Debatt iFokus

Debatt

Etikettövrigt
Läst 731 ggr
[Jimmy.L]
1

NMR demonstration i Uppsala 1 maj

Nordiska motståndsrörelsen (NMR) flyttar sin demonstration under 1 maj från Kungälv till Uppsala. Tidigare år har den nazistiska organisationens demonstrationer varit stökiga med våldsamma inslag – och fjolårets demonstration i Kungälv var inget undantag.

https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/nazister-flyttar-demonstration-till-uppsala/

Herveaux
2

Neeej, tycker vi har tillräckligt med skit i U-a ändå! 😭

// Harley

[Jimmy.L]
1

#1 Uppsala kommer bli ett slagfält.

Herveaux
3

Just ja, dagen innan är det sista april - årets fylleslag i Uppsala.
…och så löningshelg (för en del iaf) på det… 
Nä, fy f*n vad jag lider med all blåljuspersonal den veckan. 🤗

// Harley

[Jimmy.L]
1

Ja det blir en stökig helg i Uppsala för polisen.

72mm
3

Nu är det väl i ärlighetens namn inte NMR som står för "stökigheten" och "slagfältet" utan snarare alla de de vänsterextremistiska så kallade "motdemonstranter" som brukar bestå av allt från AFA till helt vanliga förvirrade miljöpartister - samtliga med gemensam nämnare att de uppenbarligen inte har mycket till övers för vare sig fri åsiktsbildning eller yttrandefrihet.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Jimmy.L]
2

NMR har även dom sökt bråk många gånger.

Jag hoppas polisen kan hålla dessa grupper isär. Närheten till Sthlm gör att många kommer söka sig till Uppsala för att kunna få bråka.

[Jimmy.L]
0

Nordiska motståndsrörelsen (NMR) har ansökt om att ha sitt förstamajtåg i Uppsala i år. Uppsala kommun kommer troligen motsätta sig den nazistiska organisationens planerade marschväg. ”De gör det för att provocera”, menar Erik Pelling (S), ordförande i kommunstyrelsen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-vill-nazisterna-marschera-i-uppsala

[Jimmy.L]
2

Nazistiska Nordiska motståndsrörelsen (NMR) ställer in sin demonstration i Uppsala på första maj. Organisationen hade sökt tillstånd för 300 deltagare – men hade ännu inte fått det beviljat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nmr-staller-in-forsta-maj-demonstration-i-uppsala

Herveaux
1

#8 Skönt för oss som bor i eller strax utanför stan. 
Jag tycker att NMR har rätt att få demonstrera men helst inte just i "min" stad, speciellt med tanke på all skit en sån demonstration drar till sig i form av motdemonstranter m.m.

// Harley

hemul
0

Men inte lämnas väl tillstånd för demonstrationer NU? Det vore ju vansinne. Och om man trots allt får tillstånd lär man ju inte få vara mer än 50 pers då.

Herveaux
0

#10 Sorry, sorry, sorry, jag skulle ha varit tydligare med att jag tycker att NMR m.fl. har rätt att få demonstrera när det inte råder pandemi-tider så att säga. 
Typiskt mig att skriva ut häften av det jag tänker. 😃

// Harley

hemul
2

Självklart. Jag riktade mig inte till dig. Var en kommentar till hela tråden liksom. Eller en undring. Lämnas det verkligen demonstrationstillstånd nu -- till någon grupp öht?

Skulle iofs kunna tänka mig en demonstration för hårdare restriktioner för att bromsa corona. Ett väldigt långt och glest demonstrationståg. 😉

[Jimmy.L]
0

#12 Dom lämnade in ansökan innan vi hade corona i Sverige. 

Och nej inga demonstrationstillstånd ges ut nu.