Debatt iFokus

Debatt

Etikettövrigt
Läst 326 ggr
Draken
2022-10-18 12:12
13

SKÄRPNING !!!

Nu har jag rensat upp i inläggen och låst tråden "Ny Värd"

Det är INTE okej att hoppa på andra, det ar INTE okej att kasta skit på vare sig andra siter, värdar eller medlemmar !!

Jag är mycket väl medveten om att många som skriver här inne är så långt ifrån min egen politiska tillhörighet som det bara går att komma. Men det betyder ABSOLUT INTE att det är okej att smutskasta eller håna andra som inte har samma politiska åsikter som du själv har.

Vi är vuxna människor , så nog borde vi kunna föra en vuxen diskussion oavsett om vi inte är överens i alla lägen. Siten heter DEBATT Det ordet betyder väl att man skall DEBATTERA eller har jag missuppfattat något ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-10-18 12:14 av Draken
Fridaaaa
2022-10-18 12:22
5

Bra skrivet!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magrat
2022-10-18 12:26
8

Ber om ursäkt för min inblandning i tråden, men ibland kan jag inte hålla tyst, däremot försöker jag hålla en respektfull ton och skilja på person och åsikt. Jag står fast vid min övertygelse.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Lona
2022-10-18 12:54
2

#0: Bra, Draken! 👍

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Karmatarerskanise
2022-10-18 13:38
0

Tiden då folk kunde diskutera sak utan att blanda in person är i det förflutna. Numer är det att kasta skit som är "debatt" och motståndare är mindre värda och förtjänar inte ens diskussion.

Draken
2022-10-18 14:11
4

#1 #3: Tack. Det är denna linje jag kommer försöka hålla här på debatt. Det är högt i tak, men det är nolltolerans mot påhopp och smutskastning oavsett site, kön. läggning eller nationalitet.

#2: Jag vill att man skall våga lägga sig i diskussionerna, men man skall bete sig som vuxna människor, vilket du gjorde i dina inlägg.

#4 Jo tyvärr men jag vill, åtminstone försöka, ändra på detta.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pyttelite
2022-10-18 14:31
6

Draken kan vi muta dig på något vis att fortsätta vara värd?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Karmatarerskanise
2022-10-18 14:32
0

#5: upplyftande att se att vi faktiskt är några som vill att diskussioner blir just diskussioner om sak och egna åsikter, och låter bli känslor som leder till att person dras in.

Olika åsikter respekteras hur fel man än tycker den andra har. Man måste ha insikten om att alla är övertygade om sitt, och det inte finns ett rätt.

Och man måste visa respekt i en diskussion och hålla sig till vad som faktiskt står, låta bli lögner om argumenten tar slut.

• Redigerat 2022-10-18 14:34 av Karmatarerskanise
Lona
2022-10-18 15:00
4

#6: Bra förslag! 👍😀

Draken
2022-10-18 15:21
8

#6: Jag kliver inte av om jag inte hittar en bra värd. Hittar jag inte det, så kommer jag sitta kvar. Däremot så kommer jag, periodvis, inte ha orken att skriva. Men jag är inne på iFokus nästan dagligen.

#7 Det låter som en riktigt bra plan 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Karmatarerskanise
2022-10-18 15:25
0

#9: ingen annan är lämplig som värd här inne om du frågar mig. Bara du.

Draken
2022-10-18 15:46
4

#10: Tack för det. Men nog tror jag det finns andra som också är lämpliga som värd. men som sagt, så sitter jag kvar om jag inte hittar den rätte 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Karmatarerskanise
2022-10-18 15:54
0

#11: gött mos

Lona
2022-10-18 16:42
0

#12: Totalt OT men det trodde jag bara att man sa i Göteborg. (Fast nu insåg jag att du kanske kommer härifrån från början?).
Folk brukar liksom inte begripa det uttrycket. 😄

Karmatarerskanise
2022-10-18 16:48
0

#13: nej jag är född i Skåne och har bott här hela livet. Vet inte om jag fick det från någon komediserie för många år sedan. Tyckte det lät så härligt så jag tog till mig det 😂

Lona
2022-10-18 16:50
1

#14: Det förekommer diverse olika skrönor om ursprunget men det härstammar i alla fall från en korvkiosk som hade just gött mos.
Sådär, åter till tråden, sorry för OT!

Draken
2022-11-05 19:14
2

#15: Lite OT och utsvävningar är sunt för hälsan 😉

Det glädjer mig att se att folk lyssnar på vad man säger. Fortsätt så, då kommer Debatt bli en riktigt trevlig site att kolla på. 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lona
2022-11-05 19:20
2

#16: Draken, jag måste ge dig en eloge för det jobb du har lagt ner här! Det var ingen lätt sits och är det fortfarande inte, tack för att du står ut med oss! 👍😀😘
En extra ros dessutom för att du ger politiken diverse nyanser och delar med dig av dina tankar utan att det blir pajkastning!!! Det gäller inte bara på den här sajten. 🌹

Draken
2022-11-05 19:32
4

#17: Jag brinner verkligen för att kunna debattera på en vuxen nivå. Så det har inte varit någon större uppoffring för mig. Vist har jag ibland stångat huvudet mot väggen, men inte värre än att jag har rest mig upp och gått vidare 🙂

Pajkastning finns på alla siter, utan undantag. Debatt har varit illa utsatt för detta just pga den inställning siten har haft tidigare. Den inställningen försöker jag nu slå ner så fort den visar sin fula nuna.

Politiken överlag handlar inte om ett enda parti, utan regering och riksdag består av sju olika partier, visst vissa av partierna ser jag gärna att de spolas ner lika väl som du/ni tycker det finns partier som kan spolas ner eller sparkas dit pepparn växer. Alla kan inte vara överens om allt, alltid.

Det kommer alltid finnas de som är på din sida, det kommer alltid finnas de som är på min sida, och det kommer alltid finnas de som inte är på någon sida alls. Men det betyder inte att man skall bete sig som småbarn i sandlådan så fort det blir olika åsikter, vilket ju tyvärr har blivit på vissa siter, inklusive denna.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Fornöga
2022-11-09 12:50
1

#15 m.fl. (Fortsatt) OT om gôtt mos: här är en (av flera?) som säger sig veta uttryckets ursprung.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Gatuköket med gött mos har gått vidare i familjen