Debatt iFokus

Debatt

Läst 79 ggr
Karmatarerskanise
2023-10-30 04:59
0

Polisens drönare

Jag har tänkt att det är bra att polisen har koll. Igår såg jag min första drönare. Flög över några hus och mitt.

Ny har jag tittat på en drönare i parken utanför som hovrat på samma plats 10 minuter. Och upptäckte precis en till lite länge bort. Det känns lite obehagligt. Bor hör någon farlig som dom väntar på?

Kan man få reda på varför dom är här och bara står? Om man ringer?

Pyttelite
2023-10-30 06:36
0

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

För att förhindra, förebygga och upptäcka allvarlig brottslighet kommer lokalpolisområdet LPO Helsingborg att bedriva UAS-bevakning.
Karmatarerskanise
2023-10-30 06:45
0

Ja, det är läst. Det är jag med på att dom har övervakning i staden. Men detta måste ha varit något speciellt dom var så länge och spanade på. Nu är alla grannar misstänkta. 😂

Karmatarerskanise
2023-10-30 17:29
0

Nu har jag fått veta att två överfall skett 2 olika dagar i veckan som gick. 1 gata bort.

Pyttelite
2023-10-30 17:32
1

Du kanske är ett ämne för polisvolontär:

Polisens volontärer är personer som på sin fritid hjälper polisen bland annat i det lokala brottsförebyggande arbetet och med att stödja brottsoffer.

Läs mer här:

https://polisen.se/om-polisen/bli-volontar/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Polisens volontärer är personer som på sin fritid hjälper polisen bland annat i det lokala brottsförebyggande arbetet och med att stödja brottsoffer.
[solljust]
2023-10-31 16:42
0

Det här är verkligen något bra för polisen som redskap att kunna övervaka som dom gör med drönare. Jag har faktiskt inte sett några här men å andra sidan kollar jag inte heller efter dom så dom kan ha seglat över mig utan att jag ens lagt märke till det.

Jag kommer ihåg när jag hörde om drönare tänkte jag det där är skit men när dom används i samhällets tjänst för övervakning så ändrade jag min inställning omgående.

I städerna har jag sett dom men inte här på landet men jag vet från nyheter och polisens hemsida att dom seglar över oss och det känns förbaskat bra för det här är ett bra redskap för polis och räddningstjänst att använda sig av 😎

[solljust]
2023-10-31 16:51
0

#4: Det där var något alldeles nytt för mig och jag blir uppriktigt förvånad över att jag inte hört talas om det eftersom jag jobbar inom räddningstjänsten så borde jag veta om det här men så oerhört bra att allmänheten kan engagera sig som volontärer det ser jag som en positiv utveckling 😎