Debatt iFokus

Debatt

Etikettdebatt
Läst 268 ggr
VampireGirlElvira
1

Bortprioriterad.

Det känns som att jag och min man är bortprioriterade när det gäller Covid-19 test.

Vi har ringt till 1177, som dom sa till oss att ringa till infektionsmottagningen på Sunderby Sjukhus, som dom sa att vi skulle ringa till Hälsocentralen i våran kommun, och hälsocentralen hade inga tider idag, så vi ska ringa på måndag igen, så det känns som om man är bortprioriterad när det gäller testet.

Jag har som ni vet Loeys-Dietz Syndrom och lågt immunförsvar, så jag är egentligen en högrisk person att få Corona.

Det känns som att ingen tar oss på allvar för att vi inte har hög feber.

När vi var på Apoteket igår för att köpa ut medicin till mig, så var det två personer som hostade rakt ut, och vi båda tänkte samma sak.

Varför hade hen inte hostat i armvecket?

Imorse när jag vaknade så hostade jag kraftigt, och hade ont i halsen, och ont i kroppen, ingen feber som dom säger inom sjukvården, men för mig så har jag feber när jag ligger på 37,5.

Vi vill inte smitta ner alla andra med Corona Virus ifall vi har det utan att vi vet om det.

Vi tog ett Influensatest på akuten för ca. tre till fyra veckor sedan när vi kände av influensan, och testet sa att vi hade influensa, såklart, och veckan efter så åkte vi till akuten igen, och jag frågade läkaren rakt ut OM jag kunde ta testet för Covid-19, och då fick jag samma svar tillbaka att det ej behövdes för att det hade då inte kommit hit upp till Norrbotten.

MEN ungefär en vecka senare, suprise suprise, så kom det första in.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[Jimmy.L]
1

Tycks vara många i riskzonen som nekas provtagning. Man måste tydligen ligga på och tjata för att få hjälp, jag tycker synd om alla som är oroliga och som borde testas för att vara säker på att inte ha Coronaviruset.

Draken
1

Min vårcentral testade mig för Covid19 när jag sökte för feber och halsont. men det är för att jag jobbar inom slutenvården på en akutavdelning.

Jag var inte smittat, inte då i varje fall. Men jag valde iaf hålla mig hemma från jobbet Onsdag och Torsdag denna vecka, för säkerhets skull, det är illa nog med coronahotet ligger över oss, men ska jag då gå till jobbet och vara dyngförkyld …Näh jag tror inte det. Ska inte jobba nu fören på Tisdag kväll nästa vecka.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis