Debatt iFokus

Debatt

Etikettövrigt
Läst 408 ggr
Draken
5

Boys, will be boys ....!?

Vet inte om detta inlägg hör hemma här, eller okej att skriva.  admin för ta bort om det inte är okej.

Sitter här och funderar över en sak. Undrar vad ni tycker…..Jag åkte på en utskällning av personalen på fritidsgården i Fredags, och fick höra att pojkar är alltid pojkar.

Min näst yngsta dotter ringde mig i Fredags kväll när hon var på fritidsgården med sina kompisar. Hon hade ramlat och gjort illa sig. Ok jag åker dit och personalen kommer springande och säger, det var en olycka, vi lovar, det var faktiskt en olycka.

Jahopp tänkte jag, vad i h**vete har hänt nu då … Går in till min dotter som sitter i en av sofforna i relaxrummet med sina kompisar. Hon håller om sin  arm och gråter, hon har jätteont.

Kollar på armen, den ser väldigt misstänkt ut precis uppe vid handleden. Jag kollade, råkade känna längs ovansidan vid handleden ungen skriker rakt ut. Den är troligtvis bruten.

Personalen kacklar runt och bedyrar att det var en olycka. Pojkar kommer ju alltid vara pojkar säger de med ett fånigt leende.

Jag går ut till bilen med henne, för jag måste åka upp till akuten. Hennes storebror ,som också var där, kom ut till bilen och sa, mamma det här var ingen olycka, hennes tjejkompisar säger samma sak. Min dotter vet inte riktigt vad som hände, hon stog och pratade med sina kompisar och hon kände en stöt i ryggen,sen gick hon i backen och landade på sin arm

Vad tror ni, kan de råkat ha kommit åt henne så hon flögick i backen och bröt handleden ?

Varför var personalen som himla nervös och bedyrade att det var en olycka, trots att flera av de andra ungarna som var där och såg händelsen säger att det inte var en olycka ?

De pojkar som härjade och stötte in i henne var ensamkommande från Afghanstan. Hör hemma på ett boende för ensamkommande som ligger i närheten av ungdomsgården.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Göstage]
6

Samla in vittnena och konfrontera personalen. Kräv att personalen polisanmäler händelsen om vittnesmålen är tillräckligt klara.

Namiko
8

Personalens kommentar och beteende kombinerat med att barnen säger att det inte var en olycka tycker jag tyder rätt ordentligt på att det inte var en olycka. Just "pojkar är pojkar" är ett hemskt synsätt och något som tyvärr ofta går ut över tjejer. En pojke knuffar någon, "pojkar är pojkar". En pojke drar en tjej i håret, "pojkar är pojkar". En pojke tafsar på en tjej, "pojkar är pojkar"… Nej, pojkar är människor och bör lära sig från början att man behandlar andra med respekt, oavsett kön. Annars växer dessa pojkar upp till män som tror att dom får behandla andra hur som helst. Jag blir arg på personalen bara jag tänker på det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Draken
2

#1 Vi skall ner på kommunhuset imorron och, dels göra en osisanmälan/polisanmälan och gå igenom det skedda. De andra barnen kommer bli kontaktad om det blir nödvändigt.

#2 Då är det inte bara jag som är överbeskyddande/paranoid och tycker att detta är väldigt märkligt, framförallt med personalens beteende.
Jo, jag känner också att det inte var en olycka, och även det faktum att dottern inte riktig vet vad som hände, för hon såg det inte. och de flesta andra (förutom personalen) som var där, sa att det inte var en olycka.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jimmy.L]
4

Ja detta måste  polisanmälas och tas upp med ansvarig.

Draken
5

Jo vi kommer gå vidare med saken imorron när de öppnar på kommunhuset.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis