Debatt iFokus

Debatt

Etikettsamhället
Läst 130 ggr
[Toxin]
1

Hur Kan Vi

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gäst: Torbjörn Elensky. Om bl a koranbränningar, blasfemilagar m. m.

Cojimar
2

Lite synd att vi (ja, jag talar av egen erfarenhet) i vår stressade samtid så sällan tar oss tid att lyssna på programledare som Navid Modiri som låter människor tala till punkt - även de som han inte delar uppfattning med.

Modiri väckte ju ilska på sin tid (2014) när han för välgörande ändamål (musikhjälpen) ropade in en golfrunda med Åkesson, men kanske var det upptakten till ett slags renässans för det politiska samtalet i Sverige?

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Nu har debattören Navid Modiri och Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson diskuterat sig fram mellan bunker och green på en golfbana i Blekinge ...
  • Redigerat 2022-05-14 16:28 av Cojimar
[Toxin]
2

#1 Instämmer. Samt att det, faktiskt, kan vara väldigt nyttigt att även lyssna på dem som man normalt sett inte sympatiserar med. Eller rättare: deras åsikter.

Avsnittet med Torbjörn Elensky belyser ett antal intressanta samhällsfrågor.

PS Bara för att förtydliga - jag har inget emot Elensky, var sig som person eller hans åsikter.

[Hayabusa-0001]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Navid i samtal med gästerna Richard och Bilan.

Fornöga
0

#3 Snacka om motpoler! 😮

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

[Hayabusa-0001]
1

#4 Men så roligt!
Nä, men det är den typen av diskussion som jag själv gillar.

Fornöga
0

#5 Jag kastar nog in handduken redan innan den matchen ens har börjat. 🏓

• Redigerat 2022-09-13 15:20 av Fornöga
[Hayabusa-0001]
1

#6 Nej, för sjutton gubbar. Tro mig, det var bra!

Fornöga
1

Har faktiskt precis suttit av Modiris samtal med Jan Guillou. Har likheten med den sistnämnde att jag undviker poddar i görligaste mån, så det var lite ödets ironi att lyssna på just honom.

Nu fick Guillou möjlighet att tala om det ämne han älskar mest, nämligen Guillou. Men det var trots allt en småputtrigt samtal. (Man kan med fördel hoppa över reklam med mera i inledningen, samtalet börjar efter 3:45.) Samtalet fortsatte efter 45 minuter på Patreon, men så intresserad blev jag inte att jag vill betala för den delen.

MISSA INTE : Den 28:e januari bjuder vi in till det sista “Hur kan vi - LIVE” någonsin på Intiman i Stockholm med gäster som Richard Jomshof, Aron Flam, Mako...
Fornöga
2

Navid Modiri och hans team från nedlagda "Hur kan vi" har nu sitt nästa projekt klart: en podcast som liknar "Sommar" på SR men med "vanliga" berättare. Modiri säger bland annat att man vill söka sig "utanför vissa sociala bubblor, där vi upplever att det är samma berättelser, samma personer som idisslas i det offentliga samtalet. Samma personer som tycker, samma som delar med sig av sina livsberättelser i till exempel Sommar i P1."---

Känner du att du har något som kan intressera så kan du fortfarande anmäla dig till redaktionen för "Folkets berättelser".

https://nyheteridag.se/nu-gor-hur-kan-vi-ganget-folkets-sommarprat/

https://www.folketsberattelser.se/

Under sommaren drar gänget bakom nyligen nedlagda podcasten Hur kan vi? igång sitt nya projekt - ett "folkets sommarprat" som ska ge plats för vanliga människors berättelser. – Vi upplever att det ...
  • Redigerat 2023-06-21 21:13 av Fornöga