Nyår i Sverige och andra länder
Mer än bedrövad blev jag då jag såg inslag på TV-nyheterna om hur an firade nyår i Sverige och i andra länder. Här såg allt ur som vanligt, men drösar av ungdomar som smällde raketer, trakasserade polis, utryckningsfordon och allmänhet.
I Mexico City t ex var det tomt! Från flera andra länder såg man tomma gator och torg.
Och svenska politiker och generaldirektörer går på fester, flyger till utlandsmöten, shoppar i gallerior, åker till fjällen och utomlands på semester. Det verkar gälla hela den politiska skalan.
Har de absolut ingen skam i kroppen? Hela landet har gått överstyr och det handlar inte bara om corona.
Nu får man verkligen skämmas för att vara svensk, och vore jag i någon sorts beslutställning i det här landet skulle jag skämmas ögonen ur mig.
Måste man vara helt skamlös för att vara politiker i det här landet?
Reglerna gäller inte Socialdemokraterna bara oss andra…
#0 Ja, jag såg fyrverkeriet i natt ifrån London, och fick känslan att det var tomt på gatorna. Visserligen har jag sett bilder idag därifrån där man faktiskt ser lite människor, men inte som från Sverige.
Och apropå utlandsresor - i Ontario fick finansministern avgå efter en semesterresa till sydligare länder. Där är det ingen pardon, men här…🤔
- Redigerat 2021-01-01 21:37 av [Göstage]
"I Danmark var det lugnt - i Sverige löptes det amok"; Danska BT summerar danskt nyårsfirande och jämför med det svenska.
"Myndigheternas manande pekfinger och tillsägelse att följa folksamlingsreglerna för att därmed undvika onödig smittspridning på nyårsafton verkar ha gått fram till danskarna.
På andra sidan Sundet, där svenskarna har haft svåra koronaproblem den senaste månaden, ser det något annorlunda ut."---
- Redigerat 2021-01-01 22:40 av [Göstage]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Möllevångstorget, Malmö…årets nyår 2020/21. Tänker på alla de som flytt ifrån bomber & raketer.
#1: Som jag skrev så verkar det gälla hela den politiska skalan…..