"Sverige, var god vänta"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Myndigheterna blir fler, men väntetiderna blir inte kortare hos de som redan finns. Expressens ledarsida konstaterar:
"Något är helt åt skogen när köerna för rutinuppgifter bara växer och medborgare får vänta i månader. Skulle inte digitaliseringen göra det enklare att avgöra ärenden?
Politiker och myndighetsledningar måste skyndsamt identifiera och åtgärda systemfelen. Under tiden borde varje myndighet med orimliga handläggningstider erbjuda personalen extra övertidsersättning för att kapa köerna.
Sverige kan inte vänta."
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
Aftonbladets Peter Kadhammar är inte nöjd med den manuella mañanabetjäningen bakom teknikens trollerier.
"Jag lever i världens modernaste land. Det är ett spegelland av motsägelser. Nätet är blixtsnabbt; att ringa nätbolaget innebär timmar av väntan. Vi tror på individen; man behandlas som en hund. En maskinröst säger att mitt samtal är viktigt; när jag kommer fram får jag veta att bolaget har sina östtyskt inspirerade rutiner som inte kan frångås.
Jag lever i valfrihetens samhälle. Det betyder att jag kan välja mellan olika företag som alla har lika oförskämda kötider.
Jag lever i historiens friaste samhälle. Och är slav under maktfullkomliga digitala furstar."
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ah, Lorry-gänget är tillbaka. Det ser jag fram emot. 😃 👍🏻
”Lilla Gubben byts ut mot en ål…” 😅