postmordisk
Nu är det dags med varannandagsutdelning av post här hos mig. Från och med den 25;e oktober gäller visst detta.
MORR säger vi bara.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#0: Jo jag fick samma sak i lådan idag.
Tänk att dem kunde dela ut den, när så många andra försändelser försvinner i hanteringen
_
Vi har haft det i flera månader, om inte ett år. Det är störigt när man väntar på post, eller när räkningar kommer i sista minuten. Som om det inte krånglar nog ändå liksom.
Inte har det blivit bättre för brevbärarna heller berättade en brevbärare för nån vecka sen.
Ja, vi tycker det är botten. Kan få förödande konsekvenser om man väntar på t ex ett nytt kreditkort.
#4 Man lär sig fort att man får vara ute i god tid i alla fall om man beställer hem något man verkligen behöver i den mån det går.
Därför önskar jag att man alltid kunde välja Early Bird, DHL eller Schenker, det går fortare att få ett sms och kunna hämta själv. Ibland har de t.o.m. service och lägger på trappen. Postnord kommer att förlora ännu fler kunder nu.
Earlybird som lämnar saker i trappen är skitbra! Det gillar jag!
Postnord satte upp nya paketboxar utanför den lilla närlivsaffären i området.
"Hämta paket från paketbox
För att få ditt paket levererat till en av våra paketboxar* så väljer du paketboxen som leveransplats i webbutikens checkout i samband med ditt köp. Du blir sedan aviserad när ditt paket blivit levererat i paketboxen. Paketet hämtar du sedan smidigt och säkert genom att använda PostNord App och legitimera dig via Mobilt BankID.
Observera att det endast är den som står som mottagare av paketet som kan använda den digitala nyckeln och hämta paketet efter legitimering med Mobilt BankID.
För att kunna öppna paketboxen behöver du registrera dig i PostNord App samt aktivera bluetooth i din mobiltelefon, sedan räcker det att du står i nära anslutning till paketboxen och och klickar på öppna luckan i PostNord App för att kunna öppna din lucka. Läs mer om att ta emot paket i paketbox.
*Paketboxarna kommer successivt att placeras ut och det kan därför dröja på vissa platser."
_