Debatt iFokus

Debatt

Etikettövrigt
Läst 1789 ggr
[Jimmy.L]
1

I marginalen-4 (OT)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så har vi fyllt ännu en marginal och breder ut oss i en ny!

Och förutsättningarna är de samma nu: "stort som smått, en kul rubrik, en bra låt eller bara sådant som faller utanför de andra diskussionerna? Skriv i marginalen!"

Den förra fanns här,

https://debatt.ifokus.se/discussion/1482681/i-marginalen-3-(ot)

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2021-10-11 11:41 av [Jimmy.L]
[Jimmy.L]
1

Under torsdagen larmades polisen om ett misstänkt farligt föremål som hittats utanför åklagarkammarens entré i Eskilstuna. Föremålet visade sig dock vara städutrustning och helt ofarligt.

– Det var ett missförstånd helt enkelt, säger polisens presstalesperson Dennis Johansson Strömberg.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/polis-larmades-om-misstankt-foremal-i-eskilstuna-visade-sig-vara-golvmoppar

Under torsdagen larmades polisen om ett misstänkt farligt föremål som hittats utanför åklagarkammarens entré i Eskilstuna. Föremålet visade sig dock vara städutrustning och helt ofarligt. – Det var ett missförstånd helt enkelt, säger polisens presstalesperson Dennis Johansson Strömberg.
[Göstage]
0

#1 Städutrustning är inte att leka med- jag rör dem så sällan som möjligt, och med stor tveksamhet!👀

[Jimmy.L]
4

#2: Ja det är farliga saker.

[Jimmy.L]
2

Ann Byrhult Pålsson och Anders Pålsson skapade ett unikt pandemiprojekt - de tog sig an utmaningen att besöka samtliga skånska slott.
90 stycken besök blev det sammanlagt, från den 19 april till den 19 december.

https://sverigesradio.se/artikel/de-har-besokt-90-olika-skanska-slott

Ann Byrhult Pålsson och Anders Pålsson skapade ett unikt pandemiprojekt - de tog sig an utmaningen att besöka samtliga skånska slott. 90 stycken besök ...
[Jimmy.L]
1

2011 stängde dinosaurieparken Dinoland i Skåne, och efter att parken stått övergiven i fem år hamnade de flera meterhöga och hundratals kilo tunga dinosaurierna i Oskar Magnussons trädgård i Götene.

Men nu har det blivit dags även för Oskar att sälja de förhistoriska skapelserna.

https://sverigesradio.se/artikel/oskar-saljer-sina-skanska-skrackodlor

2011 stängde dinosaurieparken Dinoland i Skåne, och efter att parken stått övergiven i fem år hamnade de flera meterhöga och hundratals kilo ...
[Göstage]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Idag är det sista april och valborgsmässoafton. Många säger bara valborg, men valborgsdagen infaller egentligen dagen därpå på första maj. Första maj är alltså valborgsdagen, Valborgs dag eller valborgsmässa, medan sista april är valborgsmässoafton, alltså aftonen före valborgsdagen. På samma sätt som julafton är aftonen före juldagen, som ju också har kallts kristmässa. Varifrån kommer…
[Jimmy.L]
1

#6: Tack detsamma.

[Jimmy.L]
2
Att se en och annan älg längs de värmländska vägarna är inte så ovanligt. Men runt 20 stycken – på en gång – är desto mer udda. Det var vad lastbilschauffören Johan fick uppleva ute på Värmlandsnäs under fredagsmorgonen. – Det känns rätt unikt att få se så många på en gång, säger han.
[Göstage]
1

#8 Den stora älgvandringen on tour? 😊

[Hayabusa]
1

På torsdagen 28/4 plockades årets första frilandsodlade potatis upp i Mäsinge på Bjärehalvön. I år får boende och personal på äldreboenden njuta av de första potatisen.

https://www.facebook.com/Ebbessons-G%C3%A5rdsmejeri-Butik-233159470200703/?hc_ref=ARTHmK2FAEzbqz26CcIHXZmngrhlscJce0Y8OmbT_Se4neHn4ZJOUsEqVF1XYAN4v7Q&ref=nf_target&__tn__=kC-R

Ebbessons Gårdsmejeri & Butik, Båstad. 1 723 gillar · 323 pratar om detta · 97 har varit här. Ebbessons Gårdsmejeri ligger på Bjärehalvön, och här...
[Göstage]
0

#10 Härligt!

[Göstage]
1

Blir hon Trumps efterträdare så lär svensk kvällspress komma att gå på högvarv…😉

Bildlänk

ORLANDO (VG) Anna Paulina Luna er eksmodell og militærveteran. Nå er hun blant flere republikanske minoritetskvinner som omfavner Trump og angriper «AOC».
  • Redigerat 2021-05-01 09:54 av [Göstage]
[Hayabusa]
0

#12 Oh, ja…det blir rena Julafton för dem :)

[Jimmy.L]
0
Ronja Andersson trodde att hon hittat en död hund i vattnet utanför BTH i Karlskrona. Polis kallades till platsen men gjorde bedömningen att det rörde sig om en räv och kastade kadavret i vattnet igen – något som fått många att reagera på sociala medier.
[Göstage]
1

#14 "Här ligger en gravad hund", som Reefat sa.

Ordspråk av Reefat El-Sayed och citat av Reefat El-Sayed!
  • Redigerat 2021-05-02 09:22 av [Göstage]
[Göstage]
1

Av rubriken att döma kanske frågan är lite sent ställd.

[Jimmy.L]
0

#16: 😁

Draken
0

#8: WOW Mäktigt 😍

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Jimmy.L]
1

Jag har ingen internet hemma för tillfället och vet inte när det är fixat.

[Göstage]
0

#19 Känns alltid lika snopet när tekniken ballar ur. Hoppas att det löst sig!

[Jimmy.L]
2

#20: Jag har bytt operatör men felet är inte hos dom utan i området en vän i området kontaktade områdeskontoret och det kan ta upp mot två dagar att åtgärda problemet men jag surfar med mobilen.

[Jimmy.L]
2

#21: TV har jag nu men inget nät det kan ta ett tag men jag mobilsurfar.

[Göstage]
0
En 33-årig man i Göteborgsområdet dödförklarades av misstag efter att ha uppsökt akutvård för ett stukat finger, skriver Göteborgs-Posten.
[Jimmy.L]
1

#23: 😂

[Jimmy.L]
1

Det tar cirka tio dagar att tvätta alla fönster på Skrapan i Västerås. Det görs miljövänligt – av klättrare som hänger i sele på utsidan.
– Första gången känns det ganska mycket, det är mitt i stan och mycket att referera till, säger Mattias Söderström som är yrkesklättare och äger ett av två bolag som har uppdraget att putsa fönstren.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/se-var-reporter-klattra-pa-utsidan-av-skrapan

Det tar cirka tio dagar att tvätta alla fönster på Skrapan i Västerås. Det görs miljövänligt – av klättrare som hänger i sele på utsidan. – Första gången känns det ganska mycket, det är mitt i stan och mycket att referera till, säger Mattias Söderström som är yrkesklättare och äger ett av två bolag som har uppdraget att putsa fönstren.
[Göstage]
0

X-47B Drone - för den som vill ha en drönare med det lilla extra.😉

Welcome back to the Daily Aviation for a new documentary video about the New US Navy X-47B UAVFootage Credit: US Navy, US Marines , Derivative Work by The Da...
  • Redigerat 2021-05-08 08:23 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1

#26: Jag tar 4 st. 😎

[Göstage]
0

#27 Inslagna, eller som dom är? 😁

[Jimmy.L]
0

#28: Inslagen tack 👍

[Göstage]
1

#29 Okej - budet (Bring v.2.0) är på väg.

[Jimmy.L]
0

Under natten mot fredag inträffade en annorlunda stöld då en två meter uppstoppad björn stals från Rättsviks kulturhus.
– Den har varit otroligt uppskattad av våra besökare och har stått här i Kulturhuset i all evighet känns det som, säger Lena Krånglin, kulturchef.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/tva-meter-uppstoppad-bjorn-stals-under-natten-fran-rattviks-kulturhus

Under natten mot fredag inträffade en annorlunda stöld då en två meter uppstoppad björn stals från Rättsviks kulturhus. – Den har varit otroligt uppskattad av våra besökare och har stått här i Kulturhuset i all evighet känns det som, säger Lena Krånglin, kulturchef.
[Göstage]
2

I Finland kan man ta tåget från Nötkreatur till Fruktansvärd.

Konstiga resedestinationer skapar huvudbry på sociala medier. HBL redde ut hur det går att få en biljett till Fruktansvärd.
  • Redigerat 2021-05-08 10:21 av [Göstage]
Draken
0

#23: 😂 Alltså, förlåt att jag skrattar, men det där lät ju helt sjukt 🤣

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
1

#33 I den här tråden är det tillåtet och närmast ett krav att man skattar då och då…😉

[Göstage]
0

"Och nu skall Per-Erik ge oss en långtidsprognos. Hur blir det?" Nej, allt var inte bättre förr - inte ens vädret.

• Redigerat 2021-05-08 14:41 av [Göstage]
[Jimmy.L]
0

#32: 😂😂😂

[Jimmy.L]
0
Men danskfödda Brigitte Nielsen saknar sina söner – ses inte på grund av corona
[Göstage]
1

Kommunen i Malå har inte fått information om att snö smälter bort även på deras breddgrader.

Snön smälter i Malå och då hamnar en del av kommunens 20 hundlatriner i höjd med basketkorgar. Är det här en ny friluftssport för hundägarna i Malå, ...
[Jimmy.L]
1

I morgon ska jag till ett friluftsområde med brorsan det blir att grilla viltburgare över öppen eld.

[Göstage]
2

Låter härligt-hoppas att ni får tur med vädret!

[Jimmy.L]
0

#40: Tack.

[Jimmy.L]
0

#21: Fick beställa nytt internet idag förhoppningsvis är jag i gång mitten eller slutet av nästa vecka.

[Göstage]
1

#42 Okej - "intet är som väntans tider", som det heter. 😏

Marinas Mix
1

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Går miste om jättevinsten på 26 miljoner dollar, motsvarande 217 miljoner kronor: ”Ångest”
[Jimmy.L]
2

#44: Tvättade pengar 🤪

Draken
0

#45: 🤪😂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
1

Hej till probiotisk och skalplagg men hej då till väggmadam, ynglingalynne och ökstock när Svensk Ordboks nya upplaga nu släpps.

Flockimmunitet, plastbanta och adda är några av de nyord som förs in när ”Svensk ordbok” kommer i en ny upplaga.
Emo
0

#47 Försöker någon vilseleda oss?

Gäller det inte ordlistan?

Detta är ordboken:

https://www.saob.se/hjalp/faq/

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

SAOB - webbplats för Svenska Akademiens ordbok.
[Göstage]
0

#48 Det finns Svenska Akademiens Ordbok, Svenska Akademiens Ordlista och Svensk Ordbok att välja på på Akademiens ordsökssida.

Svenska Akademiens ordböcker
  • Redigerat 2021-05-18 09:59 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1

Nångång efter 16 idag hoppas jag ha nät igen som vanligt

• Redigerat 2021-05-18 13:17 av [Jimmy.L]
[Göstage]
1

#50 Låter bra!👍

[Jimmy.L]
2

#51: Då var jag igång igen.

[Jimmy.L]
3

En notorisk ficktjuv hade fångats på övervakningsfilmer flera gånger under våren och vintern. Att han åkte fast berodde på att två civilklädda poliser råkade äta lunch på samma plats som tjuven, som bokstavligt talat fastnade med handen i kakburken.

https://www.mitti.se/nyheter/kand-ficktjuv-greps-av-hungriga-poliser/repuer!7ttZuvwb1@PlUg4zK4OXgw/

Hade gäckat ordningsmakten i flera månader
[Göstage]
1

#53 Han tog allt, utom notan…😉

• Redigerat 2021-05-18 16:45 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1

#54: Spingnota?

[Jimmy.L]
1

Nu tittar jag inte på skräpet men är en 7e plats i semifinal något att skryta om?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/7KWlvW/tusse-till-final-i-eurovision-song-contest

ROTTERDAM. Tusse Chiza sjöng sig till final i Eurovision song contest. Med ”Voices” förlängde han Sveriges svit – 10 gånger i rad har det svenska bidraget tagit sig vidare. – Vi svek er inte, vi gjorde det, säger Tusse på presskonferensen efteråt.
[Göstage]
1

Jag reagerade likadant när jag såg rubriken - jag trodde att han vunnit. Kollar heller inte på jippot. Verkar vara ett SM i låtskriveri numera- en mängd deltagare har visst låtar skrivna av svenskar.

[Göstage]
0

"Karlsen på taket" skulle behöva ha propeller för att lättare ta sig hem.

Politiet i Bodø mottok i mars en bekymringsmelding om en person som kunne være i fare på et tak. Da de ankom stedet viste det seg at vedkommende ikke var i fare. Han bodde der.
Draken
0

#58: Bodö är min hemstad. Har för mig att Nordanlegg har varit i blåsväder tidigare. Min far pratade om det för ett par år sedan. Kommer inte riktigt ihåg vad det gällde den gången dock.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
0

#59 Jaha, världen (inklusive Bodö) är liten…😊 Då kommer du alltså en bra bit norrifrån.

I Nordlands största stad Bodø finns världens starkaste tidvattenström Saltstraumen och bergskedjan Børvasstindan. Lofoten ligger inom nära räckhåll med färja.
  • Redigerat 2021-05-19 10:02 av [Göstage]
Draken
0

#60: Bodö är jättelitet 😉
Det är bara drygt 55 000 invånare som bor där ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
0

#61 Jag menade förstås inte bokstavligen, mera som ett uttryck på sammanträffanden, man brukar ju säga att "världen är liten".

[Göstage]
2

Nej, inte ens alla hundar i Göteborg heter Glenn.

"Sen var ju det där med Glenn, för uttrycket ”alla heter Glenn i Göteborg” känner väl de flesta till. Det stämmer ju inte riktigt om man inte var fotbollsspelare i IFK Göteborg på 80-talet. Men kanske är det just Glenn Hysén, Glenn Strömberg, Glenn Schiller och Glenn Holm som påverkat att 19 jyckar faktiskt är döpta till Glenn i Göteborg.

Bland dessa Glenn-vovvar finns där bland annat en boxer, en mops, en dvärgpinscher, två petit basset griffon vendéen och en bostonterrier som lystrar till detta välkända Göteborgsnamn."

Så många hundar är döpta till Glenn i Göteborg
[Jimmy.L]
1

Under eftermiddagen fick polisen flera samtal om att en man gick till fots på E4 norr om Gävle – dragandes på en vagn.

Trafikradion gick ut med en varning och en patrull åkte ut för att kontrollera mannen.

Tillslut anträffades han vid Viksjön – varpå det visade sig att han var en vandrare på väg mot Haparanda. På vägen hade han gått vilse då han försökte navigera med en karta på mobilen.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/man-med-slaepvagn-stoppad-paa-e4-skulle-gaa-till-haparanda.9_n3dvZ0I

Under eftermiddagen fick polisen flera samtal om att en man gick till fots på E4 norr om Gävle – dragandes på en vagn.
[Göstage]
1

Ett nytt torg i Gårdsten får inte heta Isoptorget som det var tänkt. Man har insett att det inte låter så bra om någon frågar var man bor och man svarar "i Soptorget".

Det kommunala bostadsbolaget Gårdstensbostäder hörde av sig och påpekade att det tidigare förslaget kan läsas en aning olyckligt – nämligen ”i soptorget”.
[Jimmy.L]
0

Waymo rankades nyligen som bäst av totalt 15 företag när det gäller system och strategier för självkörande bilar. Företaget som ingår i Googlekoncernen har tidigare uppgett att nästan alla olyckor som de autonoma testbilarna ställs inför kan undvikas.

Men ibland går det snett, och i förra veckan kom rapporter från Arizona om att en självkörande Waymobil – en Chrysler Pacifica – fastnat i en vägkorsning.
https://www.vibilagare.se/nyheter/sjalvkorande-bil-fran-waymo-overraskad-av-vagarbete

[Göstage]
1

#66 Den smet tydligen från teknikerna dessutom…😁

[Göstage]
0

Som om det inte räcker med skitnyheter i tidningarna...🤦‍♂️

En magsjuk viking klämde ut världens största bajskorv. Rekordavföringen är 20 centimeter lång och fem centimeter bred enligt Daily Star.
[Jimmy.L]
0

#67: Indraget körkort?

[Jimmy.L]
3

Strax efter klockan 03 natten till söndagen larmades polisen till en villa i området Hagaström i Gävle, efter att grannar sett ljus från flera ficklampor på tomten.

– Vi skickade dit en patrull för att se om vi kunde ta de misstänkta inbrottstjuvarna på bar gärning, säger Daniel Ågren, befäl vid polisens regionledningscentral.

Men när patrullen kom till platsen visade det sig att inbrottstjuvarna var en robotgräsklippare med strålkastare som bestämt sig för att jobba natt.

– De som bor i huset var inte hemma så den ville väl göra fint tills de kom hem, säger Daniel Ågren.

– Det var ett lite udda ärende som vi faktiskt valde att inte gå vidare med.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/tjuvar-visade-sig-vara-graesklippare.2i759VaD4

Strax efter klockan 03 natten till söndagen larmades polisen till en villa i området Hagaström i Gävle, efter att grannar sett ljus från flera ficklampor på tomten.
Marinas Mix
1

#70🤣

_

[Jimmy.L]
1

Pojkdrömmen var att skapa en exakt likadan bil som i åttiotalsserien Knight Rider. I fyra år har han byggt på bilen och nu har drömmen blivit sann.
– Man får många blickar när man kör runt i den, säger Michel Svensson i Smedby, utanför Kalmar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/michel-ar-kalmars-knight-rider

Pojkdrömmen var att skapa en exakt likadan bil som i åttiotalsserien Knight Rider. I fyra år har han byggt på bilen och nu har drömmen blivit sann. – Man får många blickar när man kör runt i den, säger Michel Svensson i Smedby, utanför Kalmar.
[Göstage]
2

#72 Häftig! Men Jenny har mer sting i sitt åk…😉

Jenny Cedergren på Öland fick se sin bil helt täckt av svärmande bin i torsdags. Efter några timmar var de borta, trodde hon, och tog bilen över Ölandsbron, ovetandes om att bina befann sig i bakluckan.
[Göstage]
2

Tjuvstart? "Det ska börjas i tid"...

[Jimmy.L]
1

#74: Nöden har ingen lag?

[Jimmy.L]
1
En ovanlig trafikolycka inträffade på förmiddagen på måndagen när en personbil körde in i en affär i Barkarby.
[Jimmy.L]
1
Motala kommun har gått ut med en efterlysning på sin hemsida om ett de söker en julgran till Stora torget. Anledningen är att det svårt att få tag i en ...
[Jimmy.L]
1

"Gräsklippare. 8 dagar gammal. Har kostat 3499 kr, säljer för 2000. Troligtvis Sveriges sämsta gräsklippare" Så låter den annons som Fågelmara-bon Rune lade ut i Blekinge läns tidning igår.

https://sverigesradio.se/artikel/saljes-troligtvis-sveriges-samsta-grasklippare

"Gräsklippare. 8 dagar gammal. Har kostat 3499 kr, säljer för 2000. Troligtvis Sveriges sämsta gräsklippare" Så låter den annons som Fågelmara-bon Rune ...
[Göstage]
1

#78 Ge inte upp Rune - kämpa!

• Redigerat 2021-05-27 13:52 av [Göstage]
[Göstage]
2

"Få, färre - färst"?

Bortsett från den trista nyheten hajade jag till för böjningsformen "färst" i SVT:s rubrik, men uppenbarligen är den korrekt. Alltid lär man sig något!😉

Det kan vara ett smärre problem att komparera vissa adjektiv. Illa, värre, värst är ju ingen svårighet, men hur ska man göra med få, färre... färst?
[Jimmy.L]
1

#80: 😁

[Göstage]
1

Buskarna knaka, en järv visst det är.🎶

"Julia Joensuu var på väg ut på joggingtur på Brändö parkväg på fredagsmorgonen då hon hörde hur det knakade i buskarna i riktning mot ön Vilan."---

"Nu fick hon se en järv på bara någon meters avstånd.

– Den stod där på gatan och tittade på mig. Jag hann bara tänka att wow, nu måste jag snabbt ta fram mobilen för annars kommer ingen att tro mig. När jag började filma rusade den i väg, säger hon.

Strax efteråt mötte hon en dam som frågade om djuret som kommit löpande mot henne inte var en järv."---

Ingen (d)järv gissning att de här damerna inte blir rädda i första taget…

En järv har setts i Helsingfors på fredagsmorgonen, på Brändö och i Hertonäs. Julia Joensuu lyckades filma järven. – Jag tänkte att det inte kan vara sant, säger hon.
  • Redigerat 2021-05-29 09:53 av [Göstage]
[Göstage]
1

"När One Direction var på turné i Australien medverkade de i en morgonshow, och programledaren lät sångaren Niall Horan testa en vegemite-smörgås.

Pålägget uppskattades inte av One Direction-medlemmen och smörgåsen lämnades kvar halväten. Den återfanns senare på auktion på Ebay – där den såldes för 800 000 kronor."---

Den som köpte den måste ha varit rejält svulten…

En militärjacka som Janet Jackson burit auktionerades nyligen ut för drygt en halv miljon kronor. Men det är långt ifrån enda gången kändisars ägodelar har sålts för multum – vilket faktiskt också gäller en halväten smörgås.
[Jimmy.L]
0

#83: 😁

[Jimmy.L]
0

Vid 19.30 på lördagskvällen fick räddningstjänsten i Oskarshamn rycka ut på ett larm om vattenskada i en byggnad.

När de kom till platsen visade det sig att två akvarier brustit, vilket lett till att totalt 500 liter vatten runnit ut på golvet. Dessutom hade vatten runnit ner till grannen.

https://sverigesradio.se/artikel/500-liter-vatten-forsade-ut-nar-akvarier-brast-rann-ner-till-grannen

Vid 19.30 på lördagskvällen fick räddningstjänsten i Oskarshamn rycka ut på ett larm om vattenskada i en byggnad. När de kom till platsen visade det sig ...
[Göstage]
1

Risk för att studenterna fick sig ett skrovmål om de var i närheten.🤢

Inför studenten har elever i Skellefteå utmanat varandra att äta levande akvariefiskar, skriver Norran. "Inte så smart", säger djuraffärschefen Eva Modig som
  • Redigerat 2021-05-30 14:24 av [Göstage]
[Göstage]
1

Kim Jong-Un har bytt stil: tajta jeans, piercingar och hockeyfrillan är ett minne blott.

Nordkorea anser att modetrenderna är symboler för en ”kapitalistisk livsstil”.
[Jimmy.L]
1

är polisen undersökte en kamera som i smyg satts upp i ett omklädningsrum gjordes en oväntad upptäckt: Mannen som misstänks ha monterat kameran hade av misstag råkat ta en bild på sig själv.

Kameran hittades av elever på en gymnasieskola i Växjö tidigare i veckan och deras lärare gjorde en polisanmälan, skriver Smålandsposten. En man i 25-årsåldern sitter nu anhållen som misstänkt för kränkande fotografering.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/misstaenkt-smygfotograf-sjaelv-paa-foto.jVi7EsBFo

När polisen undersökte en kamera som i smyg satts upp i ett omklädningsrum gjordes en oväntad upptäckt: Mannen som misstänks ha monterat kameran hade av misstag råkat ta en bild på sig själv.
[Göstage]
0

#88 Ny variant av selfie…😁

[Jimmy.L]
0

#89: 😁

[Jimmy.L]
1

En stor fråga i Lidköping den senaste tiden är varför Kungsängen gör reklam på busskurer i staden om att de öppnat en ny butik i Norrköping.

Förklaringen är att firman som satt upp reklamen helt enkelt inte var tillräckligt uppmärksam på vilken stad som gällde.

"Jag tror de får ha en liten genomgång av Sveriges geografi", säger Anna Björkegren, marknadschef på Kungsängen.

https://sverigesradio.se/artikel/pinsamma-tabben-annonserar-i-fel-stad

En stor fråga i Lidköping den senaste tiden är varför Kungsängen gör reklam på busskurer i staden om att de öppnat en ny butik i Norrköping. Förklaringen ...
[Jimmy.L]
2

I två flyttkartonger hittade kyrkvärden Erik Ralsgård bortglömda delar av Osbys historia. Flera hundra år gamla brev och Karl XII:s bibel från 1700-talet.

– Det är en riktig skatt, säger Erik Ralsgård.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/han-hittade-karl-xii-s-bibel-i-en-gammal-flyttlada

I två flyttkartonger hittade kyrkvärden Erik Ralsgård bortglömda delar av Osbys historia. Flera hundra år gamla brev och Karl XII:s bibel från 1700-talet. – Det är en riktig skatt, säger Erik Ralsgård.
[Jimmy.L]
1
Polisen i Göteborg ertappad under natten mot söndag tre ungdomar som brutit sig in i en munkvagn utanför en matbutik.
Marinas Mix
1

_

Satt Donald Trumps byxor bak och fram? Frågan har satt griller i huvudet på hela internet. Nu har faktagranskningssajten Snopes äntligen tagit reda på hur det egentligen stod till med ex-presidentens kläder.
[Göstage]
0

#94 "Frågan har satt griller i huvudet på hela internet", skriver man för att ha någon annan att skylla på för att man tar upp spaltutrymme med nonsens.🙄

[Jimmy.L]
0

#94: Ibland undrar man vad media fokuserar på 😂

[Jimmy.L]
0

Hon är bara 23 år gammal men mamma till elva barn.

Men mycket vill ha mer.

Enligt Christina Ozturk kan hon tänka sig att ha 100 barn om det är möjligt.

https://www.expressen.se/nyheter/christina-23-har-elva-barn-vill-ha-100-barn-totalt/?referrer=todays-news

Christina Ozturk från Georgien är 23 år gammal men är redan mamma till elva barn.
[Göstage]
0

#97 Då lär hon få ligga i…

[Jimmy.L]
0

#98: Ja dagligen..

[Göstage]
0

Ingress på betalartikel i Nyheter Idag under rubriken "Man åtalas för attacker mot polis – ville visa utomjordingar." Hade gärna läst fortsättningen...

"Efter att ha kraschat in en bil i ett stall i Enköping greps en man som kort därpå släpptes fri. Bara några timmar därefter bröt sig mannen in i en indisk restaurang där han satte sig och drack alkohol i baren. När polisen anlände kastade han sedan glasflaskor mot den inkopmmande patrullen."---

En helt vanlig kväll i Enköping…

UPPSALA/ENKÖPING Efter att ha kraschat in en bil i ett stall i Enköping greps en man som kort därpå släpptes fri. Bara några timmar därefter bröt sig mannen in i en indisk restaurang där han satte ...
[Jimmy.L]
0

#100: 😁

Marinas Mix
0

_

Camp Sweden har vädjat till regeringen om att låta krogarna ha öppet längre så att fansen ska hinna se klart matcherna under fotbolls-EM. Nu kommer Folkhälsomyndighetens svidande svar. – Man kan se på tv hemma, säger Johan Carlson.
[Jimmy.L]
1

#102:

[Jimmy.L]
1

En fejkad informationsskylt har placerats vid utkiksplatsen ovanför kalkbrottet i Malmö. I texten står det om utrotningshotade djur och växter – något oväntat pekas allsångslegendaren Lasse Berghagen ut som ett miljöhot.

– Jag förstår inte var Lasse Berghagen har med det här att göra, säger Karl Axel Nilsson, som bor i närheten av Kalkbrottet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/lars-berghagen-hangs-ut-som-hot-pa-skylt-vid-kalkbrottet-i-malmo

En fejkad informationsskylt har placerats vid utkiksplatsen ovanför kalkbrottet i Malmö. I texten står det om utrotningshotade djur och växter – något oväntat pekas allsångslegendaren Lasse Berghagen ut som ett miljöhot. – Jag förstår inte var Lasse Berghagen har med det här att göra, säger Karl Axel Nilsson, som bor i närheten av Kalkbrottet.
[Göstage]
1

#104 Alla vet förstås att det är Peps Persson som utgör hotet mot miljön.😉

[Jimmy.L]
1
De identiska tvillingarna Anna and Lucy DeCinque, 35, har dejtat elektrikern Ben Byrnes, 37, sedan 2011.
[Göstage]
1

#106 Där ligger till och med Ingrossoklanen i lä ifråga om rubrikkättja…🙄

• Redigerat 2021-06-15 09:33 av [Göstage]
Marinas Mix
3

Detta måste vara en Queensize bed eller?

_

[Jimmy.L]
1

#108: Sovmorgon 👻

[Göstage]
1

#108 Näpen! 🐈

[Jimmy.L]
2

Ombyggnaden av Stora torg i Eslöv var nästan klar när den plötsligt stod där mitt i cykelbanan – en lyktstolpe. Stolpen, som tvingar cyklisterna att gira för att undvika kollisioner, har nu blivit en rikskändis.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/har-hamnade-lyktstolpen-mitt-i-cykelvagen

Ombyggnaden av Stora torg i Eslöv var nästan klar när den plötsligt stod där mitt i cykelbanan – en lyktstolpe. Stolpen, som tvingar cyklisterna att gira för att undvika kollisioner, har nu blivit en rikskändis.
[Jimmy.L]
0

Jag har en fråga till er här. Är 300 inlägg lagom eller ska vi korta trådar till 200-250?

[Göstage]
2

300 var ju gränsen på den tidigare plattformen- kanske lika bra att hålla sig på den nivån nu också?

• Redigerat 2021-06-16 12:30 av [Göstage]
[Jimmy.L]
0

#113: Funderade på om det är många som surfar med mobilen.

[Göstage]
0

#114 Okej, jag förstår.

[Jimmy.L]
3

#115: Vi kör 300 tills vidare.

Marinas Mix
0

Vad har läpparna att göra med hur bra hon städar? Hon ska väl inte pussa fönstrena??
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

_

Ronja Jakobsson, 24, sökte jobb på en städfirma. Men någon intervju blev det aldrig. Firman anställer nämligen inte någon med ”konstuppblåsta läppar”. – Jag är i chock, säger hon.
  • Redigerat 2021-06-17 08:32 av Marinas Mix
[Jimmy.L]
0

#117: Märkligt.

Marinas Mix
0

_

Ulla Anderssons, 74, stora sommarnöje är att gå på ”Allsång på Skansen”. Nu hindras hon – för att hon är ensam. – Jag blev så arg, upprörd och ledsen, säger hon.
[Jimmy.L]
0

#119: Jag förstår båda.

[Jimmy.L]
1

08.39 på torsdagsmorgonen fick polisen i Örebro in ett samtal om att en naken man försökt köpa jordgubbar utanför Hemköp i Fellingsbro. Men när polispatrullen kom till platsen hade mannen hunnit lämna i en stor, blå bil.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/naken-man-foersoekte-koepa-jordgubbar.3wzhW2qDs

08.39 på torsdagsmorgonen fick polisen i Örebro in ett samtal om att en naken man försökt köpa jordgubbar utanför Hemköp i Fellingsbro. Men när polispatrullen kom till platsen hade mannen hunnit lämna i en stor, blå bil.
Marinas Mix
1

_

Sommaren för två år sedan fick Ing-Mari Lund, 72, ett samtal som skulle vända upp och ner på hela tillvaron. Lägenheten hon hyrt i 37... Läs mer
[Hayabusa]
2

*

[Jimmy.L]
1

Finns utomjordingar?

Ja, menar Gareth Bale.

– Människor behöver göra sin research, säger 31-åringen till Sky Sports.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/nA8erJ/bevisen-finns-overallt--alla-kan-inte-vara-falska

Finns utomjordingar? Ja, menar Gareth Bale. – Människor behöver göra sin research, säger 31-åringen till Sky Sports.
[Jimmy.L]
1
En spilld kaffekopp fick programledaren Jocke Ljungberg att i veckan efterlysa öns bästa spillhistorier. Den roligaste, och skitigaste, kom från Jan-Ola ...
[Göstage]
0

#125 😁

Marinas Mix
0

_

Klockan 10.17 på söndagen kallades polisen till Ronna i Södertälje efter att ambulanspersonal mötts av våld när de skulle vårda en person utomhus.
[Jimmy.L]
0

En av de tre miniatyrstugorna i Astrid Lindgrens bok Barnen i Bullerbyn måste akut saneras, rapporterar P4 Kalmar.

I ett mejl till Vimmerby kommun på tisdagsmorgonen larmar polisen om att en person ska ha spridit avföring i Mellangården.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/polisens-larm-bajskaos-i-bullerbyn.34MngDOKu

En av de tre miniatyrstugorna i Astrid Lindgrens bok Barnen i Bullerbyn måste akut saneras, rapporterar P4 Kalmar.
[Jimmy.L]
0

När Zerny Palm i Österslöv skulle titta till sina kor en dag häromveckan så gjorde han en ovanlig upptäckt: I ett träd hittade han två ballonger – och i ballongerna var ett brev fäst, skrivet på tyska.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/brevet-skulle-till-gud-hamnade-i-osterslov

När Zerny Palm i Österslöv skulle titta till sina kor en dag häromveckan så gjorde han en ovanlig upptäckt: I ett träd hittade han två ballonger – och i ballongerna var ett brev fäst, skrivet på tyska.
[Göstage]
1

#129 Att Gud bor i Österslöv är väl lika klarlagt som att Robert Lind bor i Kramfors?😊

[Jimmy.L]
0

#130: 😁

[Göstage]
1

#132 😁

🤷‍♂️ Tyvärr inte direkt ovanligt med sådana bad, men det har av naturliga skäl varit lugnt under pandemin. Bra att han fick böter!

[Jimmy.L]
2

.

[Göstage]
2

#134 😁👍

[Göstage]
3

Koack ack ack…🐸Om du tröttnar på små grodorna så kommer här lite annat att dansa kring midsommarstången till.

Hiddeniten
0
Den ensamstående mamman Tina förlorade sitt jobb i pandemin. När sonen nu har sommarlov har det varit svårt att njuta av sommaren, när hon samtidigt måste räkna varje krona. Nu får hon 15 000 från Aftonbladets fond för behövande. – Jag grät av lycka när jag fick höra.
[Jimmy.L]
3

#137: Hade man stoppat invandringen och lagt mer fokus på att motverka barnfattigdom så hade hon sluppit gått ut i media..

Har ett x som är i hennes situation med begränsad möjligt att göra något med ungarna på semestern.

Draken
0

#119: Hoppas man kan öppna upp som planerat nu den 1 Juli. Då kan Ulla få gå på sina allsångskvällar på Skansen.

Jag tycker jättesynd om Ulla om hon inte kan gå, men förstår även hur Skansen resonerar.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
2

Vi som inte behövt någon återställare kan väl ändå titta in i riksbaren och se hur tjejerna återställer vätskebalansen. Skål! 🍹

[Jimmy.L]
0

På söndagsmorgonen ryckte norsk polis ut efter att ha fått in ett larm om att en person har brutit sig in i en djuraffär i vid Forus i Stavanger. I djuraffären hade personen fått tag i en orm.

–En person som blev påträffad med en orm i nävarna greps på plats. Han använde ormen för att hota polisen. Polisen fick snabbt kontroll över personen och ormen, skriver norsk polisen på Twitter.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/man-hotade-polis-med-orm.0Av44yzzC

På söndagsmorgonen ryckte norsk polis ut efter att ha fått in ett larm om att en person har brutit sig in i en djuraffär i vid Forus i Stavanger. I djuraffären hade personen fått tag i en orm.
[Göstage]
0

#141 I Norge säger de att han hotade polisen med en "slang". Låter inte så hotfullt…😉

Draken
0

#142: Det är en hel del ord som har helt olika betydelse på svenska och norska, även fast det är samma ord ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
0

#143 Ja, jag är ju värmlänning och därmed "halv norrman", så jag har viss koll på nabolandet.

[Jimmy.L]
1

#143: Klem gillar jag 😎

[Göstage]
0

"Vem såpade lianen?", sägs ju ha varit Tarzans sista ord. Här är en annan som det glider utför för.

Et ekorn er på matjakt, men det går ikke helt som planlagt.
Draken
1

#143 Ja, å få en kläm de e de mange som like 😁

#146: Vad taskigt ….Men ganska roligt ändå 🤣

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jimmy.L]
0

#147: En bara? 😭

Draken
0

#148: Man kan få fleir om man vill de og 😁

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jimmy.L]
0

#149: Så det var bättre 😋

Draken
0

#150: 😁

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jimmy.L]
1

Bageriets nya slogan "Våra bakverk är så goda att människor inte hinner vänta på att vi öppnar".

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/broet-sig-in-paa-bageri-och-kaekade-bakverk.qHPct7GW3

[Göstage]
1

"Från och med i dag, lördag, är det bara ryskt mousserande vin som får kallas för Champagne. Det har president Vladimir Putin bestämt sedan han undertecknat en lag som publicerades i dag, rapporterar ryska Echo Moskva."---

"Ryska RBC rapporterar att det gjort att den klassiska franska Champagneproducenten Moët & Chandon upphört med sina leveranser till Ryssland."--{-](https://www.expressen.se/nyheter/putin-bara-rysk-champagne--far-kallas-champagne-/)

Rysslands president Vladimir Putin har signerat en lag som förbjuder utländskt vin från att kallas Champagne – i stället är det bara ryskproducerat mousserande som får göra det. Lagbeskedet har fått franska Champagneproducenten Moët & Chandon att upphöra med sina leveranser till Ryssland, rapporterar ryska RBC.
[Jimmy.L]
1

[Jimmy.L]
2

😁

[Göstage]
3

Är inte hela Sverige övergivet?

[Jimmy.L]
1

#156: 😁

[Hayabusa]
3
Försvarsadvokaten Arash Raoufi om varför Encochat som bevismaterial är problematiskt. ”Jag träffar många människor i den undre världen och det svåraste för dem att acceptera är orättvisa”
  • Redigerat 2021-07-19 08:27 av [Hayabusa]
Marinas Mix
0

#158 Ja vad säger man??
Dubbelmoral eller?

_

[Jimmy.L]
0

#158: Humor….

[Jimmy.L]
0
Sonen försökte utpressa sin mamma tillsammans med sin kompis i Malmö. Båda ringde och var hotfulla mot mamman. Nu döms båda till sex månaders fängelse.
[Göstage]
1

#161 Ja, det verkar saknas lägsta nivå.

[Göstage]
1

#161 #162 Som sagt.

SVERIGE Ett hotfullt sms som mottagaren – en lätt autisk man i 25-årsåldern – borde ha strunt helt i blev starten till flera år av elände. Men det hotfulla sms:et var egentligen inte problemet, men...
[Jimmy.L]
2

En intagen i 40-årsåldern på den öppna anstalten Östragård i Vänersborg rymde i början av juli – för att ta sig en öl.

För Kriminalvården har han berättat att han rymde för att han var ”ölsugen”, men att han kände igen en anställd från fängelset och snabbt skyndade sig tillbaka.

https://www.expressen.se/gt/krim/man-rymde-fran-anstalt-for-att-han-var-olsugen/?referrer=todays-news

En intagen i 40-årsåldern på anstalten Östragård i Vänersborg rymde i början av juli – för att ta sig en öl. Upptäcktes – gick frivilligt tillbaka
[Göstage]
1

#164 Han fick sina öl åtminstone, så han kanske var lycklig - en stund…😏

[Jimmy.L]
1
I går fanns bara julpapper på Elgiganten när Christer, 65, skulle slå in en födelsedagspresent. Nu svarar Elgiganten på varför. – Det vanliga presentpapperet på Elgiganten i Visby tog helt enkelt slut under gårdagen, skriver företagets kommunikationsansvarigea Li Persson.
[Göstage]
0

Just när man trodde att man hört det mesta, så:

"Coronasmittad man lyckades flyga iklädd niqab"

[Jimmy.L]
1

#167: HBT?🤣

[Jimmy.L]
0

I ett par veckor nu har spårvagnen till Djurgården varit full vid 09,16 från T-Centralen idag ovanligt färre resenärer även om det är stående på den just nu, är det tecken på semestern börjar ta slut för vissa?

Marinas Mix
2

_

Under täcknamn klev den 60-åriga kvinnan in på lyxbutiken i London för att värdera ädelstenar. I hemlighet bytte hon ut sju diamanter, värda 50 miljoner kronor, mot helt vanliga stenar. Nu döms hon till drygt fem års fängelse.
[Göstage]
1

Hade hon fötts i Sverige hade hon nog suttit i den rödgröna regeringen, för där är alla stora i käften.

Samantha Ramsdell i USA har blivit stor på Tik Tok, mycket på grund av hennes stora mun. Men den är inte bara stor, den är störst i världen. Och nu har hon kommit med i Guinness rekordbok. Till CNN berättar hon att hon tidigare varit osäker på grund av storleken på sin mun, någon hon nu istället omfamnar.
[Jimmy.L]
0

#171: 😁

[Jimmy.L]
3

😄

[Göstage]
1

#173 På kornet! 😁

[Jimmy.L]
2

Vid 2-tiden natten till måndag så fick en get åka polisbil i Uppsala.

Det var en patrull som stötte på geten på en väg nära Gränby, och det visade sig att den hade rymt från 4H-gården.

https://sverigesradio.se/artikel/get-pa-rymmen-fick-aka-polisbil

Vid 2-tiden natten till måndag så fick en get åka polisbil i Uppsala. Det var en patrull som stötte på geten på en väg nära Gränby, och det visade sig ...
[Göstage]
2

Mama mia, Disney plus förser Lady och Lufsen med varningsmeddelande...

Streamingtjänsten Disney+, som ägs av Walt Disney Company, har försett den klassiska tecknade filmen Lady och Lufsen (engelska: Lady and the Tramp) med ett varningsmeddelande. Filmen, som hade premiär 1955, producerades av Walt Disney Company. Scenen från Tonys italienska restaurang, där sången Bella Notte sjungs, sänds i Sveriges Televisions julaftonsprogram "Kalle Anka och hans vänner…
[Jimmy.L]
2
Två personer har gjort en polisanmälan om framkallande av fara för annan efter att de i helgen besökte ett musikarrangemang i länet. De två personerna ...
[Göstage]
3

#177 Kan det ha varit Löfven?😉

Bild.

• Redigerat 2021-08-10 09:15 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1

#178: 😄

Marinas Mix
3

Roy Rogers låt "Don´t Fence me in" passar väl bra till denna artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7GKBA/hastflock-rymde--sprang-runt-i-stockholm

_

Tolv hästar på rymmen tog över Enskedes gator på torsdagsmorgonen. Lastbilschauffören John fick en chock när han satt i bilen på väg till jobbet. – Jag har aldrig sett något liknande, bara i västernfilmer.
[Jimmy.L]
0

#180: Absolut 👍

[Göstage]
2

Har inte skruvat korken av min whiskyflaska på gott och väl en månad, men nu blev jag lite orolig för att innehållet fått ålderskrämpor, så till helgen får det nog bli en lille en...

Kan sprit bli för gammal? Du har säkert en flaska halvfull whisky, rom, vodka eller gin i ditt barskåp. Men hur är det med hållbarheten?
  • Redigerat 2021-08-12 18:53 av [Göstage]
[Jimmy.L]
0

#182: 👍

[Göstage]
0

Många av oss har väl byggt åtminstone en hydda i skogen eller i trädgården. Två bröder i Billdal har dock gått steget längre med sin koja, som de snickrat på i 14 år. Men nu skall hela rasket rivas.

Två bröder från Billdal har ägnat 14 år åt sin skapelse som har fyra våningar och utsikt över både Billdal och Kullavik. Men kommunens inspektion konstaterade att kojan saknade bygglov och nu måste den bort.
[Göstage]
0

Boris brottas med klimatet.

[Göstage]
2

På rätt väg. En bit…🤦‍♂️🤷‍♂️

[Jimmy.L]
0

#186: 😁

[Jimmy.L]
2

.

[Hayabusa]
1

#182 Cheers! Åh, Metallica… ❤️

Marinas Mix
1

_

Coronautbrottet på tantrafestivalen i Molkom ledde till att Norge stängde gränsen mot Värmland. Nu är kommunalrådet Daniel Schützer (S) i närliggande Årjäng mycket kritisk till händelsen, och skriver på Facebook: ”Ett gäng anti-vaxxare har knullat runt i Molkom”.
[Hayabusa]
2

#190 Exakt vad en Tantrafestival innebär, det vet jag inte. Men att i dessa tider arrangera ett event med: "…Över 500 personer från olika länder närvarade för att delta i olika workshops." känns lite sisådär.

Får man då in fall av Covid-19 så får man banne mig vara bereddd på kritik.

[Göstage]
1

Schützer är ju välkänd för sin frispråkighet (även om han fick krypa till korset efter att ha kallat sin partikamrat Morgan Johansson "dum i huvudet").

Marinas Mix
2

_

Brottsoffer får inte i närheten så höga skadestånd. Det är ett tydligt tecken på att de som hanterar våra skattepengar har börjat se dem som en oändlig resurs, skriver slöseriombudsmannen Josefin Utas.
[VSK]
6

236687771_1526290834381680_4961200805186255444_n.jpg

[Göstage]
2

#194 😁👍

[VSK]
0

#195:

😎

Draken
0

#194: 😎👌⚠

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Marinas Mix
0

_

Katter är av naturen köttätare. Men hur Misse ska bli mätt utan att samtidigt göda köttindustrin har varit ett dilemma för kattägare som själva föredrar växtbaserad kost. Nu har ett amerikanskt företaget lanserat en ny kattmat – gjord på odlat muskött. Läckerbitarna, som godkänts av en kräsmagad kattpanel, bygger på stamscellsvävnad från möss. I...
[Jimmy.L]
2

#198: Nog inget jag hade gett till katt.

Draken
0

#198: Jahapp då skall man sakteligen svälta katten tills den dör av näringsbrist 🙄

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
2

Vissa uppges vara beredda att gå ganska långt för att leva upp till kravet att det bör vara en kvinna som efterträder Löfven.

tlf2.jpg

[Jimmy.L]
1

#201: 😁

[Göstage]
2

#203 Och smygande rävar.

De boende kring Gudmundsbyn utanför Sundsvall undrade vilka som drog iväg med skor och andra lösa föremål på tomterna på nätterna. En kamera riggades upp – och det visade sig tjuvaktiga, men kanske mest lekfulla, rävar som låg bakom upptågen.
  • Redigerat 2021-08-27 19:12 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1
Blekingeborna tycks ha en förkärlek för korv med bröd. Hela 4 procent av invånarna i Blekinge äter över 20 korvar i månaden i genomsnitt – vilket ligger i topp i landet, enligt statistik från Sifo på uppdrag av Cirkle K.
[Göstage]
2

"Surt", sa räven om- plommonen.

May Lindgren har nyligen haft speciellt besök i trädgården utanför torpet i Salbohed. En räv har nämligen inte bara varit där och mumsat i sig fallfrukt från marken, utan när dessa tagit slut har den även hoppat upp och plundrat själva plommonträdet. – Då blev det ju intressant, säger May Lindgren.
[VSK]
2

Går att se i webbläsare utan att vara inloggad.

Skrattar så jag grinar, men egentligen är det väldigt tragiskt hur de lurar naiva.

https://www.facebook.com/Americanvoicesthedailycaller/videos/1205077586669587/

Logga in på Facebook för att börja dela och ta kontakt med vänner, familj och andra som du känner.
[Göstage]
1

#207 Snacka om "låtsas som det regnar"!😁

[VSK]
1

#208:

Paddla kanot i 1 dm djupt vatten funkar ju det med 😂

[Göstage]
2

Snacka om kompisar! Först bjuder dom på fisk, och så blir man duschad dessutom!

En fiskebåt full av fangst får uønsket besøk.
  • Redigerat 2021-09-01 10:41 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1

#207: 😁

[VSK]
0

#210:

En tjyv 😁

[Göstage]
1

#212 Han tycker nog att de gott kan dela med sig…😉

[Jimmy.L]
1

#210: 😁😁

[VSK]
0

#213:

Va jag som var lite förutseende. Betoningen skall ligga på Vanheden 😂

[VSK]
0

Vet inte varför det inte funkar med vissa inbäddade men iaf, spola fram till sek 21-22.

[Göstage]
1

#215 #216 Vissa uppladdare vill reservera visningen till YouTube.

Vanheden at his bestFrån "Jönssonligan dyker upp igen"
  • Redigerat 2021-09-01 11:37 av [Göstage]
[VSK]
0

#217:

Okidoki

[Göstage]
1

"Katten på råttan och råttan på…?"

Det som ser ut som en klassisk «katt og rotte»-jakt, tar en uventet vending.
Marinas Mix
2

Oj då
https://www.aftonbladet.se/matdryck/a/dnvKyB/hundratals-kilo-gammal-mat-upptackt-vid-razzia
under artikeln är det ställt en fråga.
Äter du mat som gått ut?
Ett sarkastiskt svar på den frågan är:
Nej det är för jobbigt att springa ut och hämta den….

_

825 kilo mat – från kakor till majonnäs och köttkonserver – med borttagna bäst före-datum. Förra veckan tvingades en när
[Jimmy.L]
0

#220: 😁

[Jimmy.L]
2

Vänstern i Svenska Kyrkan presenterades som ”hittapådemokraterna” av Svenska kyrkan i Västerås
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/vanstern-i-svenska-kyrkan-presenterades-som-hittapademokraterna-av-svenska-kyrkan-i-vasteras

😁😂😂😂

I en valbilaga från Svenska kyrkan som delats ut i 91 000 exemplar i Västerås presenterades nomineringsgruppen Vänstern i Svenska Kyrkan som hittapådemokraterna. Svenska kyrkan beklagar och säger att det handlar om ett korrekturarbete som brustit. – Det känns förminskande och förlöjligande av vår nomineringsgrupp, Cicilia Sedvall, en av ViSK:s kandidater till stifts- och kyrkofullmäktige.
[VSK]
2

241638133_212312410954219_5795424541945495028_n.jpg

[Göstage]
1

#223 😁

Marinas Mix
1

#225 Svenska varianten av denna?
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Tomatina

_

[VSK]
3

#225:

241743938_3135006636713411_212104177579737506_n.jpg

[Jimmy.L]
1

#227: 😁

Draken
1

#227: 😂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[VSK]
1

241798969_2039461449536987_4712088218768444937_n.jpg

😂

[VSK]
1

🤣

[Göstage]
1

#232 😁

[Jimmy.L]
1

#232: 😁

[Hayabusa]
3

"Henrik Arnstad använder sig av ett trollkonto kopplat till Socialdemokraternas ungdomsförbund, för att illustrera hur fascismen ser ut i samhället. Henrik Arnstad är historiker och lärare på en högskola och undervisar studenter."

[Göstage]
4

#235 A. har hållit sig lugn en tid, men Internet glömmer aldrig.

tlf004.jpg

En respekterad lektor vid Mittuniversitetet och Stockholms universitet har sedan hösten suttit häktad misstänkt för flera fall av grova barnvåldtäkter och grovt sexuellt utnyttjande av barn. Universitetslektorn, som bland annat beklagade sig i statsradion om nordisk våldtäktskultur, har varit angelägen att få sitta barnvakt åt två småpojkar och i samband med dessa tillfällen utfört både […]
  • Redigerat 2021-09-14 09:44 av [Göstage]
[Göstage]
2

-Hur ser man att det varit en elefant i kylskåpet?
-?
-Det är fotspår i smöret.

Thailandske Natthakan Charoendong fikk seg en overraskelse han hørte lyder fra kjøkkenet.
[Jimmy.L]
2

#236: Vidrigt

[VSK]
2
[Jimmy.L]
1
Uppemot ett ton äpplen och päron uppges ha tjuvplockats från en fruktodlares ägor söder om Kivik i Simrishamns kommun
[Göstage]
2

#240 Kan det vara ett skalbolag inblandat?

[Jimmy.L]
2

#241: Vi får be Must om hjälp.

[VSK]
0

#241:

😅

[Göstage]
0

#242 😁

[VSK]
0

#242:

🤣

[Göstage]
1

Vem får sä(l)ja vad- är joggingbrallor (á 10.000…) med hängröv "rasistiska"?

"Marquita Gammage, professor i afrikanska studier vid California State University säger till CNN att företag som Balenciaga kapitaliserar på svartas kultur, ”utan att utmana den systematiska rasism som kriminaliserar svarta och svartas modetrender”.---

En byxmodell av märket Balenciaga har skapat debatt i USA. En TikTok-användare anklagar designen för att vara rasistisk, och kritiken har fått spridning, rapporterar
[Jimmy.L]
1

#246: Allt är rasistiskt idag…🙄

Marinas Mix
1

_

Tillverkade på 1600-talet – linser av smaragd och diamant
[Göstage]
0

Signaturen Tyko i GP har en intressant spaning om Dag Hammarskjöld:

"Denna Österlenvisit besökte vi äntligen Dag Hammarskjölds Backåkra.
Fint ställe. Men här bodde han aldrig. När det var färdigrenoverat störtade hans flygplan i Ndola.

På väggen hänger inramade hans personliga tillhörigheter som anträffades i planet. Det är passet, ett brev, manus till diktsamlingen ”Vägmärken”, passerkort till FN-skrapan och lite till. Men det mest intressanta är ett litet tidningsklipp. Texten till en känd sång. Schillers ”An die Freude?” Nej. Wilhelm Peterson Bergers ”Sverige”? Nej. Det var ingen mindre än Gene Vincent.

Hammarskjöld hade klippt ur texten till ”Be-bop-a-lula”.
Vincents stora hit 1956 (som faktiskt var en B-sida).

Varför hade FN:s generalsekreterare Dag Hammarskjöld ett klipp i sin portföljmed Be-bop-a-lula she´s my baby. Be-bop-a-lula I don´t mean maybe?

Trodde han att det var en afrikansk sång? Hade han en hemlig dröm om att bli rocksångare? Little Dag.

Det har forskats mycket kring hans död men den större gåtan om tidningsklippet har ingen lyckats lösa."---

Var det egentligen hans hemliga dröm? 8.IX.21 Arton grader på morgonen, sol igen över Österlen och ingen vind Havet blankt Septembersommar Snabbt morgondopp
[VSK]
4

I Sverige råder Kakistokrati.

MP hade sett lite mer trovärdiga ut om de använt papperspåsar istället för plastpåsar. Per Bolund ser ut att ha lyckats hitta förpackningen till Cloetta Kexchoklad och en påse frön medan det ser ut att ha gått sämre för Märta Stenevi vars plastpåse är lika tom som Magdalena Anderssons lador.

242389337_10158457767295745_8093825222589714827_n.jpg

[Göstage]
3

Finska Transport- och kommunikationsverket verkar ha "kukat ur", som det heter...😏

FINLAND Efter en miss av finska Transport- och kommunikationsverket har ett antal bilar fått KUK som en del av sin registreringsskylt, rapporterar Hufvudstadsbladet. – Jag är finskspråkig men insåg...
[VSK]
1

#251:

Vad heter det på könsneutraliska 😂

[Jimmy.L]
1

#251: 😁

[VSK]
0

😅

Draken
2

#251: Kan inte förstå att folk skall vara så känsliga 🙄😂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[VSK]
0

#255:

😂

[Göstage]
0

#251ff Transport- och kommunikationsverket i Finland har beslutat att de som fått dessa skyltar kostnadsfritt får byta ut dem om de så önskar, skriver HBL, som också upplyser om att "i Sverige har Transportstyrelsen utfärdat en lång lista över spärrade bokstavskombinationer som inte används vid tilldelning av registreringsnummer. KUK får till exempel inte stå på svenskregistrerade bilar. Inte heller ARG, FAN, HOR, LEM, RUS, SEX och TOA för att nämna några.["]

[Jimmy.L]
0

#255: På norska är det?

Draken
0

#258: Förmodligen det samma som på Finska, Danska och Svenska 🤪😂

Precis som det står : "Tisselur" eller "dilldill" 😉😂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2021-09-27 13:21 av Draken
[VSK]
1

#259:

Tjyken ?🤣

[Jimmy.L]
1

#259:

😁

Draken
1

#260 #261 😂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Göstage]
2

"Jag är rätt hejdlös", erkänner en 87-årig dam som enligt Nyheter Idag (plusartikel) "döms för två fall av sexuellt ofredande mot en väktare i en Coopbutik efter att ha gett oönskade kommentarer om hans kön och underliv."---

Kommer därvidlag att tänka på en arbetskamrat jag hade en gång i tiden, en herre av det mera timida slaget. Han stod och tittade i ett skyltfönster när en äldre dam av det bastanta formatet kom och ställde sig bredvid och också tittade i skyltfönstret. Efter en stunds tystnad utbrast hon med hög röst och finsk brytning: "jag är en gammal hora". Jag kan se min bekant framför mig- det enda han fick fram var ett "jaha", sedan gick de åt varsitt håll och någon affär var nog aldrig att tänka på.

LUND En 87-årig kvinna döms nu för två fall av sexuellt ofredande mot en väktare i en Coopbutik efter att ha gett oönskade kommentarer om hans kön och underliv. Samtidigt får hon ett års tillträdes...
[Jimmy.L]
0

#263: 😂

[VSK]
0

#263:

🤣

[VSK]
4

243478171_10158387050383106_2885552624195878621_n.jpg

[Jimmy.L]
3

Igår var det bråk i väntan på linje 749 från Liljeholmen till Södertälje.

Men vi börjar med totalstopp i pendeltågstrafiken igår, blev hänvisade till buss 748 från Fittja till Södertälje. Jag tog tunnelbanan till Liljeholmen och tänkte ta 749 jo tjena.

Massor med folk med 25 min innan avgång.

20 min innan avgång två kvinnor rök ihop och gapade på varandra.

5 min innan avgång linje 748 ankommer i dörren bredvid och folk fullständigt stormar bussen. Den går till Södertälje men via Kungens kurva.

Nu kommer buss 749 och folk börjar puttas och trängas några framför mig ryker ihop och puttar varandra när dom ska ombord. Jag lyckas komma ombord på bussen och sitter vid barnvagnsplatsen.

I Södertälje vid första hållplatsen ryker dom ihop igen med att skälla på varandra när dom stiger av…

[VSK]
1

#267:

Jösses……….

[Jimmy.L]
1

#268: Rusningstrafik och förseningar gör folk tokiga.

[VSK]
1

#269:

Har alltid undrat varför det heter rusningstrafik när en snigel är snabbare men har nu förstått det handlar om snabba stämband samt snabba viftande nävar…..

[Jimmy.L]
1

#270: Japp folk ska bara fram så fort som det bara går det visas ingen hänsyn till andra.

[VSK]
0

243365152_1043138959788243_8381814512985611415_n.jpg

[Jimmy.L]
2

#272: Var hittar dom alla dårar i det partiet.

[VSK]
1

#273:

Säg det och vinn en färg-tv.

Man borde på allvar se över om man inte skall börja med drog och alkoholtester för alla som jobbar med politik.

[Jimmy.L]
0

En man i Litauen ville sluta dricka. Men nubbe byttes ut till spik – och det hela slutade med en skruvad operation.

Mannen kom in på sjukhus i hamnstaden Klapeida i fredags med svåra buksmärtor, skriver TT.

När mannen röntgades upptäckte läkarna massvis med metallföremål i hans mage. Vissa var omkring en decimeter långa.

Mannen förklarade att han slutat dricka alkohol för en månad sedan. Men lasternas summa är, som bekant, konstant och mannen hade i stället börja stoppa i sig spikar och skruvar.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/man-ville-bli-spik-nykter-fick-skruvade-matvanor.NZZzpxVev

En man i Litauen ville sluta dricka. Men nubbe byttes ut till spik – och det hela slutade med en skruvad operation.
[Göstage]
0

#275 För en gångs skull slog Aftonbladet huvudet på spiken. 🔨😏

[Jimmy.L]
0

#276: 😁

[Göstage]
1

Det finska folket har i flera undersökningar utnämns till världens lyckligaste folk, och lyckligast av de lyckliga vill Vasa vara- målbilden "lyckligaste staden i världens lyckligaste land" är inskrivet i stadens strategi. Nu har staden korat "världens lyckligaste person". Han visar sig vara född i Angola.

Vasa vill vara den lyckligaste staden i världen. Som en del av den processen valde man "Världens lyckligaste person" på lördagen.
  • Redigerat 2021-10-03 11:35 av [Göstage]
[VSK]
2

Johan Westerholm på FB

"Lyssnat nu på morgonen på SR "Godmorgon, Världen!", ett av de bättre morgonprogrammen tycker jag.

Lyssnade på en intervju av en man som klagade på bristen på el, stigande bränslepriser, en tilltagande kriminalitet, en ickefungerande sjukvård och en allt ifrån ointresserad till frånvarande stat.

Det hade kunnat vara en intervju av vilken svensk medborgare som helst.

Men mannen bor i Bagdad."

[Göstage]
2

#279 😁

[Göstage]
1

Den norska kändishunden Anton visar sig vara mindre lämplig som vakthund.

Hunden Anton, kjent fra TV-serien «Fra Bølle til bestevenn», lå noen meter unna da en tyv kom for å stjele sykler. Han lot tyven forsyne seg i ro og mak.
  • Redigerat 2021-10-03 12:00 av [Göstage]
[VSK]
1

Polski fotbollski 😁

243857917_1450730518645223_8113689980618767803_n.jpg

[Göstage]
2

Sverige inför 😏 säkrare sexleksaker.

Bara en årlig kontrollbesiktning som saknas...

"Den här dildon verkar vara i bra skick!"
"Ja, den är knappt inkörd."

Världen har fått sin första internationella standard för sexleksaker. Syftet är att motverka risken för skador då de används på andra fantasifulla sätt än vad
  • Redigerat 2021-10-05 08:36 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1

#283: 😂

[VSK]
0

#283:

[Göstage]
2

#285 Hade det varit en polisbil hade man kunnat göra en utryckning.😏

[VSK]
0

#286:

Aaaaah haha ha ha

[VSK]
2

😂

244741115_10158401347603106_6538400247975326233_n.jpg

[Jimmy.L]
2

#288: Påminner mig om djurrättsorganisationen jag diskuterade med utanför Skansen i somras helt borta.

[Göstage]
1

Nära ögat...😲

To politibetjenter får en overraskelse idet en bil plutselig sklir av veien. Video: Gate City Police Department
[VSK]
0

#290:

Hoppsan Kerstin, det där va på håret 😮

[Göstage]
1

#291 Verkligen- och så snabbt reagerat av hennes kollega!

[Jimmy.L]
1

#290: 😱

[VSK]
1

😂

[Göstage]
1

#294 😁

[Jimmy.L]
1

#294:

😁

[Göstage]
2

Lite finkultur kanske? "Det bästa pianostycke jag någonsin sett", utbrister en begeistrad musikälskare.

@LOLA ASTANOVA / Waltz in A Minor, B. 150, Op. Posth. performed by Lola Astanova and written by Frederic Chopin.GET MUSIC & EVERYTHING LOLA: https://linktr....
  • Redigerat 2021-10-11 11:08 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1
iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer