Debatt iFokus

Debatt

Etikettdebatt
Läst 59 ggr
Draken
1

MediaMarkt uppköpt

Den nordiska hemelektronikkedjan POWER har ingått ett avtal att ta över 29 av Media Markts butiker i Sverige. Moderbolaget MediaMarktSaturn kommer att behålla en minoritetsandel på tjugo procent av POWER Sverige.

Jag blir lite fundersam. Mediamarkt har bra priser på det mesta, men kommer det nu bli Norsk prissättning ?
jag hoppas verkligen inte det.

https://www.power.se/kundservice/om-power/press/pressmeddelanden/power-och-mediamarkt-gaar-samman-paa-den-svenska-marknaden/

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fornöga
1

Media Markt har inte haft det bästa rykte här lokalt, så sett behöver det inte bli sämre.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

johan
2

Gissningsvis har MediaMarkt försökt använda låga priser för att locka kunder. Det innebär små marginaler och mindre vinster. Service blir därefter.

Jag brukar bara handla där med saker som inte spelar någon roll med service och garanti.

Elgiganten har ett helt annat förhållande till service, returer och kundbemötande.

Mvh // Johan

[Hayabusa-0001]
0

En bransch med dålig lönsamhet, vill jag påstå.

Draken
0

#1: MediaMarkt här har aldrig varit några problem. De har haft bra service, kundbemötande och prissättning.

#2: Och jag säger tvärt om 😉🙈 Vi har även Elgiganten här, och de är jättedåliga. Priserna är väl skapliga men service och kundbemötande är under all kritik. Flera som jobbar där är rent av otrevliga och nedlåtande.

#3: Jo det kan jag tro. Skall man hårddra det hela, så behöver man egentligen inga fysiska butiker i dagsläget.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2023-02-18 13:37 av Draken
Fornöga
0

Vet inte om det har någon betydelse i sammanhanget, men det är ju rätt intressant att även Elgiganten är norskägt (Elkjøp).

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

[Hayabusa-0001]
1

#4 Boksluten säger det mesta, eller ganska mkt åtminstone.

Draken
0

#5: Jaha ja. Det visste jag faktiskt inte 😊🙈

De har inte norsk prissättning i varje fall, så jag hoppas att det blir samma när nu MediaMarkt blir uppköpt.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis