Abort i Usa
Nu är det läskigt på riktigt i USA.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bg4W0k/sjukskoterska-vill-se-dodsstraff-for-abort-i-usa?lid=xfxh297xg751
Republikanerna blir bara farligare och farligare. Förstår inte hur de på allvar kan tycka att det är berättigat att döda en levande person för att den gjort abort av ett foster som inte ens hade klarat sig på egen hand utanför livmodern.
Har ännu inte sett någon lägga fram ett lagförslag på dödsstraff för män som ejakulerar. Tänk så många liv de dödar varje gång det händer. Fast det lär nog aldrig hända - det gäller ju män. 🤬
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Äckliga svin. Synd han inte blev aborterad. Tror det är bäst jag inte skriver vad jag önskar honom för öde och övriga as som tror dom bestämmer över kvinnors rätt till sin egen kropp och framtid.
Vidrigt, och hur många liv kostar det inte med kvinnor som på egen hand försöker göra abort eller går till olagliga kliniker där de använder felaktiga metoder?
Nu tror jag ju inte att det kommer att införas dödsstraff för utförda aborter men fängelsestraff verkar inte ligga alltför långt bort i en del stater.
"Frihetens land" har väldigt rigida tankar om många saker. För att vara "fri" så behöver du vara en vit medelålders man med ok ekonomi och inte avvika alltför mycket när det gäller religion. Är du fattig, invandrare, har fel hudfärg, muslim och, i vissa fall, är kvinna så är den där friheten väääldigt långt bort ibland.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3: Med tanke på utvecklingen de senaste åren så skulle jag inte alls bli förvånad om de lyckades rösta igenom dödsstraff för aborter i South Carolina. Det enda hoppet är väl att motståndet från folket blir så stort att de röstar bort republikanerna vid nästa val, men tyvärr är det nog många i de röda staterna som sympatiserar med de mest extrema i delstatsparlamentet.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#0: Det är helt absurt. Exempelvis: En 14 åring (ingen annan ålder heller för den delen) som har blivit våldtagen och blivit med barn anser jag inte skall behöva bära fram barnet .
Är man med barn, vare sig det är planerat eller inte, och det visar sig att barnet på något vis är missbildad eller för skadat/sjuk för att få ett normalt liv, skall ha valet att få göra abort anser jag.
Däremot så tycker jag det är helt fel att använda abort som "preventivmedel" vilket vissa gör. Tycker även det är fel att göra abort för att det är "fel kön" på fostret.
#1: Skall man hårddra det hela så skall väl även kvinnan bli straffad när hon menstruerar också. Då stöter ju kroppen ut obefruktade ägg. 😒
Nej detta förslag är så jäkla dumt att det finns inte, jag kan inte för mitt bara liv tro att en sådan lag skall klubbas igenom, inte ens amerikanarna kan vara så totalt intelligensbefriade.
#2: Lugn nu, tänk på blodtrycket 😉 ….men ja jag håller med dig.
#3: Ja det kan man ju fråga sig. Men jag måste tyvärr säga att jag håller med i vad Carmarino säger i #4
- Redigerat 2023-03-15 12:02 av Draken
Men fy f….n på ren svenska.
Män ska inte få bestämma vad vi kvinnor ska få göra!! Då är man fel ute.
🤬🤬
Sådana män önskar jag att det fanns sätt att tvångsinsaminera med konstgjord noshörning, som sedan måste ut genom rövva när den vuxit i 9 månader. Undrar om dom hade haft lika starka åsikter om kvinnors rätt sen.
#7: En noshörning med dubbla betar då.
#8: yes
#5: Ja, men det är ju bara ett ägg per månad. Män kan ju ejakulera tusentals spermier flera gånger om dagen om de vill. 😉
#5: Apropå att inga aborter, oavsett orsak till graviditeten, tillåts; när barnet sedan väl föds så lämnas kvinnan/barnet helt ensam med allting. Inget stöd, varken ekonomiskt eller känslomässigt erbjuds. Så det barn som föds kan se fram emot ett liv i total misär i värsta fall.
En cellklump har mer rättigheter än vuxna kvinnor. Ett foster av "fel" kön har mer rättigheter i livmodern, än när det väl är fött. Det är sjukt!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#12: ja riktigt sjukt.
#11: Ja det är också en väldigt stor risk, som gubbarna inte tänker på 😒
#12: Ja visst är det helt sjukt.

#14 Det är nog inte så mycket att dom inte tänkt på det. Jag tror inte dom är det minsta bekymrade om det. Det är ju kvinnans problem. Som med allt annat. Att det finns en man med i bilden finns ju inte med i diskussionen över huvud taget.
Fast sen om mannen och kvinnan är i en våldsam relation och båda blir slagna. Då har minsann mannen rättigheter att se sitt barn helt plötsligt. Världen är verkligen byggd av män ovanpå kvinnor som bär dom.
#15: Så kan det ju också vara .
Wyoming blir först med att förbjuda abortpiller. Beslutet är påskrivet och träder i kraft i Juli
#17: Fler lär nog följa inom kort tyvärr.
#18: Tycker det är helt vansinnigt.
Här finns mer o formation om den kommande lagen:
It does not cover morning-after pills or treatment to protect a woman whose health or life is in danger.
It also exempts treatment of a "natural miscarriage according to currently accepted medical guidelines".
Läs mer här:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.