Varför beslagtogs bilen efter olycka?
Jag, fotgängare, blev påkörd med lindrig kroppsskada som följd, bilisten skyldig till vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada. Bilen beslagtogs, är det rutin vid en olycka eller kan det tyda på något annat också?
Jag kan tänka mig att man vill se att allt fungerade så man vet om bilisten var skyldig eller om det var något fel på bilen.
Jag föreställer mig att inblandade försäkringsbolag är måna om att en teknisk utredning görs.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Nu framgår det iof sig inte av ditt inlägg "vem" som beslagtog bilen? Är du säker pa att det var polisen som beslagtog bilen? Men det kanske verkar mest troligt. Fast lindrig kroppsskada verkar inte så allvarligt. Hamnade du på sjukhus?
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#3: Ja jag hamnade på sjukhus. Polisen var det som beslagtog bilen.
#4: Kan ju vara så att bilen hade körförbud av någon anledning.
- Redigerat 2024-11-25 15:53 av Vixxen
Om åklagare startar ett mål gällande "vårdslöshet i trafik", är det förstås viktigt att bilens skick dokumenteras, liksom även förarens.
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Om domen inte vunnit laga kraft före den 8 november så är väl en möjlighet att polisen tog bilen enligt den nya förverkandelagen om ägaren tillhör aktuell kategori.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2024-11-25 19:16 av Fornöga
Kan ju vara så att personen är känd av polisen sedan tidigare, han/hon kanske inte har körkort, är känd missbrukare eller liknande.