Debatt iFokus

Debatt

Etikettsamhället
Läst 532 ggr
[Jimmy.L]
2019-05-31 07:43
8

Vi som gör en insats för fattiga blir SD-smetade

Till alla som bryr sig om fattiga pensionärer i vårt land vädjar jag: Låt oss lägga partipolitiken åt sidan. Jag hoppas att alla som försöker smeta SD-stämpel på oss lägger ned, skriver Jeanette Höglund från organisationen Vid din sida

https://www.expressen.se/debatt/vi-som-gor-en-insats-for-fattiga-blir-sd-smetade/

[Göstage]
2019-06-10 14:04
7

Läste i senaste numret av Hem & Hyra om Per-Olof, 75, som blev bostadslös efter en sjukhusvistelse för 35 år sedan men som nu fått ordning på sin tillvaro tack vare Vid din sida. Tyvärr finns inte artikeln på nätet, men han har dock uppmärksammats i Mitti tidigare. 

Tacken till Jeanette Höglund och hennes organisation från PK-samhället - brunsmetning. Det är så trist så man saknar nästan ord…😕

[Jimmy.L]
2019-06-10 14:11
5

#1 Ja verkligen dom "goda" är så inne på att hata alla som inte är vänster.

[Göstage]
2020-12-06 07:46
3

Organisationen "Vid din sida" som omnämnts tidigare i denna med flera trådar får en hyllning.

"När organisationen Vid din sida hjälper hemlösa pensionärer gör man det jobb som staten en gång lovade.

"Att staten vägrar delta och värna om de som byggde det här landet gör mig illamående och arg," skriver författaren Dag Öhrlund på Expressen debatt.

"Sedan organisationen Vid din sida – med eldsjälen Jeanette Höglund i täten och ihärdiga volontärer – startades 2016 har den hjälpt de gamla och hemlösa genom soppkök och utdelning av kläder och hygienartiklar. På senare år också med hotellnätter, SL-kort och till och med begravningskostnader.

Organisationen har uppvaktat politikerna. Jeanette Höglund har fått träffa statsminister Stefan Löfven och berättat hur illa det är.

Resultat: Inte en krona i bidrag från stat eller kommun.

Vid din sida gör det jobb som staten en gång lovade Edna och hennes nattkamrater. Att staten vägrar delta och värna om dem som byggt landet, gör mig illamående och arg."

https://www.expressen.se/debatt/staten-vagrar-varna-de-som-byggde-landet/

Organisationen Vid din sida gör det jobb som staten en gång lovade de som nu är hemlösa pensionärer. Att staten vägrar delta gör mig illamående, skriver författaren Dag Öhrlund.
  • Redigerat 2020-12-06 07:46 av [Göstage]
Draken
2021-01-04 13:43
4

En hyllning väl förtjänt. Hoppas att de lyckas överleva som organisation. Men de gör ju det oerhörda brottet att de hjälper våra svenska pensionärer och inte alla invandrare som kommer hit och bara skall ha och ha.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Göstage]
2021-01-04 13:46
4

Jeanette Höglund vald till Årets Stockholmare 2020 med stor röstövervikt.

Av fem kandidater röstade publiken fram Jeanette Höglund som Årets stockholmare 2020. – Det är helt otroligt, säger Jeanette som själv inte trodde hon skulle vinna.
Draken
2021-01-04 13:52
4

Superbra, det har hon förtjänat. Både jag och gubben röstade på henne ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2021-01-04 13:52 av Draken
[Göstage]
2021-01-04 13:55
3

Höglund attackerades av en av de andra kandidaterna, Black Lives Matter Swedens ordförande och grundare Isatou Aysha Jones, vilket fick henne att svara med ett öppet brev.

Vid Din Sida är en organisation som ändrat livet för många äldre och fattiga. Det vi gör är inga
  • Redigerat 2021-01-04 13:57 av [Göstage]
[Göstage]
2021-01-19 08:42
3

En annan som vet hur "De Godas" brännjärn fungerar är
förre Boppersmedlemmen Peter Jezewski, som fortfarande förföljs för sin SD-anknytning. Han miste spelningar under uppmärksammade former 2016, och brännmärket finns där tydligen fortfarande.

"Bakgrunden är att lastbilsförare har samlat in pengar och gåvor genom Facebookgruppen ”Vi som kör för Barncancerfonden”. Gåvorna delas ut till barn på olika sjukhus i landet, och vid varje utdelning är en offentlig person med och hjälper till. På lördagen var det alltså Peter Jezewski, känd från bandet The Boppers, som ställde upp på sjukhuset i Solna.

Men hans medverkan visade sig inte vara helt okomplicerad. Jezewskis manager och flickvän Anneli Strand berättar att en sjuksköterska först ville förhöra sig om artistens partitillhörighet.

– Hon tar mig någon meter åt sidan och frågar: ”Jag vill bara veta om Peter fortfarande är sverigedemokrat.” Jag tappade hakan, berättar Anneli Strand.

Sjuksköterskan ska sedan ha sagt att ”de” – oklart vilka – inte tänkte låta barnen närvara om Jezewski var aktiv sverigedemokrat."---

https://nyheteridag.se/skulle-spela-musik-for-cancersjuka-barn-fick-sd-fraga/

SOLNA När artisten Peter Jezewski ville göra en god gärning för cancersjuka barn på Astrid Lindgrens barnsjukhus ville personalen först veta om han var aktiv sverigedemokrat. – Det var som att få e...
[Jimmy.L]
2021-01-19 08:50
3

#8: Skrämmande att man pratar om lika villkor i Sverige och samtidigt försöker tysta andra åsikter och partitillhörighet det är allvarligt.

[Göstage]
2021-01-19 09:19
4

Hade det varit en "rappare" som hyllat narkotika och våld i sina texter hade han säkert passerat personkontrollen u.a.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2021-01-19 09:20 av [Göstage]
[Hayabusa]
2021-01-19 09:39
4

#10 Det är märkliga bedömningar.

Rösta vänster, sälj droger och var med i ett kriminellt gäng från förorten - då är man godkänd. Skjutit någon? Kastat sten på blåljus? Det blir + i kanten.

Jag måste fått något om bakfoten…

Draken
2021-01-19 09:58
3

#8: Det var väl det nedrigaste och värsta jag har sett på länge 😲

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
2021-02-06 08:36
3

"En ny dag Göteborg", ännu en volontärsorganisation som vill verka för dem som fallit ur systemet och inte är intressera för samhället längre.

Ett nytt initiativ för att hjälpa hemlösa svenskar har startats i Göteborg. Inspirerade av Vid Din Sida och Blågula korset har man via sociala medier och de kanaler som står till buds dragit igång insamling för att hjälpa dem som är hungriga och fryser men som av den humanitära stormakten Sverige inte anses värdiga att …
[Göstage]
2021-05-29 08:00
3

#0 Fantastiskt att hon har mod och kraft att satsa ännu mer!👍

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
[Jimmy.L]
2021-05-29 08:04
1

#14: Ja verkligen.

[Jimmy.L]
2021-10-29 13:10
2

Nu öppnas gården "Vid Din Sida" i Göteborg. Här kan hemlösa äldre och fattigpensionärer komma för en bit mat eller bara för att få vila i lugn och ro. "Vid Din Sida" Göteborg öppnar i ett fristående torp med anor från 1800-talet, centralt beläget i staden på Lilla Stampgatan 1C. I lokalen finns kök, dusch, tvättstuga och rum för vila, sällskap, rekreation och har soppkök året om. En verksamheten som gör skillnad för hemlösa och fattiga pensionärer!
https://www.mynewsdesk.com/se/wereckipromotion/pressreleases/idag-invigs-goeteborgs-fritidsgaard-foer-hemloesa-och-fattiga-pensionaerer-vid-din-sida-3140391

Nu öppnas gården "Vid Din Sida" i Göteborg. Här kan hemlösa äldre och fattigpensionärer komma för en bit mat eller bara för att få vila i lugn och ro. "Vid...
[Göstage]
2021-10-29 13:57
1

#16 👍

Fornöga
2022-09-05 16:26
2

#0 ff Jimmie Åkesson har gjort ett arbetsplatsbesök hos organisationen. I bästa fall blir det uppmärksamhet på hjälpbehovet, men risken finns väl att Vid din sida åter brunmålas... 🤔

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

”Vid din sida” är en ideell rörelse som hjälper hemlösa och fattigpensionärer. Varje onsdag- och söndagskväll delar de ut matlådor till behövande Stockholm. ...
  • Redigerat 2022-09-05 16:28 av Fornöga
Fornöga
2022-12-24 21:32
4

När tomten uteblir finns Nettan där. 👍

Ännu ej plusartikel.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

För hemlösa pensionärer väntar ingen jul med nära och kära, god mat och ett värmande tak över huvudet. Jeanette Höglund