Boende sökes...
Att det finns en brist på bostäder i vårt land känner nog många till. För vissa grupper är det svårare för att inte säga nära omöjligt att hitta tak över huvudet. Lika känt är svenskens generositet och gästvänlighet. Åtminstone när vi pratar värdegrund…men, hur är det egentligen? I verkliga livet?
Hahahahahahahahaha
Underbart hur dom står och ljuger att dom kan låta flyktingar bo hos dom.
- Jag har inte plats.
- jag ska resa bort i morgon.
- Jag har redan hyrt ut.
- Min dotter är sjuk.
Helt underbar video.
Dom är som våra kära vänstermänniskor på iFokus. Som inte vågar flytta till det mångkulturella förorten. 😂
Prata kan dom men när det kommer till kritan ja då skyller dom ifrån sig.
Klockren video. Man säger vad "man borde göra" men man vill inte göra det själv. "Det får andra ställa upp på"-mentalitet, men vilka och hur många är dom då…
Underhållande videoklipp 👍
Riktigt bra reportage! Hoppas att det får vara kvar på YouTube- Samhällsnytt har fått inslag bortplockade förut, sannolikt efter anmälningar av de sedvanliga censurivrarna.
#4 Finns risk för det tyvärr.
Jag tänker på en motsvarande intervjusituation. Gå ut på stan med mikrofon och kamera och fråga om vi skall ta tillbaka IS-barn till Sverige. De flesta kommer att svara "självklart" och "de är ju bara barn". Och så frågar du om de är välkomna i respondentens barns klass. Jag gissar att svaren även där kommer att bli svävande och undflyende.
En artikel i Expressen från oktober 2017 har åter blivit aktuell. Det här är barn som snart kan finnas i en skola nära dig, kanske blir de dina barns klasskamrater. Alla återvändande barn kommer inte att vara som dessa, men några - kanske flera.
"Tusentals barn har tränats att döda för terrorsekten IS.Barnen har drillats i träningsläger där de låsts in i sex månader och hjärntvättats med propaganda. Det berättar avhoppade IS-emiren Abu Abboud al-Raqqawi från Raqqa i en världsexklusiv intervju med Expressens Kassem Hamadé. – Det är den här armén som IS vill använda mot väst, säger al-Raqqawi. Han avslöjar också hur IS självmordsbombare drogas i hemlighet.---
En grupp barn, klädda i kamouflagedräkter, står med kniv i handen redo för att skära halsen av sina offer. Offren är vuxna män som tvingats ner på knän. De mördas under barnens rop: – Allah Akbar! Allah Akbar! Det finns en uppsjö av dessa vidriga filmer på internet, utlagda av IS propagandacentraler. Men för första gången sedan IS grundades sommaren 2014 avslöjar nu en högt uppsatt emir detaljer om IS barnarmé. – De kallas för Ashbal al-Khilafa. De flesta är barn till syrier men även utländska medlemmar, säger Abu Abboud al-Raqqawi."---
"– Dessa barn används inte i kriget nu. Några få väljs ut som självmordsbombare, men resten sparas till kommande krig mot västvärlden. De är brutalare än vuxna medlemmar. Flera av dem anmäler sig frivilligt för att delta i strider, men det får de inte, säger al-Raqqawi."---
https://www.expressen.se/nyheter/qs/avhoppade-befalet-is-sparar-sin-barnarme-for-krig-mot-vast/