Debatt iFokus

Debatt

Etikettövrigt
Läst 431 ggr
Marinas Mix
2019-01-04 12:26
4

Post(n)mord?

Hur kan ett paket ta sig genom Europa och halva Sverige på några få dagar, men sedan bli liggandes på en postterminal i mottagarorten i dubbelt så många dagar innan det kan köras ut?
Jo fri hemkörning ingick i beställningen, då paketet väger 25 kilo.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ivanhoe81
2019-01-04 12:43
2

Ja jag undrar samma sak hur ex ett paket från kina till sverige kan ta 1 vecka men inom sverige tar det sen 2 månader

JMW
2019-01-04 13:13
1

Inte bara posten. Ett paket lämnades in på nyårsdagen i Stockholm för leverans till mig i Småland. Idag (?) gick paketet från Stockholm. Varför har det legat i tre vardagar innan det kom iväg. Nu får jag vänta till måndag.

Detta är då Schenker…

Cragan
2019-01-04 15:37
0

tja säg det väntar fortfarande på ett paket från en bekant han skicka det för 2 år sedan 😃 nu mera om något skall till mig eller någon annan bekant i trakten från han eller tvärt om så får han stanna till på vägen när han passerar här (han jobbar som lastbils chaffis o hans runda passerar här på nätter)

han jobbade för posten när han skickade brevet o vad en hörde från han om skicket på deras bilar har gjort att jag håller ett extra öga öppen om en posten lastbil är nära mig, däck som knappt är runda bromsar som eventuellt finns där osv  
bilen han körde fick nya bromsbelägg efter en besiktning när den hade runt 10-20% av bromsverkan kvar då hade han klagat i 6+ månader på att bromsarna var dåliga