 

http://se.laowl.com/extra-hund-har-testats-positivt-for-coronavirus?fbclid=IwAR2sZ12wi2nxPEulD8B5ejk0Dh8hkx0Ts9C1zARF9cO2aumBJbPN2sCYqX8

  • Redigerat 11/18/20, 5:05 PM av [Jimmy.L]
  • Redigerat 11/18/20, 3:42 PM av [Göstage]
Annons:
Mia-45
2/28/20, 11:53 AM
#1

Tvi vale om det ska gå på djuren också. 
Då är jag mer än orolig.

Draken
2/28/20, 11:57 AM
#2

har inte hört talas om att djur kan bli smittade av människors bakterier, fast Mul och Klövsjukan kan ju smitta från djur till människa, så omöjligt är det ju inte.

Det känns som om det måste vara ett sköämt, men man vet ju aldrig :/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mia-45
2/28/20, 12:04 PM
#3

De skulle göra en massa tester under dagen och jag hoppas verkligen att detta är fel.

wildfire
2/28/20, 12:07 PM
#4

Börjar våra djur drabbas då blir jag riktigt orolig, för egen del är jag inte oroad men mina katter dom vill jag ska få vara friska. Stackars vovve och vi får innerligt hoppas att det inte är allvarligt och övergående 🐶

wildfire
2/28/20, 12:25 PM
#5

Det har ju spekulerats i att corona startat på en marknad med levande djur i Hubei-provinsen men det där vet man inte med säkerhet men det betyder i så fall att även djuren kan drabbas 😕

Frågan om djur kan bli smittade av människa hoppas jag vi snart kan få svar på från forskarna för det är något jag vill veta för att kunna vidta åtgärder så gott det går för katterna.

Grodan
2/28/20, 1:38 PM
#6

Men coronavirus finns ju på alla djurarter…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lona
2/28/20, 2:38 PM
#7

Clickbaites är väl inte direkt den mest pålitliga källan heller? Corona är en stor "familj" med många olika typer av virus och som #6 skrev, det finns hos många djurarter. Zoonoser (smitta mellan djur och människa) är ganska ovanligt men visst förekommer det!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Mia-45
2/28/20, 3:15 PM
#8

Nä det kanske inte var det smartaste av mej att ta det från en sajt som inte är så pålitlig…😃Min dåliga vana…😢

Herveaux
2/28/20, 3:35 PM
#9

Hittade en annan artikel om hunden från Time.com
https://time.com/5792150/coronavirus-dog/

Där står att provet från hunden var svagt positivt och att man inte är säker på ännu om hunden faktiskt är smittad eller bara bar på spår av viruset i mun och nos. 
Fler tester skall tas på hunden. 

Huvvaligen, hoppas att det inte ska behöva drabba våra djur också. 🐶❤️🐱


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Jimmy.L]
2/28/20, 4:25 PM
#10

#6 Har väl rätt? Vill minnas att jag läst att djuren kan bära detta virus.

Lona
2/28/20, 6:28 PM
#11

#10, Coronavirus i sig finns som sagt hos många djurarter, till exempel hade en av mina tidigare hundar det. Det spekuleras ju i att just den här virusstammen kommer från fladdermöss på en (kinesisk) marknad men det behöver förstås inte innebära att den kan sprida sig till ytterligare arter. Hur det är med eventuell mutation är svårt att säga - nånstans har den utvecklats för att kunna smitta även människor. Precis som svininfluensan som väl hade en liknande bakgrund om jag inte missminner mig. På SVAs hemsida står det en del om olika zoonoser, vet dock inte om de har någon info om just det här coronaviruset? Annars borde de kanske lägga upp det även om det inte smittar mellan arter, just för att folk är oroliga.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

LBB
2/28/20, 6:41 PM
#12

det finns varianter av detta virus..ett av dem går bara på hästar och är känt sedan tidigare

koppargaller
2/28/20, 8:20 PM
#13

Det farligaste med coronaviruset är inte smittan det är ryktena o citerandet av oseriösa, ovetenskapliga källor. Sk desinformation.

Annons:
Mia-45
2/28/20, 8:24 PM
#14

Aftonbladet tar också upp det nu. I en Live-sändning.

koppargaller
2/28/20, 8:32 PM
#15

#14 Återkom med källa från SVA.

Pyttelite
2/29/20, 4:58 AM
#16

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
11/27/20, 3:46 PM
#17

En av hästarna på Karlshamns ridklubb har fått corona. Ridklubben har nu stängt delar av sin verksamhet.

– Hästen har haft feber, ont i magen och förkylningssymptom, säger klubbens ordförande Anna Lindqvist.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/hast-pa-karlshamns-ridklubb-smittad-av-corona

En av hästarna på Karlshamns ridklubb har fått corona. Ridklubben har nu stängt delar av sin verksamhet. – Hästen har haft feber, ont i magen och förkylningssymptom, säger klubbens ordförande Anna Lindqvist.
Lona
11/27/20, 5:56 PM
#18

#17: Det handlar ju dock inte om Covid-19 och smittar inte till människor. Coronavirus finns som sagt bland många djurarter men de flesta är inte särskilt nära släkt med just Covid-19.
Det här hade knappast tagits upp överhuvudtaget om det inte vore för den allmänna hysterin just nu.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Jimmy.L]
11/27/20, 5:59 PM
#19

#18: Det har jag inte heller sagt något om.

Lona
11/27/20, 6:31 PM
#20

#19: Nej, jag ville mest förtydliga. Många läser säkert bara rubriken och blir rädda.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: