Debatt iFokus

Debatt

Etikettcorona
Läst 106 ggr
Marinas Mix
2021-08-03 15:47
1

Kavla upp eller ner?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

PR-konsulten Andreas Sidkvist är en av hjärnorna bakom kampanjen ”Kavla ner”. Lars Lindblad, tungviktare inom PR och tidigare moderat gruppledare, uppmanar Andreas Sidkvists kunder att bryta samarbetet. – Den här typen av verksamhet är direkt samhällsfarlig, säger Lars Lindblad.
[Göstage]
2021-08-03 16:00
0

Ja, vad skall man säga? Jag känner väl mest medlidande med dessa vilsegångna konspirationsteoretiker och galenpannor i största allmänhet - det finns ju alltid ett antal av dem i alla befolkningar. Att "bannlysa" dem ger dem bara vatten på sin kvarn, bäst är att inte ge dem någon uppmärksamhet, för den triggar dem.

Någon form av tröst kanske kan vara att det är betydligt värre i många andra länder som annars verkar civiliserade.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2021-08-03 16:13 av [Göstage]
[Jimmy.L]
2021-08-03 17:02
0

Ju mindre uppmärksamhet dessa tokar får ju fortare tröttnar dom.

[Urskog]
2021-08-03 17:43
4

Ja fy f vad ska man säga , konspirationsteoretiker utgör en fara för människor men det inser dom inte för dom är så hjärntvättade så dom har ingen som helst verklighetsuppfattning om sin egen sekt och det är ord som kommer från mig som är emot vaccinationer och mediciner men ibland slipper vi inte undan så som nu i pandemi.

Vet ni jag känner en stor tacksamhet över att vara fullvaccinerad och det var ett glädjesprång som jag tog ut från arenan när jag fick min andra spruta att nu så fick även jag vara med och göra min insats för oss alla det kändes så jäkla bra.

Kavla upp säger jag 😎

[Göstage]
2021-08-04 13:05
1

"Paranoian gror under pandemin. Inte bara bland konspirationsteoretiker, utan även bland dem som vill klämma åt "foliehattar", skriver Johan Hakelius på Fokus.

"Utmaningen har varit att behålla vett och sans. Jag är inte säker på att vi har lyckats."

Pandemin har varit en övning i att behålla vett och sans. Det har gått sådär.
[Jimmy.L]
2021-08-04 13:42
0

#4: Jag känner folk som inte vill vaccinera sig och respekterar deras beslut.

Samtidigt kommer jag kritisera sådana kampanjer som motsätter sig vaccinationer.