Debatt iFokus

Debatt

Läst 81 ggr
[Hayabusa-0001]
2025-05-02 07:49
0

Harald Malmgren

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Harald Malmgren, född i USA av svenska föräldrar. För mig var det en ny bekantskap, dessvärre gick han bort tidigare i år.
Fascinerade man, tycker jag.
Har precis sett en lång intervju med honom (hans dotter Pippa deltar också).
Intressant, minst sagt. Även om jag är skeptisk och ibland svår att övertyga, så förkastar jag inget. Men det är upp till var och en att avgöra.

Fornöga
2025-05-02 09:29
0

Tvivlar inte på att Malmgren kan vara en intressant person, men ett nästan fyra timmar långt inslag på engelska är mer än vad jag "tyar med". Kan du inte skriva några rader som sammanfattar varför Malmgren fascinerar dig?

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

[Hayabusa-0001]
2025-05-02 10:32
1

#1 Jag förstår.
Malmgren jobbade bl a med JFK och bidrog, enligt egen utsago, till att kyla ner läget vid Kubakrisen.
Arbetade inom politik, myndigheter och organisationer (USA främst) och även med det vi lite slarvigt kallar UFO’s.
Dvs vad vet man egentligen, vilka teknologier har man stött på osv. Hur hanterar man denna vetskap, som man inte har kontroll över?

• Redigerat 2025-05-02 11:07 av [Hayabusa-0001]
[Hayabusa-0001]
2025-05-02 10:45
0

Harald Malmgren var senior rådgivare till fyra amerikanska presidenter, som tog sin början med John F Kennedy i början av 1960-talet. Harald var inte ens 30 år fyllda vid detta tillfälle.

Involverad i kärnvapenprogrammet och hade insyn i diverse försvarssystem och projekt. Han var ingen förespråkare för dessa vapen, men var involverad på andra sätt och vis.

Pippa, den äldsta dottern av sex barn, följde Haralds fotsteg in i Vita huset och utsågs till senior rådgivare på finansmarknader till George W Bush när han blev president 2001.

• Redigerat 2025-05-02 11:08 av [Hayabusa-0001]
Fornöga
2025-05-02 10:45
0

Det har onekligen hänt saker kring UFO-frågan. Det som tidigare väl betraktades som lite "apart" har plötsligt blivit offentligt, med senatsförhör och åtminstone en del "papper på bordet". Oavsett vilken inställning man har till UAP (som väl det numera heter) är det en spännande utveckling.

#3 Tack! 👍

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

On June 9, 2022, NASA announced that the agency is commissioning a study team to examine unidentified anomalous phenomena (UAPs) – that is, observations of
  • Redigerat 2025-05-02 10:46 av Fornöga
[Hayabusa-0001]
2025-05-02 10:50
0

#4 Definitivt. Man får tro på vad man vill, men när man lyssnar på Malmgren så är det svårt att inte ta det på allvar.

Presidenterna ifråga var:

JFK
Johnson
Nixon
Ford

• Redigerat 2025-05-02 10:51 av [Hayabusa-0001]
[Hayabusa-0001]
2025-05-02 10:56
0

Malmgren berättar bl a om Operation Fishbowl:

”Operation Fishbowl var en serie kärnvapenprov på hög höjd 1962 som utfördes av USA som en del av det större kärnvapenprovprogrammet Operation Dominic.”

Enligt uppgift ”råkade” man under en test skjuta ner ett främmande föremål, som störtade i havet. Föremålet bärgades av USA. Utomjordiskt? Enligt uppgift, ja.

[solljust]
2025-05-02 15:01
2

Fyra timmar är lite långt för mig med 😀men jag ska försöka dela upp det lite för det här intresserar mig starkt.

Jag har alltid trott på UFO men sen på 90-talet stod jag öga mot öga med det första gången det blev min övertygelse och det är väl så att det man får se och vara med om det övertygar. Här talar jag inte om något litet ljusfenomen som blinkade till utan en stor farkost som inte hade en hög höjd där och då fick jag mina bevis att vi är inte ensamma och det där var inget jordiskt och helt ljudlöst.

Intressant var också dom ljussken farkosten hade speciellt ett oerhört kraftigt ljus i mitten vet inte vad jämföra det med men ljuset lyste inte utåt som när vi tänder en lampa som exempel då syns ljuset på marken det lyser upp omgivningen det gjorde det inte här och ändå var det så otroligt intensivt starkt men inte bländande. Det där har jag funderat på hur det kunde hänga ihop det borde ha lyst upp både mig och marken omkring men icke det var väldigt märkligt att se med tanke på hur intensivt det var 🤔

På den tiden var det inte drönare och sånt ute heller en helt annan teknisk tid och med tanke på den storleken och höjden som var så pass låg jag fick riktigt se med egna ögon och det där är jag väldigt glad och tacksam för.

Förvånar mig inte över dom som tvivlar på både andevärld och utomjordiskt har man inte sett och hört ja men då är det svårt att ta in så det krävs att man själv står inför och är med om först där och då kan vi bli övertygade.

Jag brukar säga lite skämtsamt när det här ämnet kommit på tal med vänner att utomjordingarna kanske säger samma som oss det finns inga jordbor och i deras värld är vi i vår tur utomjordingar som dom vill undersöka om vi finns annars så tror dom inte på oss så vi finns inte 🤣🛸

Nä men allvarligt universum är så oändligt så inte en chans att vi är ensamma det finns nog långt mer därute än vad vår teknik och vetenskap någonsin kan komma fram till och just den där biten är man på plats och ser ja då tar vi in då finns inga tvivel längre men övertyga andra kan vi inte alla behöver vara med själv för att på riktigt ta in det här 😎