Debatt iFokus

Debatt

Läst 157 ggr
[VSK]
2020-09-09 15:44
4

I dag ska brottaren avrättas efter protesterna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

"Iranske brottaren Navid Afkari protesterade mot den iranska regimen.

Under onsdagen ska han avrättas.

Nu vädjar idrottsfacket WPA till Iran att skjuta upp verkställandet av dödsdomen samtidigt som man kräver att IOK sätter press på Iran."

Trump: avrätta inte!

Sveriges regering: se bilderna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/yRv1Xr/i-dag-ska-brottaren-avrattas-efter-protesterna

Jag undrar vad ni feminister anser om detta samt vart är alla fackeltåg och protester?

• Redigerat 2020-09-09 15:45 av [VSK]
[Jimmy.L]
2020-09-09 16:35
0
Karmatarerskanise
2020-09-09 17:01
1

Jag tycker man kan kritisera både åkessons agerande och det som sker med brottaren.
Mycket illa att gå till jobbet med de symptomen. Det kan också döda folk.

Och att någon ska dö för protest är sjukt år 2020.

[VSK]
2020-09-09 22:34
1

#1:

Ja självklart gnäller de på Åkesson när de kan, men inte ett enda ord från de om melodifestivalen tex. Enbart patetiskt.

[VSK]
2020-09-12 15:51
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hängdes han, den internationella iranska brottaren Navid Afkari till döds inför allmän beskådan. Ni vet så som man gjorde på medeltiden.

Han finns inte mer. Hans brott? Han deltog i en demonstration för två år sedan mot den iranska regimen för att visa att det iranska folket vill och har rätt till yttrandefrihet och demokrati.

Under veckor av tortyr som jag bara kan spekulera i vad det bestod av men skenavrättningar, skendränkningar, rycka ut naglar, bryta fingrar, grov misshandel och sexuellt våld är ”standard-kit” i Iran, tvingades han bl.a erkänna att han mördat en säkerhetsvakt. Detta är en mycket vanlig metod i Iran för att få folk att erkänna saker de inte gjort.

Att den Iranska regimen väljer att avrätta en internationell idrottare på det här sättet handlar bara om att de vill visa sin toralitära makt och statuera exempel och skrämma befolkningen och alla andra som kritiserar dem, till tystnad.

Alla svenska politiker, ledarskribenter och opinionsbildare som senaste dagarna skrikit sig hesa och lipat över dem som bränt koranerna har jag bara en sak att säga: det här är det ni försvarar. Det här är islamismens sanna ansikte, den ofattbara ondska som islamismen står för. Som ni med er fördummade naiva godhet låter få allt starkare och starkare fäste i Sverige.

Det här hade kunnat vara min pappa och många andra exiliraniers pappa om vi inte hade flytt.

Islamism och politisk islam kommer aldrig någonsin vara förenligt med västerländska värderingar. Aldrig.

Islamism och politisk islam har inget att göra i Sverige. Jag vill inte ha politisk islam och islamism i mitt land!

Ghazal Saberian (fb)

Draken
2020-09-12 16:35
4

😥 Finner inga ord. Det är fruktansvärt 😰

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[VSK]
2020-09-12 21:21
3

#5:

Ja det är groteskt hemskt.

Och "feministerna" är knäpptysta som vanligt.

[VSK]
2020-09-12 21:49
3

"Det här är fruktansvärt och strider mot alla mänskliga rättigheter men också mot internationell lag. Ärligt talat har det gått för långt när det gäller den svenska politikens tystnad om situationen i Iran. Vi tycker att Sverige, som uppmuntrar mänskliga rättigheter, borde ta ställning men hittills har vi inte sett någonting. Det har varit väldigt tyst från (utrikesminister) Ann Linde, säger säger FFFI:s ordförande Mojtaba Ghotbi till TT."

https://www.expressen.se/sport/brottare-avrattad-trots-protesterna/

[Göstage]
2020-10-05 09:11
1

"Ann Linde, som säger sig föra en feministisk utrikespolitik, står tyst och handfallen inför avrättningen av Navid Afkari", skriver Anosh Ghasri på SvD debatt i ett tyvärr betalbelagt inlägg.

"Avrättningen fördömdes av bland andra EU och Internationella olympiska kommittén. Tyskland ställde in ett planerat besök av Irans utrikesminister Javad Zarif i Berlin. Sveriges utrikesminister Ann Linde skrev att hon var förskräckt (Twitter, 12/9). Det var allt. Varken mer eller mindre."---

https://www.svd.se/utrikesministern-landar-fel

Annan tråd om den svenska välvilliga inställningen till regimen i Iran.

• Redigerat 2020-10-05 09:17 av [Göstage]
[VSK]
2020-10-05 09:30
0

#8:

Alla "feminister" håller näbben. De som påstår sig vara feminist men inte höjer rösten för detta vidriga mord där han torterades ihjäl är inga feminister utan mera som små lortar.