Debatt iFokus

Debatt

Etikettutrikespolitik
Läst 132 ggr
Draken
5

Norge och röda dagar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Normännen får inte göra som de vill på röda dagar. Man kan skicka efter polisen om grannen rör dig med ljud från en gräsklippare eller häcksax t.ex

https://www.nrk.no/trondelag/dette-har-du-ikke-lov-til-a-gjore-pa-de-rode-dagene-1.15932817

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Hos politiet tikker det inn med meldinger om forstyrrelse av helligdagens fred. Men vet du hva du kan og ikke kan gjøre, på de røde dagene?
  • Redigerat 2022-04-15 12:02 av Draken
[Moon AppleGrey]
0

Va… det visste jag inte. mycket intressant.

Draken
0

#1: Det stämmer. är uppvuxen i Norge och det var ingenting öppet på söndagar eller andra helgdagar. Inte ens simhallar, gym och liknande var öppet.

Jag kommer ihåg att Pappa gjorde inte ett smack på Söndagen, och om han ville hjälpa till med middagen eller något liknande så blev mamma rasande på honom. HAN skulle minsann inte göra ett dyft, han jobbade hela veckan 😉

Idag kanske det inte är lika stenhårt, men det är ingenting som är öppet, inte ens mataffärena. En butik som heter Kiwi har tillstånd att hålla öppet några timmar på Söndagar, men bara en lucka i väggen, typ som de har på bensinmackarna på natten. Man kan endast köpa mjölk, bröd och liknande produkter, ingenting annat.

Jag brukar säga att Norge ligger ungefär 30 år efter Sverige i utvecklingen 😉
När vår äldsta föddes, så bodde vi i Norge, pappan fick inte komma in till honom, utan han fick titta på honom genom en glasvägg. Jag fick inte ha honom inne hos mig på nätterna.

Och det är bara 33 år sedan 😉

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis