H. Salim: Måste invandrare vara vänsterlojala?
Debattören: Måste vi med invandrarbakgrund vara särskilt lojala mot vänstern?
"Hade vänstern dock varit så tolerant som man påstår sig att vara, hade man inte haft antagandet att alla med invandrarbakgrund tänker eller ska tänka lika. Faktum är att det är en hel del som tänker olika från vänstern. Dessa personer är inte ”manipulerade”, ”oförstådda” eller ”otacksamma” som vänstern vill referera till dem som. De är fritänkande individer som vaknat upp från vänsterns narrativ. De vill inte längre bli placerade i den lilla box där man måste tänka som vänstern – annars får man den ”fina” rasismen mot sig. De har sett problemen och vill ha en politik nu som lägger fokus på att skapa förändring, den förändringen kan endast högern stå för."
Hussein Salim, representant för moderata studenter Uppsala
Läs hela debattartikeln här:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/MRdbzK/invandrare-drabbas-av-vansterns-fina-rasism
// Harley
Jag känner igen mig i det Hussein och andra med invandrarbakgrund utsätts för, inte för att jag själv är invandrare utan HBTQ-person vilka är vänsterns andra gullegrisar dom vill tvinga på offerkoftan och försöker skrämma upp med hotet om den homo- och transfobiska högern.
Hoppas fler från både Husseins och mitt eget 'läger' genomskådar propagandan och röstar för en politik man själv tror på utan vänsterns påtryckningar.
// Harley
Jag tror att många av de minst priviligierade invandrarna efter några år i landet, plus deras andra generation, till sist inser att de är sedda som valboskap av vänstern. De förväntas vara tacksamma mot dem som tagit dem hit, uppehållstillståndet och därefter medborgarskapet är entrébiljetter som skall betalas med röster på vänstern.
Högst troligt att sådana som är mest självständiga och bryter sig loss kommer att finnas bland vänsterns starkaste kritiker. Vi ser ju en liknande utveckling bland invandrarkvinnor, där flera fritänkare visat sig vara de skarpaste kritikerna mot undfallenheten i heders- och burkafrågorna inom vänstern.
"Det som behövs för att lösa krisen är fler poliser, mer kameraövervakning, ett bidragstak så att människor väljer jobb framför bidrag, samt längre straff för de gängkriminella så att de inte längre ges möjligheten att värva nya unga till det kriminella livet. Slutligen behövs det en stram migrationspolitisk för att man överhuvudtaget ska ha en chans att integrera de människor som har invandrat till Sverige. Socioekonomisk bakgrund och ungdomskriminalitet hör ihop."
Exakt det som vi alla i utsatta områden vill ha men som inte vänstern och socialdemokraterna vill leverera.
"Sara Kukka-Salam sitter i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i Solna stad där hon sedan 2015 är oppositionsråd för Socialdemokraterna. I ett Facebookinlägg tidigare i veckan skrev Kukka-Salam om hur det är invandrare som är Socialdemokraternas största röstbas och kräver att Löfven ändrar tonläge i migrationsdebatten – i annat fall kan statsministern inte lita på fortsatta röster från denna bas."---
https://samnytt.se/s-kommunalrad-kraver-att-lofven-andrar-tonlage-i-migrationsdebatten/
Visst har hon rätt - det gäller för partiet att vårda sina kärnväljare! (Annars kanske Nyans snor dem…)
#4 Dilemmat som värker…
"Den fattiga tjejen från Biskopsgården?" Ta den om Rödluvan också...😉
- Redigerat 2021-10-15 18:58 av [Göstage]