Debatt iFokus

Debatt

Etikettersamhälletdebatt
Läst 48 ggr
Cojimar
1

Kösamhället- vår plats på jorden

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

"Vårt land har blivit ett kösamhälle", hävdar Expressens ledarsida. "Sverige- var god dröj".

Vill du kommentera? Tryck in ditt personnummer följt av fyrkant. Din plats i kön är 121. 🥴

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Sverige är ett härligt land. Men ett land där köerna ringlar sig allt längre. Både myndigheter och regering visar upp strategisk oförmåga.
[Toxin]
0

Det är ett effektivt sätt att eliminera antalet klagomål. Man gör det svårt, jobbigt och allmänt besvärligt för landets invånare att nå fram till en myndighet.
Man tröttar ut dem, helt enkelt.

Cojimar
1

#1 Exakt. Det är djävulskt och det är genialt och i helt enlighet med svensk byråkratisk ordning.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

[Toxin]
0

#2 Det finns likheter med produkter som man vill reklamera. Jodå, vid köpet informeras man om X antal års garanti men när man väl ska reklamera varan så är det inte så enkelt. Nej, då är det så krångligt och besvärligt att man till slut bara ger upp. Trots allt finns det annat som står på livets agenda än att krångla med en byråkratisk handläggare.
Resultatet för tillverkaren är dock att antalet godkända reklamationer är synnerligen få.

Nåja, även de får sitt kvitto en dag :)

Cojimar
1

#3 Dead parrotsyndromet. 🙄😊

More videos at http://www.cinematheia.com/http://www.cinematheia.com/monty-pyth... MONTY PYTHON ARE BACK TOGETHER!
Cojimar
1

Även Finland har blivit ett kösamhälle, hävdas i en premiumartikel i HBL.

Kö till vården, kö för att få ett pass, kö till säkerhetskontrollen på flygplatsen, kö till snart sagt vilken myndighet som helst. Hur i all världen blev Finland – med ”världens bäst fungerande huvudstad” – ett kösamhälle?
  • Redigerat 2022-06-08 08:56 av Cojimar