SD nekas visning på bryggeri
"Eftersom du vill boka detta som gruppledare för Sverigedemokraterna i Haninge kan vi tyvärr inte acceptera bokningsförfrågan. Anledningen är att ingen av våra anställda kan tänka sig hålla i en visning för ert parti och känna sig bekväma. Företaget är opolitiskt men inte våra Medarbetare."
https://samnytt.se/sd-nekas-visning-pa-bryggeri-vara-medarbetare-ar-inte-opolitiska/
Bryggeriet kanske borde begära av Systembolaget att de märker upp på hyllorna att man helst inte ser att SD:s sympatisörer köper de produkter man säljer (ölmärket Landsort bland annat)? Deras anställda kanske mår dåligt vid blotta tanken.
Jag hade aldrig accepterat att mina anställda vägrade ge en betalande kund service. Som anställd företräder du företaget, inte dina privata åsikter.
Edit. Jag kunde inte hålla mig utan mailade bryggeriet och frågade om det är någon annan grupp kunder som inte är välkomna enligt deras anställda.
…och att dessa inte behöver oroa sig för att jag eller maken, som båda är medlemmar i SD, ska köpa företagets produkter eller tjänster. 🤐
// Harley
Vad blir härnäst - SD medlemmar får inte handla på vissa Konsumbutiker, kommer inte in på vissa restauranger, biografer? Kanske tunnelbaneförare har rätt att neka SD att åka med tunnelbanan? Spärrvakten sorterar resenärer? Det börjar lukta apartheid…
Det här är ju helt jävla sjukt.
Tja, får väl se om jag får sparken då, eftersom jag sympatiserar med SD.
Tänk om de började resonera så då får ,åtminstone min arbetsplats, de problem. Jag jobbar på en akutvårdsavdelning, och mer än halva personalstyrkan kommer sparkas isf .
Kan ni bena ut det här…? (min fetning)
Saxat från http://www.nyab.se/nyheter/nynashamns-angbryggeri-ar-ett-opolitiskt-foretag/
På grund av detta och känsligheten kring individens och våra medarbetares egna politiska värderingar tar vi inte emot besök av eller erbjuder plats för sammankomster av politiska partier eller grupper.
…och så några rader längre ner:
_Det är ingen mänsklig rättighet att besöka vårt företag men alla privatpersoner oavsett läggning, politisk eller religiös övertygelse o.s.v. är välkomna till oss…
_
Sååå det är INTE okej för mig att komma med en inbokad grupp andra SD:are för då blir medarbetarna obekväma, men det ÄR okej att vi kommer som privatpersoner i en klunga? 🤔 …med SD-tröjor på bara för att riktigt snurra till hjärnan på medarbetarna.
Hur kan det vara okej att serva 'civila' SD:are men inte samma personer om dom kommer som representanter för partiet? Vad är skillnaden?
Bryggeriet borde tänka över att det också är en mänsklig rättighet att välja en av konkurrenterna deras. 😈
// Harley
Det verkar vara marknadsinriktad plakatpolitik - de hoppas väl att SD-hatarna skall springa och stödköpa deras öl. Fast när 20% stöder SD och fler än så kan tänka sig att rösta på partiet är det ju fullt tänkbart att effekten blir den motsatta.
#5 #6 🤪
Förvirringen är total, fråga mig inte om att reda ut era hjärnvindlingar, för då kommer jag gå bet 😂
Men på nån nivå så vet jag att jag håller med 😎
Håller med den texten är så förvirrande. 🤪
Ja eller hur 🤪😂
#7 #8 Om det är min text ni avser så kan jag försöka uttrycka mig mer tydligt om så önskas. 🤔
#10 Jag tänkte på texten bryggeriet skrev.
#11 Aha! Den ja…
#10 samma här. Bryggeriets text var mer än lovligt rörig ;)