Debatt iFokus

Debatt

Etikettdebatt
Läst 102 ggr
Hiddeniten
0

Säga upp kattförsäkring?

Hade en diskition i vängruppen häromdagen och då kom detta ämne upp.
Vad anser ni vara skäl nog att säga upp en kattförsäkring?
För mig är det självklart att enda orsaken att avsluta en sån försäkring är att katten antingen dött eller flyttat till nytt hem( i det sistnmnda alternativet, flyttar ju fräkringen vidare till nya ägareb)
En av vännerna har en 4 årig katt och den är försäkrad. Nu har vännen fått en person som ska hjälpa hen med ekonomin och den här personen verkar inte gilla djur, för personen i fråga hade visst föreslagit att säga upp kattförsäkringen, då kattägaren inte behövt använda sig av försäkringen (ÄN) så det är onödigt att betala den, då kattägaren ändå fått betala alla veterinärbesök ( vaccinationer, kastrering och tandstensborttagning) utanför försäkringen.
Vi andra i vängruppen som har djur vill ju hjälpa vår vän så hen kan behålla försäkringen på sin kisse.

Fridaaaa
3

Enbart när katten har dött men inte annars.
omplacerar man så tar nästa ägare över försäkringen förr att slippa karens,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
3

#0: Håller med er andra; enbart när katten lämnat jordelivet eller blivit omplacerad.

Jag rekommenderar din vän att visa hur dyrt det blir den dag katten behöver vetvård och man saknar försäkring jämfört med om man har en försäkring. Slutsumman rasslar snabbt iväg och jag skulle aldrig ha oförsäkrade husdjur.

// Harley

• Redigerat 2022-05-31 11:45 av Herveaux
Draken
0

Håller med alla andra. Man tar bort försäkringen när katten har avlidit.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Niklas
2

Om man är välbärgad kan man skippa försäkringar, annars bör man ha dem för att leva tryggt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lona
2

#4: Ja, har man inte råd med försäkring så behöver man den verkligen! Dock är det hemskt att priserna på både veterinärvård och försäkring skenar.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Hiddeniten
1

#1 Det var vad jag menade, nästa ägare tar över försäkringen = ingen kostnad för dig. Det här är vännens första katt, så hen har ingen aning om vad et kan kosta om olyckan är framme.
Min kisse var 9 år första gången vi behövde använda försäkringen. Och jag kan lova att jag var glad över att ha betalat i alla år.

Fridaaaa
0

#6 Ja vår honkatt fick operera bort ögat förra året. Då hade hon bott här sedan 2014, hittekatt. Var tacksam över försäkringen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.