Debatt iFokus

Debatt

Etikettsamhället
Läst 429 ggr
[Hayabusa]
1

Maskulinitet, vad är det..?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Frågan om patriarkat, toxisk maskulinitet (dvs onda, dåliga män) och mansrollen rent generellt är något som vi levt med under en längre tid. Det pratas om strukturer, könsmaktsordning, "mansplaing", "manspreading" osv. Listan är lång…längre än ett Hipsterskägg på Södermalm, skulle jag tro. Kanske dags att låta en hyvel av fabrikat Gilette raka bort ansiktshåret? Eller inte..?

Hör Henrik Jönsson prata om "Toxisk maskulinitet":

"I förra veckan lanserade rakbladstillverkaren Gillette en reklamfilm med ideologiska rötter i metoo-rörelsen: en viralkampanj mot sexuella trakasserier av kvinnor. Filmen har varit polariserande, och har skapat starka reaktioner både för och emot sitt ideologiska budskap. Med avstamp i detta vill jag idag diskutera socialt ingenjörsskap, vad denna film egentligen säger om vår samtid och vad dess narrativ får för sociala konsekvenser för samhället."

[VSK]
3

Världens största manspreading och "feministerna" håller näbben. Undras varför.

(Jag vet varför).

https://www.tv4play.se/program/hellenius-h%C3%B6rna/del-2-s%C3%A4song-13/13333117

241488360_4477427248988909_5333546453321741238_n.jpg

Annie Lööf gästar hörnan och berättar om prestationsångest och hur det är att vara en enda kvinnan i bastun på Harpsund. Vi möter också skådespelaren Dada Bozela från succéserien Snabba Cash. Dessutom bjuder Veronica Maggio på ny musik.
[Göstage]
2

Skådisar som sjunger revolutionära sånger och spelar aggressiva soldater som försvarar landet mot fiender, de är maskulina. De som däremot visar känslor och vördnad för sina fans är feminina. Säger kineserna...🙄

Den kinesiska regeringen har förbjudit tv-kanaler i landet att visa ”feminina” män på tv. Regeringen anser att feminina män hotar mot landets nationella styrka,
[VSK]
1

#2:

Är det så det ligger till. Isf är jag ju megafeminist enligt det kinesiska synsättet (åt det maskulina hållet).

Har dock inga fans, är ingen tv-hallåa heller 🙄😫

Och jag som gråter när VSK Bandy torskar 😥

😜

Fornöga
1

"Vänsterkillen"- sämre än sitt rykte?

"Det finns en viss sorts kille som pratar så fint om solidaritet. Ni har säkert träffat på honom ni också. Han är vänster, han är feminist och han älskar att prata om rättvisa. Han har läst Simone de Beauvoir och Judith Butler, och Marx såklart. Och så behandlar han människor, kvinnor, i sin närhet som skit", skriver Anna Bergengren på GP debatt.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Det finns en viss sorts kille som pratar så fint om solidaritet. Ni har säkert träffat på honom ni också. Han är vänster, han är feminist och han älskar att
Fornöga
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I likhet med de ondas andra bekämpare Läderlappen och Stålmannen byter gängens värsta fiende om när fara är å färde, men där upphör likheterna. 🙄

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Stockholms socialborgarråd Jan Jönsson är gängens värsta fiende, enligt Liberalernas valaffischer och bussreklam. I sociala medier hånas – och hyllas – budskapet. ”Nu skakar alla gängkriminella där ute av skräck”, skämtar tidigare S-riksdagsledamoten Jan Emanuel Johansson på Instagram.
  • Redigerat 2023-06-14 09:05 av Fornöga